تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۷
۰
plusresetminus
سید محمد حسینی با تاکید بر اینکه مهمترین سرمایه رفسنجان، نیروی انسانی است، گفت: رفسنجان جمعی از یاران حاج قاسم را در خود جای داده است.
مهمترین سرمایه رفسنجان، نیروی انسانی است/ رفسنجان جمعی از یاران حاج قاسم را در خود جای داده است
به گزارش راه آرمان؛ سید محمد حسینی امروز در آیین افتتاحیه رویداد فرهنگی «هفته رفسنجان شناسی» در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج)، ضمن  تشکر از حضور اعضای کمیسیون مجلس  و مسئولین وزراتخانه ها به رفسنجان، با اشاره به فعالیت های مردم رفسنجان قبل و بعد از انقلاب، گفت: روحیه انقلابی گری و ولایتمداری این شهرستان همیشه مطرح است و این شهرستان به قم ثانی مشهور و نام فاتحان اروند را دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: در همه عملیات ها فرزندان برومند رفسنجان در لشکر ثارالله شرکت می کردند؛ از قیام ۱۵ خرداد به بعد رفسنجان مقلد امام بودند و روحانیون کسانی را دعوت می کردند که مقلد و پیرو امام بودند . شخصیت هایی مانند خزعلی و امام خامنه ای مدت ۱۰ روز تا یک ماه در ایجاد روحیه انقلابی در رفسنجان موثر بودند و به رفسنجان می آمدند.

حسینی با تاکید بر اینکه رفسنجان پیشینه فرهنگی دارد، اظهار کرد: تئاترهای نمایشی جهت دار و برگرفته از داستان های صدر اسلام  در شهرستان اجرا می شد که بسیار  تاثیرگذار بود.  در راور هم با بچه های رفسنجان این نمایش ها اجرا می شد   که شهید توکلی در این برنامه ها توسط ساواک شهید شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ دی پایان سیطره دوران ستمشاهی در رفسنجان است که آن زمان عملا کمیته هایی  بود که نیروهای انقلابی از شهر محافظت می کردند، گفت: گردان ۴۱۰ و ۴۱۲ و ۴۱۸ و غواصان که در عملیات های موثر بودند از رفسنجان شکل گرفتند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور به نقش مهم محصول پسته و خیرین این شهرستان اشاره و تصریح کرد: کیفیت و طعم پسته رفسنجان در مقایسه با پسته آمریکا بی نظیر است و هم چنین نقش خیرین،شخصیت های برجسته این شهرستان، افراد نخبه در سطح ملی و استانی از همه مهم تر مردم نجیب و زحمتکش این دیار  که در حوزه های مختلف فعالیت می کنند در قبل و بعد از انقلاب مهم است.

حسینی از ظرفیت و  پتانسیل های شهرستان یاد کرد و خاطر نشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی، مرکز فرآورده های نفتی، وجود دانشگاه های پیام نور، آزاد، ملی و حوزه های علمیه، همچنین جاذبه های تاریخی و طبیعی و  ابنیه های باستانی؛ دره راگه دره منحصر به فرد در ایران، خانه حاج آقا علی و … از مهمترین ظرفیت های این شهرستان هستند.

انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcbsfb8arhb59p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین