تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۰
۰
plusresetminus
حجت الاسلام و المسلیمن حسن منتظری گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و حفظ حرمت و جایگاه خانواده های معظم انها برای تداوم انقلاب اسلامی و عزت و عظمت نظام اسلامی ایران و ایرانیان لازم و ضروری است.
برگزاری یادواره شهدا نقش مؤثری در بصیرت افزایی و دشمن شناسی جامعه دارد
به گزارش ؛راه آرمان؛ حجت الاسلام و المسلیمن حسن منتظری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان انار در یادواره شهدا و سالگرد شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدا گفت : یاد و خاطره ۱۳۰ شهید شهرستان انار با محوریت فرمانده شهیدشان سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی همزمان با سالروز شهادت بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا س را گرامی می داریم.


وی افزود: جنگ تحمیلی برای نابودی انقلاب و نظام اسلامی طراحی شده بود، اما با درایت و تیزهوشی امام خمینی به نقطه شکوفایی و درخشندگی ملت ایران تبدیل شد و امروز به عنوان الگویی فراتر از جغرافیای کشور و ظهور مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی در منطقه مبدل شده است. 

امام جمعه انار گفت:  اگر شجاعت ها، ایثار، از خودگذشتگی‌ها و جان نثاری‌های شهدا و رزمندگان اسلام  در آن روزها نبود، الان آرامش و آسایش در جامعه وجود نداشت، بهمین جهت خلوص پاک آن شهدا و قطرات خونی که در مسیر انقلاب اهداء کرده‌اند با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست. 


وی با تأکید به زنده نگه داشتن  نام و یاد شهدا گفت: در همه زمانها زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و حفظ حرمت و جایگاه خانواده های معظم انها برای تداوم انقلاب اسلامی و عزت و عظمت نظام اسلامی ایران و ایرانیان لازم و ضروری است از این رو برگزاری یادواره شهدا نقش مؤثری در روشنگری، بصیرت افزایی و دشمن شناسی جامعه دارد و زمینه آشنایی جوانان و نسل جوان را با افکار شهدا و اهداف آنها فراهم می‌کند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان انار ادامه داد: الحمدلله به سبب حضور جوانان و نوجوانان در چنین مجالس و آشنایی آنان با شهدای شهر، تعلق و خاطر آنان نسبت به آرمان های شهدا ارتقا یافته است.

امام جمعه انار افزود: بارها گفته ام شهدا نیازی به مراسم گرامیداشت ندارند بلکه برپایی چنین آئین هایی ضرورتی است برای مردم و جامعه که همچنان روحیه مقاومت در جامعه تداوم داشته باشد .

وی اذعان کرد: هدف جنگ نرم دشمن، این است که مردم را از عرصه‌ی جهاد و مقاومت دور کند،  بطور قطع یاد شهدا و برگزاری یادواره ها میتواند ملّت را سَرپا نگه داشته و در آنها شوق و طراوت را به وجود بیاورد . بیان زندگی‌نامه‌ی شهیدان و خصوصیّات زندگی شهدا و چگونگی مشی زندگی آنها در بین نسل جوان راهگشای بسیاری از مسائل خواهد بود. 


 حجه الاسلام منتظری امام جمعه شهرستان انار بیان کرد: بنابه فرمایشات حضرت امام خامنه ای مدظله  باید تلاش شود  مشی و سبک زندگی شهدا تبیین شود.  دشمنان ایران به دنبال تبدیل کردن ارزش‌های ما به ضد ارزش هستند، لذا  از ترویج فرهنگ شهدا ناراحتند چون فرهنگ شهدا  نشأت‌ گرفته از فرهنگ عاشورا است و ما موظفیم با برگزاری یادواره های شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان انتقال دهیم . 


وی اظهار کرد: در دورانی که  تمام تلاش وهدف دشمنان گسترش فرهنگ منحط غرب و ترویج بی‌بندوباری در جامعه ما می باشد،  تبیین و تقویت فلسفه ایثار و شهادت در بین جوانان بهترین  راه برای مقابله با این ناتوی فرهنگی می باشد. تببین زندگی‌نامه و خاطرات شهدا برای  جوانان و نوجوانان  تأثیر فوق‌العاده‌ای در مبارزه با تهاجم فرهنگی دارد بنابراین ترویج فرهنگ مقاومت اسلامی و احیای فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت در جامعه بسیار ضروری و حائز اهمیت است.
 

امام جمعه شهرستان انار افزود : وظیفه و رسالت امروز ما پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی است چراکه اگر امروز اسلام ناب به سراسر جهان صادرشده،  و این به به برکت خون شهدایی مانند سردار دلها و سایر شهیدان عالیمقام و تدابیر امام خمینی (ره)  و امام خامنه ای  است .شهیدان سرافراز ما همان‌هایی هستند که به خاطر انجام تکلیفشان از تمام لذت‌های دنیوی دست کشیدند و از هر آنچه که داشتند گذشند؛ با همه سختی‌ها جهاد کردند و و بالاترین مقام شهادت نائل شدند.


وی خاطر نشان کرد:در حال حاضر ما در میدان جنگی به تمام معنا هستیم چه جنگ اقتصادی، چه جنگ سیاسی و چه جنگ فرهنگی و باید از شهدا  دشمن‌شناسی را یاد بگیریم.باید قدر و منزلت فرزندان شهدا و جانبازان ، آزادگان  و رزمندگان  دوران مقدس را حفظ کرد و اینها باید فرهنگ ایثار و شهادت و ازخودگذشتگی دوران دفاع مقدس را به نسل امروز و آینده انتقال دهند.
 
انتهای پیام/ انار
  https://armanekerman.ir/vdcezx8zzjh8woi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما