تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۶
۰
plusresetminus
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:

معاندان به دنبال زدن اندیشه حاج قاسم هستند

حسین معروفی گفت: معاندان به دنبال زدن اندیشه حاج قاسم و هرکه پیرو اندیشه اوست بوده اند.
  به گزارش راه آرمان؛ حسین معروفی در شب یادواره 450 شهید شهرستان شهربابک با اشاره به عملیات کربلای 5 گفت: در این عملیات بچه های شهربابک عاشورا تولید کردند، برای بقای دین خدا در خون خود غلتیدند و برای کرامت انسانی ملت عزیزمان، تمامیت ارضی ایران، آبروی ملت و حفظ ناموس انقلاب اسلامی دلاورانه جنگیدند.
 
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: ما به عنوان بچه های لشکر ثارالله و گردان 417 این افتخار داریم که دو بار در کربلای 5 جنگیدیم که یک بار مربوط به کانال پرورش ماهی، عبور از پل زوجی و عبور از عقبه تیپ عراق و بار دوم به جنگ سخت نهر جاسم برمی گردد.
 
وی تاکید کرد: جنگ نهر جاسم را ما باید برای جامعه مقتل خوانی کنیم، جنگی که تداعی کربلا و عاشورا، سانتی متری، تن به تن و گلاویز شدن با دشمن بود به طوری که در شعاع 700 متر و کمتر از یک کیلومتر از سه طرف روبه رو، سمت راست و چپ روی ما آتش ریخته می شد و پشت سرمان هم مین بود.
 
معروفی خاطر نشان کرد: امام خامنه ای در سخنانی فرموده ند شبهای عملیات کربلای 5 ، شب های قدر جمهوری اسلامی ست و سپاه پاسداران کربلا را در شلمچه مشق کردند و علت ماندگاری عملیات کربلای 5 عاشورایی عمل کردن رزمندگان است.
 
وی یادآور شد: قبل از عملیات کربلای 5 6 قطعنامه  دیگر هم درباره جنگ تحمیلی تصویب شده بود؛ ولی در هیچ‌کدام از این قطعنامه‌ها حق ایران رعایت نشده بود؛ یعنی تنها قطعنامه‌ای که حق ایران در آن لحاظ شده بود، قطعنامه 598 است و این خروجی کربلای پنج است.
 
معروفی با بیان اینکه هرجا دستمان در دست امام و پایمان در جای پای امام باشد به عزت، شرف و بزرگی می رسیم، افزود: شهدا جان خود را فدا کردند تا غبار نگرانی بر چهره امامشان ننشیند و ملتشان سربلند باشد.
 
وی با اشاره به مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: حاج قاسم نماد شهیدان، ایثارگری، مقاومت، جهاد و شهادت و مکتب سردار دلها مکتب اهل بیت عاشورا، امامین انقلاب است که با تاسی از پیامبر اکرم، ائمه اطهار علیهماالسلام، عاشورا ترسیم کردند و این بزرگمرد ایران اسلامی گام دوم انقلاب اسلامی را بستر سازی کرد تا انشاءالله به ظهور مهدی موعود متصل شود.
 
معروفی بیان کرد: تفکر سردار سلیمانی حقیقت انقلاب اسلامی، راهنما و نقشه راهی ست که از راه راست منحرف نمی شود و ما باید روی تقویت اندیشه اش در جامعه کار کنیم
 
وی با بیان اینکه 50 هزار زائر غیر کرمانی در دومین سالروز شهادت حاج قاسم به زیارتش بارگاهش آمده بودند، اظهار داشت: نظام ولایی، نظام ولایت باوری است که معتقدان به آن این را با همه اعضا و جوارحش آن را درک کرده است نظیر حاج قاسم که به میل امامش کار می کند.
 
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه امام بر نظام سیاسی ما به عنوان نظامی انقلابی به آن مهر تایید زد گفت: نظام سیاسی، نظامی جامع الاطراف است و چپ و راست ندارد و ما باید از انقلاب محافظت و در ترویجش کمک کنیم.
 
وی تصریح کرد: شهید حاج قاسم علاوه بر هشت سال دفاع مقدس، در مأموریت‌هایش در جنوب شرق کشور نیز جبهه حق را سامان داد و مدیریت کرد.
 
معروفی مبنای اندیشه امام و ولایت فقیه را انسجام عنوان کرد و گفت: دشمن امروز همان دشمن دیروز است اما جنگ جنگ اقتصادی، سایبری، روانی، نرم و فضای مجازیست که دشمن در آن قلب، اندیشه، شهامت و ذهن ما را قرار داده زیرا می داند از انسجام ما در مرزهای زمین، هوا، دریا آگاه است.
 
وی یادآور شد: معاندان می خواهند بین امام و امت فاصله اندازند و اما نمی دانند که تا ملت ایران زنده است دست هیچ تجاوزکاری به ایران نمی رسد و نخبگان پیاده شده از قطار نمی توانند روی این ملت تاثیر گذارند.
 
معروفی با بیان اینکه ما 43 سال مجاهدت کردیم و 230 هزار شهید دادیم که همه اولیا خدا بودند، افزود: معاندان به دنبال زدن اندیشه حاج قاسم و هرکه پیرو اندیشه اوست بوده اند.
 
وی با اشاره به اینکه اگر می خواهیم دشمن مان را بشناسیم که طعمه نباشیم و در فتنه قرار نگیریم باید به اماممان نگاه کنیم که او به ما می گوید دشمن چه کسی ست، تاکید کرد: همانطور که پیامبر (ص) فرمود علی حق است، امروز هم حجت خدا امام خامنه ایست.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهربابک نیز در ادامه این مراسم گفت: به مناسبت روز شهربابک و برگزاری یادواره شهدای شهربابک ستاد یادواره شهدا با محوریت امام جمعه، فرماندار و مسئولان شهرستان تشکیل شد.

سرهنگ محمدرضا استایی افزود: در جلسات از تمامی ظرفیت های شهرستان استفاده شد تا بتوانیم یک یادواره ای باشکوه و به یادماندنی را در شهرستان داشته باشیم.

وی ادامه داد: بیش از 15 یادواره به منظور سالروز شهادت سردار سلیمانی در بخش ها و روستاهای مختلف شهرستان برگزار شد.
 استایی بیان کرد: در همین هفته توزیع هزار و 200  بسته معیشتی بین خانواده های کمتر برخوردار با حفظ کرامت انسانی آنان در دستور کار است.

وی اظهار کرد: 25 سری جهیزیه به ارزش 25 میلیون تومان توسط مسئولان و شرکت های فعال در شهربابک  آماده شده است و به دست زوج های جوان و نیازمند می رسد.

پ استایی گفت: 700 میلیون تومان وام اشتغالزایی برای افراد بیکار و جویای کار اعطا شده است و این اقدام توسط بسیج سازندگی و مسئولان شهرستان ادامه دارد.


مراسم یادواره شهدای شهربابک در شب دوم با مداحی و اجرای سرود آیینی همراه بود.

انتهای پیام/ صبوری https://armanekerman.ir/vdcf1mdyjw6d01a.igiw.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما