کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر ستاد بحران وپدافند غیر عامل بهزیستی کشور؛

940 مددجوی منوجانی در سیل اخیر دچار آسیب شده اند

21 دی 1400 ساعت 13:24

شهرستان منوجان در جنوب استان کرمان آخرین شهرستان میزبان دبیر ستاد بحران وپدافند غیر عامل بهزیستی کشور بود.


به گزارش راه آرمان؛ مرتضی نمدادی در بازدید محمد رضا کاظمی دبیر ستاد بحران وپدافند غیر عامل بهزیستی کشور در توضیحاتی به تشریح میزان بارندگی وخسارات ناشی از جاری شدن سیل در این منطقه پرداخت وگفت : پس از وقوع سیل وطغیان رودخانه ها علی رغم تمهیدات پیش بینی شده و اقدامات پیشگیرانه بخش وسیعی از منطقه دچار آبگرفتگی شدید وجاری شدن سیل شد که با همکاری نیروهای امدادی هلال احمر و سایر امکانات موجود در همان ساعات اولیه از پیشرفت وافزایش خسارات جلو گیری به عمل آمد اما تعداد زیادی از وسایل زندگی ،  احشام و محصولات و مزارع کشاورزی دچا ر خسارت شد.
 
وی افزود تعداد کل مددجویان شهرستان که از خدمات بهزیستی استفاده میکنند   1902  است که از این تعداد۹۴۰ خانوار در مناطق سیل زده ساکن بوده اند که متحمل خسارت شده اند.

نمدادی همچنین افزود : نوع آسیب وارده به جامعه هدف در مناطق سیل زده شامل تخریب کامل  ویا بخش عمده ای از منازل مسکونی، تخریب و از بین رفتن زمین و محصولات کشاورزی ، از بین رفتن وسایل ضروری زندگی ، تلف شدن دام مددجویان، از بین رفتن وسایل توانبخشی و کمک توانبخشی بوده است که برآورد ابتدایی خسارات وارده:نزدیک به سی میلیارد ریال تخمین زده می شود.

 گفتنی است در این بازدید  به عنوان نمونه از روستاهای چغوکی ، پورشعبان و تجدانو  که از وقوع سیل آسیب بیشتری دیده بودند توسط تیم ارزیاب بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام/ط


کد مطلب: 124045

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/124045/940-مددجوی-منوجانی-سیل-اخیر-دچار-آسیب-شده-اند

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir