کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان خبر داد؛

خسارت ۱۵۰ میلیارد تومانی سیلاب به جاده های جنوب استان کرمان

15 دی 1400 ساعت 14:35

رئیسی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان: کار تیغ زنی و مرمت اولیه راه های روستایی در جنوب کرمان آغاز خواهد شد.


به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ مجتبی رئیسی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از بازگشایی ۳ مسیر قلعه گنج_ فنوج و قلعه گنج جاسک و رودبار زهکلوت در جنوب استان کرمان توسط عوامل راهداری خبر داد.
 
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: هم اکنون تردد در این محورها به روال عادی برگشته است.
 
رئیسی با اشاره به خسارت ۱۵۰ میلیارد تومانی سیلاب به جاده های جنوب استان کرمان در پی بارش باران گفت: در این سیلاب حجم زیادی از راه های روستایی، پل ها و ابنیه فنی در محورهای اصلی و بین شهرستانی دچار خسارت شده اند که با توجه به گستردگی منطقه همچنان کارشناسان در حال جمع آوری اطلاعات و مشاهدات میدانی هستند.
 
وی بیان کرد: تمامی محورهای اصلی جنوب کرمان باز و تردد در آنها جریان دارد و از ادامه روند فعالیت های ماشین آلات راهداری در مناطق سیل زده جنوب استان کرمان خبر داد و گفت: با توجه به حجم بارش ها که بیش از بارش یک سال آبی بوده است از فردا صبح کار تیغ زنی و مرمت اولیه راه های روستایی در جنوب کرمان آغاز خواهد شد.
 
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان تأمین به موقع اعتبارات برای ساخت و احداث پل ها و ابنیه خسارت دیده در مناطق سیل زده را ضروری دانست و گفت: اقدامات اولیه برای ایجاد عبور و مرور ایمن خودروها در مناطق سیل زده انجام شده است و با حمل لوله و ایجاد پل های موقت لوله ای مسیرهای آسیب دیده مرمت موقت شده است که بایستی با توجه به بارش های پیش رو اقدامات اساسی برای احداث پل ها و ابنیه جدید لحاظ شود.
 
رئیسی با اشاره به اقدامات نگهداری در حوزه ابنیه و پل ها در جنوب کرمان گفت: با همت اداره ابنیه نگهداری راه های این اداره کل از ابتدای امسال ۱۸۰ دستگاه پل بحرانی در رابطه با آب شستگی اصلاح شدند و تعداد ۹۰ دستگاه پل بزرگ اجرای دریواسیون خاکی آن اجرایی شده است.
 
 وی از ساخت ۲۰ دستگاه آب نما، استحکام بخشی ۵ دستگاه پل، نصب ۴۰ عدد لوله جی آر پی، اجرای ۱۵۰ عدد باکس بتنی و تنقیه پل به تعداد ۷۸ دستگاه در حوزه راه های جنوب کرمان در ۷ ماه گذشته خبر داد که با توجه به این اقدامات پل ها در زمان بحران سیلاب تاب آوری بهتر و قابل قبولی را داشته و حجم خسارت ها را تا حد زیادی زیادی کاهش داد.
 
رئیسی با اشاره به بروز سیلاب ها در ۲ سال گذشته اختصاص اعتبار برای رفع و کاهش آسیب ها به محور ارتباطی رودبار جنوب به ایرانشهر را خواستار شد و گفت: آن چه در توان و مقدورات اعتباری این اداره کل بوده است در این محور به جهت نگهداری انجام شده است.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 123890

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/123890/خسارت-۱۵۰-میلیارد-تومانی-سیلاب-جاده-های-جنوب-استان-کرمان

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir