کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشکلات شهری زیر ذربین شورای شهر کرمان؛

درآمد منفی شهرداری استان کرمان کفاف حل معضلات شهری را نمی دهد/ تامین پناهگاه سگ های بلا صاحب در دستور کار محیط زیست

21 دی 1400 ساعت 9:12

درآمد شهرداری های استان کرمان از محل دریافت عوارض هاست که ماهیانه 30 میلیارد تومان است بنابر این برای رفع مشکلات شهر سرمایه ای باقی نمی ماند زیرا باید 30 میلیارد تومان دیگر هم روی این مبلغ درآمدی خودش بگذارد تا بتواند حقوق و دستمزد را پرداخت کند.


 به گزارش راه آرمان؛ طبق روال هفتگی شورای شهر کرمان که هر دو هفته یکبار برگزار می شود، دورهمی  این هفته در محله های، شهید ایرانمنش،شهرک خواجو و ن و القلم، شیخ احمئ کافی، ابوذر ، بلوار 24 مهر، 20 متری حجت برگزار شد.

شورای شهر کرمان میزبان شهرداران محله در منطقه 3 شهر کرمان شدند، این دیدار در مسجد الهادی بلوار امام علی (ع) برگزار شد، شهردار منطقه 3 نیز حضور داشت و از نزدیک شاهد سخنان شهرداران محله و مشکلات مطروحه بود.


در این نشست دو ساعته مردم با مسئولان و اعضای شورای شهر کرمان مشکلات زیادی مطرح شد که در کل شهر های استان کرمان و برای همه ی محله ها یکسان بود.

شهرداران محله از نبود آسفالت مناسب، جدول کشی های صحیح ، عدم روشنایی درست در معابر شهری و پارک های هم جوار ، وجود سگ های بلا صاحب، نبود امکانات ورزشی در پارک های محله ای و نصب پل های عابر پیاده در مکان هایی که هیچ استفاده ای از آن ها نمی شود و حتی اماکن اموزشی ای که راه رفت و امد مردم را سد کرده بودند، گلایه کرده و مدعی بودند که سال هاست این مشکلات وجود دارد اما اراده ای برای حل آنها نیست.



یکی از شهرداران محله مدعی شد که 5 سال برای جدول کشی دریک منطقه مرتب به شهرداری مراجعه می کنم و بسیار خسته شده ایم از بیان مشکلی، که قصد حل شدن ندارد.

یکی از فعالان منطقه خواجو عنوان کرد که کمپ ترک اعتیاد مشروبات الکلی دراین منطقه بسیار بد عمل می کند و بسیاری از معتادان امنیت مردم در آن منطقه را به مخاطره انداخته اند.

از دیگر مشکلات اصلی مردم در این مناطق و البته کل مناطق شهری کرمان وجود ساخت و سازها و پروژه های شهرداری و آب و فاضلاب شهری است که  محل اجرای" طرح راگو "یا همان طرح تصفیه فاضلاب شهری بوده و به یک معضل بدل شده است و شهروندان را به دردسر انداخته است.


فعال محله 20 متری حجت مدعی شد طرح تصفیه فاضلاب در ابتدای امر مشکل رفت و آمد و خاک های نرمی که به دورن خانه ها روانه می کند ایجاد کرده و بعد از اتمام طرح وجود چاله های متعدد ناشی از فرونشست زمین وسایل نقلیه ما را دچار نقصان می کند زیرا چند ماه طول می کشد تا یا لکه گذاری مشکل به صورت مقطعی رفع شود در حالی که اکنون هنوز طرح لکه گذاری اجرا نشده است.

شورای شهر کرمان مشکلات را یادداشت برداری کردند و کمساری سخنگوی شورای شهر کرمان نیز با بیان مطالبی نسبت به چگونگی رفع مشکلات شهری و ایرادات وارده به شهرداری ، گفت: در کرمان شهرداری  مظلوم واقع شده که لازم است اندکی در نگاه به عملکرد آنها عادلانه تر برخورد کرد زیرا رفع برخی از مشکلات به تنهایی در توان شهرداری نیست.

وی با بیان اینکه شهرداری نسازمانی مردم نهاد محسوب می شود گفت: شهرداری کرمان به صورت ماهیانه 60 میلیارد تومان حقوق و دستمزد به نیروها و پرسنل خود دارد، زیرا اصلی ترین مسئله شهرداری در ابتدای امر تامین و پرداخت به موقع دستمزد هایی است که در بودجه دولت این رقمی برای این مبالغ دیده نشده است.
  

کمساری تاکید کرد: درآمد شهرداری کرمان از محل دریافت عوارض هاست که اصلی ترین آن حدود  30 میلیارد تومان از عوارض بر ارزش افزوده است که توسط اداره دارایی به حساب شهرداری واریز می گردد که این رقم  جوابگوی نیمی از حقوق نیروهای شهرداری  هم نمی شود.

سخنگوی شورای شهر کرمان اذعان کرد:شهرداری باید ماهیانه به همین میزان درآمدی خود ، درآمد کسب کند تا بتواند حقوق و مزایای نیروهایش را پرداخت کند، بنابر این برای رفع مشکلات شهری سرمایه ای باقی نمی ماند، زیرا باید 30 میلیارد تومان دیگر هم روی این مبلغ درآمدی خودش بگذارد تا بتواند حقوق و دستمزد را پرداخت کند با این درآمد منفی چطور می شود برای شهر کاری انجام داد؟


سخنگوی شورای شهر ادامه داد: در مبحث مشکلات آسفالت کرمان و نبود قیر نیز دچار چالش هستیم وعده هایی داده شده است اما هنوز سهمیه قیررایگان شهر کرمان که توسط وزارت کشور صادر شده است، هنوز  به دست ما و شهرداری نرسیده است بنابراین رفع این مشکل با تاخیر روبه رو است که پیگیر آن هستیم .

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما نامه نگاری هایی با معاونت استانداری کرمان انجام داده ایم و پیگیر این مسئله هستیم که به محض دریافت سهمیه قیر رایگان، آسفالت کوچه ها و محله هایی که هزینه همیاری و خودیاری را پرداخت کرده اند را در اولویت قرار می دهیم.
 
شهردار منطقه 3  نیز در پایان در خصوص رفع معضل  سگ های بلا صاحب گفت: متاسفانه تنها نهاد مجری را شهرداری  نام برده اند اما تصمیم گیری بر عهده نهادهای دیگری همچون علوم پرشکی ، دام پزشکی و محیط زیست است و هنگام اجرا همه خود را کنار می کشند و شهرداری سیبل می شود.

وی ادامه داد: ما دو ماه است با محیط زیست مکالمه داریم، زیرا زمینی قرار بود در اختیار ما قرار دهند تا در آن منطقه سگ های بلاصاحب در آنجا عقیم سازی و .. انجام شود و بعد به محیط برگردند که متاسفانه هنوز محیط زیست اقدامی انجام نداده است.

بعد از بیان مشکلات این منطقه،  شهردار منطقه 3 که در این نشست حضور داشت قول مساعد برای رفع تمامی مشکلات مطروحه را در سریعترین زمان ممکن داد.

انتهای پیام/طهماسبی
 
 


کد مطلب: 124031

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/124031/درآمد-منفی-شهرداری-استان-کرمان-کفاف-حل-معضلات-شهری-نمی-دهد-تامین-پناهگاه-سگ-های-بلا-صاحب-دستور-کار-محیط-زیست

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir