کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان؛

محور زهکلوت- ایرانشهر، کلکسورک- کهنوج مسدود است/ تاکنون تخریب پل و ابنیه فنی گزارش نشده است

13 دی 1400 ساعت 14:17

مسعود جمیلی گفت: یک محور اصلی و دو محور فرعی در جنوب کرمان به علت حجم سیلاب همچنان مسدود است زیرا سیلاب حاصل از باران به سمت پل‌ها و آب‌نماهای جاده‌های شهرستان‌های جنوبی سرازیر شده است.


به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ مسعود جمیلی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: با توجه به حجم بارش‌ها به ویژه از اواخر شب گذشته سبب بروز سیلاب در شهرستان‌های جنوبی استان شده است.
 
مسعود جمیلی با بیان این‌که حجم بارش‌ها در مناطق جنوبی بالا بوده است در حال حاضر اکثر رودخانه‌های فصلی سیلابی است و سیلاب حاصل از باران به سمت پل‌ها و آب‌نماهای جاده‌های شهرستان‌های جنوبی سرازیر شده است.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از مسدود بودن محور زهکلوت- ایرانشهر، کلکسورک- کهنوج خبر داد.
 
وی از مسدود کردن دو آب‌نمای مظفرآباد و بیژن‌آباد توسط اداره راهداری خبر داد و گفت: با توجه به حجم سیلاب رودخانه هلیل زمان بازگشایی این آب‌نماها مشخص نیست.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با بیان این‌که در قالب ستاد بحران در مجموعه اداره کل شهرستان‌های جنوبی را به ۴ منطقه تقسیم شده است و مسئولیت هر منطقه را به یک معاونت و رؤسای ستادی اداره کل محوّل شده تا مدیریت بحران به نحو مطلوب‌تری انجام شود.
 
جمیلی بیشترین حجم بارش‌ها را در منوجان و رودبار و ارتفاعات شهرستان‌های جنوبی استان اعلان کرد و گفت: در حال حاضر کارشناسان برای جمع‌بندی و مشاهده میدانی خسارت‌ها به مناطق سیل‌زده اعزام شده‌اند تا آخرین آمار تخریب‌های صورت گرفته را برای انجام عملیات راهداری در اختیار ستاد بحران در اداره کل قرار دهند.
 
وی با بیان اینکه تا این لحظه آمار دقیقی از میزان خسارت‌ها در دست نیست افزود: تا این زمان هیچ‌گونه گزارشی از تخریب پل و ابنیه فنی در شهرستان‌ها گزارش نشده است و با توجّه به حجم بارش‌ها و سیلاب‌ها خسارت‌ها دور از انتظار نیست افزود: با کاهش سیلاب ضمن مشخص شدن میزان خسارت‌ها و آمادگی ماشین آلات راهداری عملیات بازگشایی و تیغ زنی راه‌ها انجام می‌شود.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با اشاره به سیلابی بودن آب‌نماها و رودخانه‌ها در جنوب کرمان از رانندگان خواست با احتیاط رانندگی کنند و از مناطقی که توسط عوامل راهداری مسدود شده است اصرار بر تردد نداشته باشند.
 
جمیلی بیان کرد: شماره تماس ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جنوب کرمان در تمامی ساعات شبانه روز پاسخگوی مخاطبان در زمینه وضعیت جوّی راه‌ها و گزارش‌های مردم و رانندگان است.
 
انتهای پیام/امیری


کد مطلب: 123811

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/123811/محور-زهکلوت-ایرانشهر-کلکسورک-کهنوج-مسدود-تاکنون-تخریب-پل-ابنیه-فنی-گزارش-نشده

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir