تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۱
۰
plusresetminus
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از برگزاری اختتامیه دومین دوره جشنواره فرهنگی و هنری «علمدار» یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با مشارکت دانش آموزان و فرهنگیان کشور و مدارس ایرانی خارج از کشور در تاریخ ۱۴ دی 1400 خبر داد.
اختتامیه دومین دوره جشنواره فرهنگی و هنری «علمدار» ۱۴ دی 1400 برگزار می شود
به گزارش راه آرمان "رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: دومین دوره جشنواره فرهنگی و هنری علمدار، یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ویژه همکاران فرهنگی (اداری و آموزشی) و دانش آموزان تمامی دوره های تحصیلی سراسر کشور برگزار 14 دی 1400 برگزار می شود.

وی با اشاره به رشته ها و بخش های گوناگون جشنواره یادآور شد: این جشنواره در بخش فرهنگیان در سه رشته شعر، نمایشنامه نویسی و فیلم کوتاه (نماهنگ)، در دوره ابتدایی دوره اول در رشته نقاشی و در دوره دوم ابتدایی در رشته نقاشی و خط ریز و در دوره اول آموزش متوسطه، در رشته شعر، عکاسی و نقاشی دیجیتال و در دوره دوم آموزش متوسطه در رشته شعر، داستانک و ویدئو کست برگزار می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان به اهداف این جشنواره اشاره کرد و افزود: گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت،‌ معرفی اسوه ایثار، اخلاص و عمل برای نسل جوان و نوجوان کشور، صیانت از میراث ارزشمند «شهید حاج قاسم سلیمانی» به عنوان مدرسه و مکتب درس آموز، بازنمایی حقیقی از تصویر آن شهید آسمانی به مثابه نمادی از هم پیوستگی و همدلی آحاد جامعه ایرانی و امت اسلامی با هر سلیقه و گرایشی و معرفی آثار فرهنگی و هنری دانش آموزان و فرهنگیان مستعد و علاقه مند و تقدیر از آنها از جمله اهداف این جشنواره است.

وی به محورها و موضوعات جشنواره اشاره کرد و گفت: آموزه ها و آداب تعلیم و تربیت اسلامی در مکتب شهید سلیمانی، روش های تربیتی کودکان و نوجوانان در مکتب شهید سلیمانی، ولایت پذیری و ولایت مداری در مکتب شهید سلیمانی، شهید سلیمانی و فرزندان شهدا، شهید سلیمانی و احترام به پدر و مادر، شهید سلیمانی و دفاع مقدس، شهید سلیمانی و گام دوم انقلاب، آموزه های شهید سلیمانی پیرامون سبک زندگی ایرانی– اسلامی و معلم و مربی تراز جمهوری اسلامی در مکتب شهید سلیمانی، از جمله محورهای این جشنواره است. 

رضایی خاطرنشان کرد: اولین دوره این یادواره در سال گذشته با مشارکت و ارائه ۱۱۵ هزار اثر فرهنگی، ادبی و هنری برگزار شد و در دومین دوره بیش از ۹۳ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه این دوره گفت: آیین اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی و هنری علمدار روز سه شنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود که این مراسم به صورت زنده از شبکه آموزشی دانش آموزان شاد پخش می شود.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcc41qs02bqim8.ala2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین