تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۸
۰
plusresetminus
محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور گفت: تمامی ظرفیت‌های استان برای کمک به مردم بسیج شوند.
ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان برگزار شد
به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان در محل فرمانداری شهرستان جیرفت دستورات لازم را برای جبران خسارات وارد شده به مردم جنوب کرمان و تأسیسات شهری و روستایی صادر و از استاندار کرمان خواست تمامی ظرفیت‌های استان را برای کمک به مردم بسیج کند.
 
مخبر افزود: بیش از هزار میلیارد تومان خسارت فقط به بخش کشاورزی جنوب استان کرمان وارد شده است که باید وام‌های کشاورزان استمهال شود و تسهیلات بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار گیرد.
 
معاون اول رئیس جمهور بر بسیج تمام ظرفیت‌های استان برای کمک به مردم تأکید کرد و گفت: دولت به دنبال جبران خسارت‌های مناطق سیل زده است.
 
علی زینی‌وند استاندار کرمان در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان در محل فرمانداری جیرفت گفت: بیشترین خسارت سیل، به بخش کشاورزی وارد شده است و جمع‌بندی برآورد خسارات تا سه روز آینده انجام خواهد شد.
 
زینی‌وند با اشاره به عوامل کاهش خسارات ناشی از سیل در استان گفت: ۱۳۲ کیلومتر لایروبی رودخانه‌های اصلی، احداث ۲۴ کیلومتر سیل‌بند و دایک حفاظتی از محل مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگ استان، هشدارهای اطلاع‌رسانی به موقع، آمادگی کامل ستادهای بحران شهرستان‌ها و بازدید از سیل‌بندها و مسیل‌ها، سبب کاهش شدت خسارت سیل اخیر به ویژه در تلفات انسانی خواهد شد.
 
وی افزود: برآورد خسارات ناشی از وقوع سیلاب توسط تیم‌های ارزیاب در حال انجام است و طی سه روز آینده به جمع‌بندی خواهیم رسید.
 
زینی‌وند در ارائه خلاصه گزارشی از مناطق سیل‌زده به معاون اول رئیس جمهور در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان گفت: سیل اخیر خسارت زیادی در بخش‌های مختلف به جای گذاشته که بیشترین آن در بخش کشاورزی است.
 
مقام عالی دولت در استان کرمان عنوان کرد: سیلاب و سرمازدگی در سال‌های گذشته خسارت سنگینی را به کشاورزی جنوب وارد کرد و از سوی دیگر کشاورزان این منطقه با مشکل فروش محصول و از بین رفتن محصولات به دلیل سرما روبرو شدند که همین امر می‌طلبد در امهال وام‌های آنها کاری کرد‌.
 
زینی‌وند به تلفات جانی ناشی از سیل در جنوب کرمان نیز اشاره کرد و گفت: در سیل اخیر تلفات انسانی خوشبختانه گزارش نشده است و فقط در اثر حادثه پس از سیل دو نفر (مادر و فرزند) جان باختند.
 
انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcgzw9qtak9xy4.rpra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما