تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۵۲
۰
plusresetminus
مهری پورمنعمی گفت: حاج قاسم سلیمانی خود یک قهرمان و پهلوان دور از تخیل زمان خود بوده و خواهد بود، شهادت سردار سلیمانی یک جریان بزرگ فکری و فرهنگی ایجاد کرد که نسل جوان یک بار دیگر به داشتن چنین قهرمانانی احساس غرور کند.
شهادت سردار سلیمانی یک جریان بزرگ فکری و فرهنگی ایجاد کرد
مهری پورمنعمی نویسنده کتاب های دفاع مقدس در گفتگو با  خبرنگار "راه آرمان" در رابطه با شاخص ترین بعد شخصیتی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت:  زمانی که زندگی پر از افتخار این بزرگ مرد را در ذهنم مرور می کنم شاخص ترین قسمت زندگیش را امیری بر نفسش می دانم؛ چرا که شهید سلیمانی این ویژگی را در هر شرایط و دوره ای از زندگی خود، از زمان نوجوانی تا زمان شهادت به همراه خود داشته است.

وی افزود: مطمئنا هنرمندان در شکل گیری مکتب حاج قاسم تاثیر به سازی دارند، حتی می توان گفت که هنر در این راه می تواند انسان ساز باشد؛ با شاخص ترین هنرها اعم از هنر موسیقیایی، ادبیات، نقاشی، تئاتر و به کار بردن احساسات و ایده های افراد، می توان جایگاه و مکتب حاج قاسم سلیمانی را در زندگی به مردم بهتر نشان دهیم. 

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهم به واسطه هنر به زندگی حاج قاسم بپردازم، به بعد مردم داری این مرد بزرگ خواهم پرداخت، ادامه داد: اخلاص و عدم تعلق به دنیا و توسل به ائمه اطهار (ع) از ویژگی های ناب زندگی شهید سلیمانی است.

منعمی با اشاره به اینکه کشورهای غربی هنر قهرمان سازی را با استفاده از تخیل سازی انجام می دهند، ابراز کرد: حاج قاسم سلیمانی خود یک قهرمان و پهلوان دور از تخیل زمان خود بوده و خواهد بود؛ شهادت سردار سلیمانی یک جریان بزرگ فکری و فرهنگی ایجاد کرد که نسل جوان یک بار دیگر به داشتن چنین قهرمانانی احساس غرور کند، خون پاک شهید سلیمانی به احیای ارزش های جدیدی در انقلاب منجر می‌شود، آن شهید بزرگوار نام ایران را در جهان سرافراز کرد.

وی تصریح کرد: این شهید آنچه در تاریخ ایران از خود جای گذاشته که سراسر عزت، دلاوری و ایثار بوده و نسل فعلی کشور به وجود این بزرگ افتخار می‌کند و بی تردید مردم ایران و نسل‌های آینده از این مقطع حساس تاریخی و قهرمانان و افتخار آفرینانش با افتخار یاد خواهند کرد.

وی تصریح کرد: از همه هنرمندان خواهش می کنم که هیچ وقت تخیلات را وارد زندگی این شهید نکنند؛ چرا که زندگی شهید حاج قاسم سیلمانی سراسر افتخار بوده و است و جز پهلوانی و قهرمانی، مردانگی از این مرد چیزی در ذهن ها نمی گنجد، می توان از دلاوری ها، عرفان، معرفت و دفاع از ارزش‌های ملی و اسلامی و حریم و مرز‌های اعتقادی کشور یاد کرد که در تمامی عرصه‌ها این سردار بزرگ در کنار مقام معظم رهبری ایثارگری‌ها کردند.

این نویسنده کتاب دفاع مقدس با بیان اینکه این ملت به وجود قهرمانان و سردارانش افتخار می‌کند، اظهار کرد: کسانی که تاریخ پر افتخار دفاع مقدس را رقم زدند، طلایی‌ترین تاریخ ایران را ثبت کردند و بی تردید این نسل و آیندگان با بررسی آنچه که با فداکاری فرزندان این سرزمین در مقاطع حساس تاریخی رخ داده افتخار خواهند کرد.

منعمی با اشاره به تعدادی از اثرات خود در حوزه دفاع مقدس تصریح کرد: چاپ کتاب های چون کتاب «راز تپه های ۱۳۹ » زندگی نامه شهید ناصر گنج بخش و کتاب «حسین پسرغلام‌حسین» خاطرات شهید محمد حسین یوسف الهی همسایه ابدی حاج قاسم سلیمانی، کتاب «عطش در کانال» خاطرات شهید رضا پور مومنی، کتاب «اسمش اکبر بود» زندگی نامه و خاطرات شهید علی اکبر حسین کتاب «بالهایی برای پرواز» در رابطه با شهید آموزش که به سفارش پیشکسوت حمید محرابی پور برای تعداد 90 شهید به ویژه حاج قاسم سلیمانی نوشته ام.

وی در پایان خاطر نشان کرد: چندین کتاب دفاع مقدس دیگر را نیز در دست ویراستاری است که می توان به یقین گفت بعد از چاپ، مخاطبان این کتاب ها در حد کتاب «حسین پسر غلامحسین» پر مخاطب خواهد شد، امیدوارم خداوند عمر با برکتی دهد تا بتوانم برای شهدا خدمت کنم تا نامشان همیشه جاودان بماند.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcfejdyjw6d0xa.igiw.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین