تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۶
۰
plusresetminus
فرماندار شهرستان رفسنجان گفت: به مناسبت ۱۸ دی ماه روز رفسنجان، برنامه های متعددی در شهرستان اجرا شده و رفسنجان میزبان تعدادی از وزرا و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی است.
برنامه های هفته رفسنجان شناسی اعلام شد
به گزارش راه آرمان، علی اکبر پورمحمدی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با عنایت به حرکت انقلابی مردم رفسنجان در ۱۸دیماه ۱۳۵۷ و پایین کشیدن مجسمه شاه در شهر ، ۱۸ دی ماه این روز به نام روز رفسنجان نامگذاری شده است.
وی افزود: امسال ضمن گرامیداشت این روز، تعدادی از وزرا و معاونان وزیر و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به رفسنجان سفر می کنند که تاکنون حضور معاونین گردشگری و پارلمانی وزارت میراث فرهنگی، دو معاون از فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر ورزش و یکی از معاونین این وزارتخانه قطعی شده و برنامه های سفر این مقامات بزودی اطلاع رسانی می شود.
وی ادامه داد: نمایشگاهی با عنوان«رفسنجان دریک نگاه» با هدف معرفی پتانسیل ها و توانمندی های شهرستان در حوزه های مختلف و تشکیل ۷ کارگروه تخصصی توسط اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی جهت رسیدگی به مسائل و مشکلات شهرستان، بررسی طرحهای نیمه تمام در حوزه فرهنگ و ارشاد، صنایع گردشگری، ورزش وجوانان، ایثار و شهادت، آسیب های اجتماعی، مساجد و دارالقران ها و خیرین و موقوفات برپا می شود.
فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: نمایشگاه «رفسنجان شناسی» از ۱۸ تا ۲۳ دی ماه در محل سالن نمایشگاه دانشگاه ولی عصر(عج) همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح و ۱۵ تا ۱۹ عصر برپاست و بازدید برای عموم شهروندان آزاد است.
پورمحمدی بیان کرد: نمایشگاه «رفسنجان شناسی» به همت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، دفتررفسنجان شناسی (وابسته به دانشگاه ولی عصر(عج) و انجمن فرهنگ پویان رفسنجان) و با هم افزایی، حمایت و مشارکت بسیاری از نهادها و برخی از سازمانهای مردم نهاد از جمله دفتر نماینده، فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره ورزش وجوانان، بنیاد شهید، میراث فرهنگی، بخشداریهای مرکزی، نوق، کشکوئیه و فرودس، دانشگاه های علوم پزشکی، آزاد و ولی عصر(عج)، آموزش و پرورش،کانون پرورش فکری کودکان، اداره صمت، اوقاف، ورزشهای بومی و محلی، رسانه ها، رادیو رفسنجان، جهادکشاورزی، پژوهشکده پسته، اتاق بازرگانی، شرکت پسته، انجمن فرهنگ پویان رفسنجان، انجمن کارافرینی، انجمن سینمای جوان، بسیج جامعه هنرمندان، موسسه هنری تصویرکویر، خیریه های کوثر مهر، حضرت زینب و خیرین گمنام برگزار می شود.
پورمحمدی تصریح کرد: برنامه های هفته رفسنجان همزمان با افتتاح نمایشگاه در روز ۱۸دی ماه راس ساعت ۸ صبح با حضور مقامات کشوری، استانی و شهرستانی آغاز و در روز۲۳ دیماه با آئین نکوداشت رفسنجان شناسی و رونمایی از کتاب «تاریخ آموزش و پرورش» تالیف اقای عبداللهی نیا در تالار خیام دانشگاه ولی عصر(عج) به پایان می رسد.
وی ادامه داد: علاوه بر برنامه های مذکور، جدول زمانبندی برنامه ها که شامل جشنواره پسته، پنل آموزشی داستان نویسی، پنل آموزشی پرورش ماهی و جلبک و پنل آموزشی آبیاری قطره ای که در محل نمایشگاه برگزار خواهد شد، ازطریق فضای مجازی به اطلاع همشهریان خواهد رسید.
به گفته وی در حاشیه افتتاحیه و اختتامیه نمایشگاه «رفسنجان شناسی»، نمایشگاه عکس «رفسنجان قدیم» نیز در ورودی تالار خیام از آثار فاخر آقای عباس بلوچی هنرمند عکاس و مستندساز رفسنجانی از ۱۸ و۲۳ دیماه برپا می شود.
فرماندار رفسنجان در پایان از عموم شهروندان نجیب شهرستان رفسنجان جهت بازدید از نمایشگاه و مشارکت در برنامه های هفته رفسنجان دعوت کرد.
انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdch6xnz623ni6d.tft2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما