تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۵
۰
plusresetminus
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان خبر داد؛

خسارت ۱۵۰ میلیارد تومانی سیلاب به جاده های جنوب استان کرمان

رئیسی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان: کار تیغ زنی و مرمت اولیه راه های روستایی در جنوب کرمان آغاز خواهد شد.
خسارت ۱۵۰ میلیارد تومانی سیلاب به جاده های جنوب استان کرمان
به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ مجتبی رئیسی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از بازگشایی ۳ مسیر قلعه گنج_ فنوج و قلعه گنج جاسک و رودبار زهکلوت در جنوب استان کرمان توسط عوامل راهداری خبر داد.
 
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: هم اکنون تردد در این محورها به روال عادی برگشته است.
 
رئیسی با اشاره به خسارت ۱۵۰ میلیارد تومانی سیلاب به جاده های جنوب استان کرمان در پی بارش باران گفت: در این سیلاب حجم زیادی از راه های روستایی، پل ها و ابنیه فنی در محورهای اصلی و بین شهرستانی دچار خسارت شده اند که با توجه به گستردگی منطقه همچنان کارشناسان در حال جمع آوری اطلاعات و مشاهدات میدانی هستند.
 
وی بیان کرد: تمامی محورهای اصلی جنوب کرمان باز و تردد در آنها جریان دارد و از ادامه روند فعالیت های ماشین آلات راهداری در مناطق سیل زده جنوب استان کرمان خبر داد و گفت: با توجه به حجم بارش ها که بیش از بارش یک سال آبی بوده است از فردا صبح کار تیغ زنی و مرمت اولیه راه های روستایی در جنوب کرمان آغاز خواهد شد.
 
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان تأمین به موقع اعتبارات برای ساخت و احداث پل ها و ابنیه خسارت دیده در مناطق سیل زده را ضروری دانست و گفت: اقدامات اولیه برای ایجاد عبور و مرور ایمن خودروها در مناطق سیل زده انجام شده است و با حمل لوله و ایجاد پل های موقت لوله ای مسیرهای آسیب دیده مرمت موقت شده است که بایستی با توجه به بارش های پیش رو اقدامات اساسی برای احداث پل ها و ابنیه جدید لحاظ شود.
 
رئیسی با اشاره به اقدامات نگهداری در حوزه ابنیه و پل ها در جنوب کرمان گفت: با همت اداره ابنیه نگهداری راه های این اداره کل از ابتدای امسال ۱۸۰ دستگاه پل بحرانی در رابطه با آب شستگی اصلاح شدند و تعداد ۹۰ دستگاه پل بزرگ اجرای دریواسیون خاکی آن اجرایی شده است.
 
 وی از ساخت ۲۰ دستگاه آب نما، استحکام بخشی ۵ دستگاه پل، نصب ۴۰ عدد لوله جی آر پی، اجرای ۱۵۰ عدد باکس بتنی و تنقیه پل به تعداد ۷۸ دستگاه در حوزه راه های جنوب کرمان در ۷ ماه گذشته خبر داد که با توجه به این اقدامات پل ها در زمان بحران سیلاب تاب آوری بهتر و قابل قبولی را داشته و حجم خسارت ها را تا حد زیادی زیادی کاهش داد.
 
رئیسی با اشاره به بروز سیلاب ها در ۲ سال گذشته اختصاص اعتبار برای رفع و کاهش آسیب ها به محور ارتباطی رودبار جنوب به ایرانشهر را خواستار شد و گفت: آن چه در توان و مقدورات اعتباری این اداره کل بوده است در این محور به جهت نگهداری انجام شده است.
 
انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcaoen6w49nua1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما