کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

معنویت با زبان هنر بهتر نشان داده می شود/ شهید سلیمانی افتخاری برای اسلام است

18 دی 1400 ساعت 13:23

مرتضی آقا تهرانی گفت: باید ظواهر فرهنگی و معنوی را هم نمایان کنیم؛ معنویت با زبان هنر خود را بهتر می تواند نشان دهد.


به گزارش راه آرمان؛ مرتضی آقا تهرانی در آیین بزرگداشت روز رفسنجان در تالار خیام دانشگاه ولیعصر این شهر اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی افتخار می کند تا بیشتر با اهل فرهنگ و مردم نشست و برخاست داشته باشد تا مشکلات را شناسایی و حل کند و در اتاق های دربسته تصمیم نگیرد.


رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید براینکه شهید سلیمانی افتخاری برای اسلام است، گفت: امروز هم به رفسنجان آمدیم تا با مردم و ظرفیت های این شهرستان بیشتر آشنا شویم، برای معرفی آثار و قعالیت های گردشگری می توان از هنر هم بهره گرفت تا تفاوت را برساند چراکه این گفتار و نوشتار و هنر در بیان و معرفی آثار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه رفسنجان قبل انقلاب محل رفت و آمد بزرگان اسلام بوده است، افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری رفسنجان جایی بوده که در زمان قبل از انقلاب سال ۴۲ به راحتی صحبت می کردیم و حرف هایی که در جاهای دیگر نمی توانستیم بیان کنیم در این شهرستان بیان می شد.

آقا تهرانی بیان کرد: درست است که کمیسیون فرهنگی در ارتباط با میراث، ورزش و ارشاد است باید ظواهر فرهنگی و معنوی را هم نمایان کنیم؛ معنویت با زبان هنر خود را بهتر می تواند نشان دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس وجود وقف و خیران را در رشد اقتصادی شهرستان مهم دانست و گفت: وجود حوزه های علمیه و روحانیون در این شهر از برکات است.

وی خاطرنشان کرد: اسلام دینی نیست که فقط احکام جزئی نماز و … را بگوید بلکه باید در همه جای زندگی در حوزه های مختلف اعم از ورزش، گردشگری، پزشکی و .. بروز شود و حرف جدید داشته باشد؛ آداب و زندگی اسلامی باید نشان داده شود که با سبک زندگی غربی ها فرق دارد و این یک امتیاز است.

آقا تهرانی بیان کرد: اسلام و سبک زندگی به روش مسلمان بودن باید در همه جای زندگی ورود پیدا کند و تفاوت آن نشان داده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بر تقویت حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: طلبه های امروز باید به روز باشند نه طلبه ۵۰۰ سال پیش، طلبه ها باید اصول دینی و اسلامی در همه حوزه ها را تبیین کنند.

وی عنوان کرد: برای بررسی نقاط ضعف و مشکلات شهرستان به رفسنجان آمدیم و برای حل این مشکلات راه حل ارائه می دهیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 123957

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/123957/معنویت-زبان-هنر-بهتر-نشان-داده-می-شود-شهید-سلیمانی-افتخاری-اسلام

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir