تاریخ انتشار :جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۶
۰
plusresetminus
حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی گفت: اولین چالش مستکبرین اشتباه محاسباتی است، دفاعی که از شاه کردند و بعد از فرار شاه هم آنها فکر نمی کردند انقلاب پروز و ماندگار شود و بزرگترین اشتباه بعدی آنها ترور سردار سلیمانی است چون فکر می کردند که جبهه مقاومت خاموش می شود.
چالش های محاسباتی آمریکایی ها سبب شکست مفتضحانه آنها در نیم قرن اخیر بوده است
به گزارش "راه آرمان " حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان در خطبه های امروز نماز جمعه کرمان گفت: یکی از علت های کنترل هواها و شهوات نفسانی در رابطه با ترس از مقام رب است و برای پیاده سازی این اصل در زندگی دنیای ما، خداوند در قرآن کریم سه دستور بسیار مهم و سرنوشت ساز به مسلمانان  داده است که اولین ومهمترین آنها صبر و توصیه به صبوری است.

وی افزود: برای جبهه دفاع از حق و کسانی که در این خط هستند، افتراها، هتاکی ها، ترور شخصیت ها و ده ها و صدها عنوان دیگری برای هر کسی که در جبهه دفاع از حق حرکت می کند پیش بیاید اما وقتی نسل بعد روی کارآمده  متوجه روحیه حق باروی و دفاع از آن را در اشخاصی که مورد این توهین ها بوده اند را می بینند .

امام جمعه کرمان تاکید کرد: معمولا بد خواهان وقتی بدی می کنند و بدی را با بدی و زشتی را با زشتی جواب می دهد اما در نگاه دینی در مقابل بدی باید صبر کنید و پایین ترین مرتبه سکوت است .

وی ادامه داد: در برخی از متون دینی در مقابل بدی بعد از سکوت ، عفو و بخشش مطرح است نه تنها جبران بدی نمی کنند بلکه بدی را که در رابطه با آنها صادر شده است را با خوبی جبران می کنند و این روحیه کینه ها و عداوت ها را به خود سازی تبدیل می کند.

علیدادی سلیمانی اذعان کرد: به وسیله حق باطل را دفع کردن و با مدارا با صبر جهل را از بین بردن در دین تاکید شده است و البته این قانون کلی است و همیشه اینجوری نیست و برای همه صدق نمی کند زیرا باید زمینه در افراد برای ایجاد انقلاب وجود داشته باشد.

امام جمعه کرمان ابراز کرد: همیشه افراد قبیحی هستند که  قانون پاسخ بدی با خوبی  برای آنها جواب نمی دهد و سبب جسورتر شدن  افراد را فراهم می کند زیرا اینها از قدرتی که دارند برای آزاد دیگران استفاده می کنند.

علیدادی سلیمانی تاکید کرد:درنگاه دینی اگر بدی را با خوبی جبران کردی  باید در او انقلابی به وجود آید که راه هدایتش شود و سبب جسور تر شدند او نشود.
 
امام جمعه کرمان افزود: انتصاب مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه تهران در سال 58 و اتفاقاتی که از قبل ایت انتخاب تاریخی رقم خورد و خطبه های تاریخی که کشور را در فتنه های متعدد نجات داد و چراغ راه امت حزب الهی را روشن کر و فتنه ها را خاموش کرد.

وی ادامه داد: اکنون ما در روزهایی قرار داریم که تقویم انقلاب هر روز حوادث زیادی را در دل خود نگه داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی اذعان کرد: روزهایی که امریکا فکر می کرد ایران نقطه ثبات منطقه است تبدیل به کانون انفجار رژیم شاه شد و ان را نابود کرد و شاه را فراری ساخت، ایرانی که قرار بود خاموش کننده فتنه های منطقه باشد خودش در سال 57 منجی  مبارزه شد.

نماینده ولی فقیه در کرمان افزود: در بررسی این وقایع باید دانست؛  امریکای مستکبر که از شاه حمایت می کرد و حتی ظالمان دیگه با  او همراه بودند و شکست خوردند چه اشتباهی داشته اند؟؟ زیرا آنها با سه چالش مواجه بودند که در طول این چهل و اندی سال همیشه شکست خورده اند .
امام جمعه کرمان گفت: اولین چالش مستکبرین اشتباه محاسباتی است (اینها مدعی قوی بودن هستند چون جامیعت دارند ) دفاعی که از شاه کردند و بعد از فرار شاه آنها فکر نمی کردند انقلاب پروز و ماندگار شود و بزرگترین اشتباه بعدی آنها ترور سردار سلیمانی است چون فکر می کردند که جبهه مقاومت خاموش می شود.

وی تاکید کرد: دومین چالش فقدان ایمان به خدا و اعتقاد به جهان بعد از مرگ است ؛ جریان لیبرال اعتقادی به دین ندارند وقتی تبلیغاتی که داشتند جنگ با ایران را جزو گزینه ها ی روی میز می دانستند اما این جنگ را خودشان کنار زدند چون احتمال بالا بودن تلفات خودشان را می دادند زیرا در منش فکری لیبرال این است که اگر تلفات بدهند یعنی پایان خط بر عکس ما که اعتقادمان شهادت است.

امام جمعه کرمان در پایان خاطر نشان کرد: سومین چالش مستکبرین در جهان بینی لیبرالی آنها است زیرا چیزی به اسم  نفع مشترک و جود ندارد و رابطه ارباب و رعیتی است، بنابراین کشورهای متحد آنها وقتی نفعی نمی بینند، ادامه همکاری را قطع می کنند به همین علت شکست برای آمریکا و استکبار می آورد و در نیم قرن اخیر می بینید که آنقدر فهرست شکست ها بالاست که باعث تعجب همگان است.

امام جمعه نرماشیر؛ کسانی که‌ با‌ جان کری ها می نشستند  و وعده های پوچ می دادند به دنبال عذاب مردم بودند.

حجت الاسلام‌روح الله خالصی امام جمعه موقت و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نرماشیر در خطبه های این هفته شهرستان بیان کرد: ای مردم ما جانشین خداوند  در زمین هستیم, قدر خودتان را بدانید.
 
وی افزود: کجاهستند کسانی که  روز جمعه ‌از خواب بیدار شدند و ادعای بی خبری کردند؟! آن ها کسانی هستند که از خداوند نترسیدند,آن ها به انقلاب و اسلام‌ و این کشور عزیز سنگ انداختند.
 
خطیب موقت‌جمعه نرماشیر گفت: کسانی که‌ با‌ جان کری ها می نشستند وعده های پوچ می دادند, آن ها دنبال این بودند که کشور پیشرفت‌نکند و مردم در عذاب باشند.
 
حجت الاسلام‌خالصی اذعان‌کرد: شهید سلیمانی پیاده روی کربلا را راه اندازی کرد و الانم پیاده روی زیارت قاسم سلیمانی هست, این یعنی با خداوند رفیق شدند و این نمونه بارز با امام‌حسین(ع)رفیق بودن است.
 
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه نرماشیر در خطبه های امروز گفت: اولویت اول دولت‌آیت الله رئیسی نابودی کرونا بود و نجات جان‌مردم, به آن هم‌عمل کرد,در زمان دولت بعضیا روزانه ۸۰۰نفر فوتی داشتیم و الان ۲۰نفر,این یعنی به وعده هایی که می دهید، عمل کنید و به فکر‌مردم‌ بودن، این نوع مسلک است.
 
 
امام جمعه منوجان؛دستگاه محاسباتی دشمن نمی تواند حقایق مربوط به جمهوری اسلامی را آنچنان که هست، دریابد

حجت الاسلام حمزه رضوانی امام جمعه موقت بخش آسمینون منوجان در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: اشتباهات محاسباتی آمریکا نتیجه عدم شناخت مردم ایران است با مطالعه تاریخی چهل و سه سال انقلاب اسلامی این موضوع را شاهدیم.
 
وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار ۱۹ دی ماه فرمود؛ دستگاه محاسباتی دشمن درحقیقت غافل و خراب است و نمی تواند حقایق مربوط به جمهوری اسلامی را آنچنان که هست، دریابد؛ وقتی محاسبه وضعیت موجود غلط بود تصمیم ها غلط خواهد بود تصمیم غلط هم موجب ناکامی می‌شود که تاحالا ناکام ماندند و از این به بعد نیز به امید خدا ناکام خواهند ماند.
 
خطیب موقت نماز جمعه آسمینون تصریح کرد: ۲۶ دی باید برای کسانی که دل بسته به آمریکا و غرب هستند درس عبرتی باشد و از خنده آنها شاد نشوند، همچنین رهبر معظم انقلاب بیان داشتند که خاصیت دشمن ضربه زدن از پشت است همان طور که در اوج نامردی حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند.
 
حجت الاسلام رضوانی با اشاره به فرارسیدن سالروز وفات حضرت ام البنین (ع)، خاطرنشان کرد: وقتی خبر شهادت فرزندانش را به آن حضرت دادند، گفت: فرزندان من و هر که زیر این آسمان است فدای حسین باد بنابراین باید ام البنین های انقلاب اسلامی تکریم شوند.
 
وی تصریح کرد: تربیت پیروان صالح و راستین انقلاب اسلامی مرهون نقش آفرینی مادران شهدا است.
 
خطیب موقت نماز جمعه آسمینون در پایان عنوان کرد: صبر و فداکاری دو ویژگی مهم مادران شهدا است که از حضرت زینب (س) و حضرت ام البنین (س) به ارث بردند.

 
امام جمعه جیرفت؛آنچه در محاسبات آمریکا گنجانده نمی‌شود امور غیبی، امداد الهی، نشناختن ملّت همیشه در صحنه و انقلابی است.

 حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جیرفت اظهار داشت: فدائیان اسلام گروهی با غیرت دینی بود و جامعه باید همواره باید غیرت دینی خود را حفظ و تقویت کنند.
 
امام جمعه جیرفت بیان کرد: غیرت دینی سبب شد بسیاری از شاگردان امام خمینی (ره) و انقلابیون در رکاب امام راحل (ره) تربیت شده شهید "نواب صفوی" باشند و همواره باید نام این مجاهد شهید زنده بماند چرا که با اندیشه مخلص و اسلامی در جامعه نقش‌آفرینی کردند.
 
وی افزود: برخی چنان دلباخته آمریکا هستند که تمام برنامه‌های آنان را جامع و بی‌نقص می‌دانند در حالی که تاریخ انقلاب اسلامی ایران حاکی از فهرست بلندی از اشتباهات محاسباتی توسط آنان است.
 
حجت الاسلام والمسلمین تارم گفت: آنچه در محاسبات آمریکا گنجانده نمی‌شود امور غیبی، امداد الهی، نشناختن ملّت همیشه در صحنه، انقلابی با ایمان و بصیرت ملت ایران است و حضور میلیونی جوانان در مراسم معنوی همچون اعتکاف، اربعین حسینی، استقبال از شهداء و گرامیداشت شهداء از مصادق ناتوانی آمریکا در محاسبات دقیق است.
 
امام جمعه جیرفت ابراز کرد: حضور گسترده مردم جیرفت در استقبال از دو شهید گمنام با تشکیل صفوف چند کیلومتری بسیار حائز اهمیت و بیانگر بیداری و بصیرت مردم دارالولایه است.
 
وی بیان کرد: مردم باید مستمراً خانواده معظّم شهداء را تکریم کنند که حضور در خانه آنان و دست بوسی مادران شهداء مصداقی از آن است.
 
حجت الاسلام والمسلمین تارم تصریح کرد: صداقت باید سرلوحه تمام کارها باشد و مردم و مسئولان در رفتار فردی و اجتماعی براساس صدق و صداقت حرکت کنند و صداقت در عمل، گفتار و وعده‌ها از ویژگی‌های شاخص مکتب سلیمانی است که باید مد نظر قرار بگیرد.
شایان ذکر است؛ نماز جمعه این هفته شهرستان جیرفت با حضور دو شهید گمنام اقامه شد و نمازگزاران جمعه جیرفت همچون خانواده این شهدای گمنام در سوگ فراق و شوق وصال آنان گریه کردند.
 
 
امام جمعه نگار؛ در همه ی بزنگاه های انقلاب غیرت دینی و عقلانیت عامل نجات انقلاب بوده است
 
حجت الاسلام وحید مهری امام جمعه نگار ضمن اشاره به سالروز وقوع جنگ جمل گفت: هر حرکت غیرخدایی می تواند عاملی برای ایجاد فتنه باشد و شرایط و گذر زمان می تواند موجب تغییر انسان ها شود بنابراین باید همیشه مواظب فتنه و فتنه گران باشیم.
 
وی روز یکشنبه ٢۶ دیماه مصادف با سالروز وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها و روز تکریم مادران و همسران شهدا را گرامیداشت و افزود: مادران شهدا با تاسی به این بانوی ولایتمدار و با ایمان راسخ راه فرزندان شهید خود را ادامه دادند.
 
امام جمعه نگار بیان کرد: شهدا مرهون تربیت و صبر مادران خود هستند بنابراین برای مادران شهدا می توان جایگاه شهدا را قائل شد و ما تا ابد مدیون مادران شهدا هستیم.
 
حجت الاسلام مهری در خصوص بیانات مقام معظم رهبری با مردم قم تصریح کرد: غیرت دینی، جنگ نرم و وحدت سه محور اصلی بیانات مقام معظم رهبری بود که تاکید بر کلید واژه غیرت دینی بیانگر اهمیت این موضوع است.
 
