تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۵
۰
plusresetminus
متخصص چشم پزشکی بیمارستان مرادی؛

قرنیه دو چشم در رفسنجان پیوند شد

علیرضا سلیمانی گفت : امروز دوشنبه دو پیوند قرنیه چشم برای یک خانم ۳۱ ساله و آقای ۲۸ ساله در بیمارستان مرادی رفسنجان صورت گرفت.
قرنیه دو چشم در رفسنجان پیوند شد
به گزارش "راه آرمان"؛ دکتر علیرضا سلیمانی متخصص چشم پزشکی بیمارستان مرادی خبر داد : امروز دو بیمار ۳۱ ساله و ۲۸ ساله که به دلیل قوزی قرنیه دچار افت شدید بینایی شده بودند تحت عمل جراحی قرار گرفتند و پیوند قرنیه برای آن ها انجام شد.

وی افزود: روند انجام پیوند عضو و قرنیه به این شکل است که اطلاعات شخص نیازمند به عضو، در بانک اطلاعاتی چشم جمهوری اسلامی ثبت می شود و پس از ۲ الی ۳ هفته نوبت عمل جراحی و پیوند قرنیه داده می شود.

دکتر سلیمانی بیان کرد: عمل پیوند قرنیه عمل خوبی است و موفقیت بالایی نسبت به سایر عمل های پیوندی دارد؛ از آنجایی که پیوند قرنیه ماندگاری بسیار بالا دارد جزء بیشترین و بالاترین آمار در سطح دنیا مطرح است.

وی تصریح کرد: در بیمارستان مرادی رفسنجان از سال ۸۶ عمل پیوند قرنیه انجام می شود که از آن زمان تا کنون بیش از ۱۲۰ مورد پیوند قرنیه در این بیمارستان انجام شده است.

دکتر سلیمانی با اشاره به انواع پیوند قرنیه چشم اظهار داشت: پیوند لایه ای، پیوند دالک، پیوند نافذ و غیره از جمله پیوندهای قرنیه برای چشم محسوب می شوند و اغلب بیماران از این عمل نتیجه مطلوب را دریافت می کنند.

انتهای پیام/مرادی https://armanekerman.ir/vdcauen6049nua1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما