تاریخ انتشار :جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۰
۰
plusresetminus
ابوالفضل فرحبخش گفت: کار فرمایی که نیروی مشمول غایب را بکار گیری کند تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد.
بکارگیری نیروی مشمول غایب از سوی کارفرمایان، پیگرد قانونی دارد
به گزارش راه آرمان؛ به منظور اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی، تاکیدات ریاست قوه قضاییه، سند تحول قضایی، قانون خدمت وظیفه عمومی و آیین نامه اجرایی این قانون جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان راور با موضوع طرح اجرای گام های عملیاتی برای کاهش مشمولان غایب درسال ۱۴۰۰ و پیشگیری از وقوع بزه با حضور رئیس دادگستری، معاون دادستان و جمعی از مسئولین مرتبط با این طرح برگزار شد.

در این جلسه فرحبخش رئیس دادگستری راور گفت: دفاع و حفظ امنيت، یکی از وظايف حاکمیت می باشد و برای انجام اين وظيفه خطير، از نيروي انساني جوان و آموزش دیده (سرباز) استفاده می شود. 

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم راور افزود: مولی الموحدین حضرت علي (ع) در نهج البلاغه می فرمایند، لشکريان و سربازان، دژهاي محکم ملّت و راه هاي تحقق امنيت هستند و ملّت جز با تکيه بر آنها نمي تواند بر پاي خود بايستد، با این وصف می توان دریافت که در کلام این حضرت، حقيقت نيروهاي مسلّح به عنوان اولين و اساسي ترين عامل ايجاد و بسط امنيت تجلي يافته است.

این مقام قضایی در ادامه عنوان کرد: مطابق قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب ۱۳۶۳ هرفرد ذکور ایرانی، که به سن ۱۸ سال می رسد باید در راه ایجاد نظم و امنیت و آرامش جامعه دو سال از عمر خود را در خدمت مقدس سربازی سپری نماید.

فرحبخش اظهار کرد: مطابق ماده ۶۳ قانون وظیفه عمومی، هر یک از موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل، بنگاه ها، مغازه ها، تعمیرگاه ها و... به هر نحوی از نیروی مشمول غایب استفاده نمایند پس از شناسایی توسط اداره کار، صنعت، معدن و تجارت به محاکم صالحه معرفی می شوند و تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

استوار زاده معاون دادستان راور در این جلسه مطرح کرد: مطابق ماده ۵۸ قانون وظیفه عمومی، نیروی انتظامی موظف است در خصوص شناسایی، تعقیب و دستگیری مشمولان غایب و رسیدگی به وضعیت آنان اقدام نماید.

استوار زاده در ادامه افزود: بر اساس قانون فوق هر موسسه دولتی و یا غیر دولتی به ویژه مغازه داران و مشاغل کشاورزی و صنعتی و... نسبت به بکارگیری نیروهای مشمول خدمت سربازی اقدام کنند، مرتکب جرم شده اند و تحت تعقیب قانونی قرار می گیرند. 

 این مقام قضایی بیان کرد: مجازات کارفرمایان در خصوص بکارگیری نیروهای مشمول خدمت سربازی برای بار اول پرداخت هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم بیشتر از هزینه سالانه سه سرباز می باشد.

وی اظهار کرد: به کلیه افرادی در شهرستان راور که مشمول غایب محسوب می شوند و تاکنون به هر دلیلی به خدمت مقدس سربازی نرفته اند توصیه کرد، برای استفاده از خدمات و مشاغل در اجتماع مطابق قانون باید در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف وضعیت نظام وظیفه خود به واحد وظیفه عمومی مراجعه نمایند، در غیر این صورت با متخلفین طبق قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdchkxnzz23niwd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما