تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۶
۰
۱
plusresetminus
عباس محی آبادی گفت: قارچ خوراکی دارویی ارینجی، تقویت کننده سیستم ایمنی، بهبود دهنده سلامت استخوان و دستگاه گوارش، دارای خواص ضد سرطانی، ضدویروسی و نیز کاهنده چربی خون است.
تولید قارچ گوشتی با خواص دارویی و ضد سرطانی در کرمان
عباس محی آبادی که به تازگی طرح آموزش و پرورش قارچ ارینچی در بسیج علمی به جوانان نخبه و انقلابی را آغاز کرده است، در گفتگو با "راه آرمان "مطرح کرد: بنده در این طرح آموزشی به عنوان حامی این افراد تا مرحله کشت اول آنان را یاری کرده و پس از آن خود خریدار محصولات تولیدشده آنها خواهم بود.

عباس محی آبادی جوان نخبه کرمانی که با همفکری و پیشنهاد همسرش کاشت و تولید قارج گوشتی آمریکایی را در کرمان به مدت 3 سال آغاز کرده است، افزود:  به موفقیت های بزرگی دست یافته ایم و تا کنون 3 کارگاه پرورش قارچ و دو کارگاه پرورش کود قارچ را راه اندازی کرده ایم.

وی اذعان کرد: به مدت 3 سال هر بار به عنوان تلاشگر برتر و کارآفرین جوان شناخته شده ام و خود را جوانی که جویای نام است نمی دانم، بلکه به دنبال احیای اقتدار اقتصادی  ایران در عرصه صنایع غذایی هستم.

محی آبادی با اشاره به خصوصیات این نوع قارچ، گفت: قارچ ارینجی به علت آنکه سرشار از کربوهیدرات های فیبردار ، ویتامین ها و مواد معدنی است و در مقابل مقدار کمی کالری و قند دارد و فاقد نشاسته است ، یک ماده غذایی سالم محسوب می شود.

 وی افزود: قارچ خوراکی دارویی ارینجی، تقویت کننده سیستم ایمنی، بهبود دهنده سلامت استخوان و دستگاه گوارش، دارای خواص ضد سرطانی، ضدویروسی و نیز کاهنده چربی خون است.

این جوان نخبه تاکید کرد: طبق آمار‌های رسمی سازمان خوارو بار و کشاورزی ملل متحد ایران با تولید حدود 150 هزار تن قارچ رتبه هفتم جهان را در تولید این محصول دارد البته اکثر قریب به اتفاق قارچ های پرورشی ایران در حال حاضر از نوع دکمه ای است و کشت قارچ ارینجی از 3 سال قبل ابتدا  به همت جهاد دانشگاهی در کشور شروع شد و ما هم که دانش آموخته بودیم همزمان با آنان این کشت را آغاز کردیم.

وی افزود: بعد از پایان تحصیلات دانشگاهی به پیشنهاد و همکاری همسرم اولین کارگاه را راه اندازی کردیم مسیر موفقیت در مقابل ما روشن و هموار شد.

محی آبادی ادامه داد: قارچ ارینجی یا شاه صدف نوعی از قارچ های خوراکی است که دارای خواص دارویی نیز است و در مقایسه با قارچ های دکمه ای ماندگاری بیشتری دارد.

این نخبه جوان در پایان خاطر نشان کرد: این نوع قارچ تا کنون بومی آمریکا بوده اما بعد از گذشت 4 سال اکنون بومی ایران شده ست و حتی طعم آن نسبت به نمونه وارداتی اش بسیار متفاوت تر و خوش طعم تر است.

انتهای پیام/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdccp0qs12bqix8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مریم
سلام شما کجا اموزش میدین
آخرین عناوین