وی افزود: انقلاب ما یک انقلاب دینی است که در آن دین و سیاست درکنار هم قرار گرفته اند و جدای از هم نیستند و دشمن نیز با اسلام سیاسی مخالف است و با اسلام سکولار مخالفتی ندارد.
 
خطیب جمعه نگار بر لزوم غیرت دینی و حفظ وحدت تاکید کرد و گفت: در همه بزنگاه های انقلاب غیرت دینی و عقلانیت عامل نجات انقلاب بوده است و نباید اختلاف سلیقه ها و روش ها موجب جبهه گیری تقابلی شود.
 
وی افزود: دشمن و به خصوص نظام سلطه با بکارگیری ترفندهای مختلف به دنبال ایجاد فتنه و درهم شکستن جبهه مقاومت است حتی با برجسته کردن افراد بی ارزش و پرمدعا که اصول انقلاب را زیرسؤال می برند بنابراین باید مراقب جنگ نرم رسانه ها و فضای مجازی باشیم.
 
 
امام جمعه کهنوج؛  اقتدارامروز جمهوری اسلامی ایران در دنیا مرهون خون شهدا و تلاش بسیجیان است

حجت الاسلام والمسلمین نجنو امام جمعه شهرستان کهنوج در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن اشاره به نقش واهمیت جایگاه شهدا گفت : شهدا مظهر قدرت ملت ایران وشناسنامه واقعی انقلاب هستند و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ،عصاره ملت وانقلاب اسلامی است.
 
 امام جمعه کهنوج با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب بیان کرد: ملت ایران نشان داد که خط مجاهدت شجاعانه دفاع می کند و طرفدار تسلیم نیست ملت ایران طرفدار ایستادگی، طرفدار مقاومت و طرفدار ایستادگی در برابر زورگویی دشمنان است.
 
 
وی افزود: عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث عقب‌نشینی دشمن می‌شود، ما نیز در مسیر الهی خود به سرانجام خواهیم رسید.
 
 
خطیب جمعه کهنوج تصریح کرد: اقتدارامروز جمهوری اسلامی ایران درمنطقه ودنیا مرهون خون شهدا، تلاش بسیجیان وهمه نیروهای نظامی وانقلابی است که حاصل آن امنیت پایدار امروزدر کشور است.
 
 
نجنو با بیان اینکه ما باید در مقابل دشمن با قدرت ظاهر شویم، گفت: دشمن بداند که ما تمام حرکات آن را زیر نظر داریم و بدانند که با هر حمله ، ضد حمله ای قوی تر اجرا خواهیم کرد که فرزندان این ملت و ولایت هم ساکت ننشسته و جواب آنها را می دهند.

امام جمعه ریگان؛ : نباید اختلاف سلیقه ها، روش ها و منش ها  باعث زندگی تقابلی شود
نماز جمعه این هفته ی شهرستان ریگان به امامت حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضازاده برگزار شد.
 
رضازاده گفت: از مردم می‌خواهیم به آینده ی کشور امیدوار باشند و یقین بدانید که دشمنان انقلاب اسلامی نابود شدنی هستند.
 
وی افزود: وظیفه ی همه ی ما حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی است و به دشمنان فهماندن که نظام جمهوری اسلامی و رهبر عزیزمان  و شهدا را دوست داریم و تا پای جان ایستاده ایم.
 
وی اظهار کرد: شهرستان ریگان می‌تواند نمونه ی بارزی از انقلابیون و مردم عزیز مدافع اسلام ناب و رهبر عزیز باشند.
 
رضازاده با بیان اینکه دشمن با دین با سیاست مخالف است، گفت: جنگ نرم علیه بینات انقلاب است، بینات(اصول)ستون  انقلاب را رهبر عزیزمان معرفی کردند که شامل،عاقبت دین، تسلیم نشدن دربرابر دشمن مستکبر،مبارزه با فساد و بی عدالتی است.
 
خطیب جمعه شهرستان ریگان گفت: دشمن جنگ رسانه ای را به راه انداخته که  یک جنگ وسیع متنوع است.
وی به سخن رهبرمعظم اشاره کرد: نباید اختلاف سلیقه ها، روش ها،منش ها  باعث زندگی تقابلی شود.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: دشمنان داخلی ، خارجی و منافقان کوردل بدانند انقلاب چاره ای جز ایستادگی در مقابلشان ندارد.
 
امام جمعه شهربابک؛ زنان نقش مؤثری در جهت مثبت یا  منفی پیش رفتن جامعه دارند

 
حجت الاسلام علی اصغر انصاری امام جمعه شهربابک در خطبه های نماز جمعه این هفته در شهربابک ضمن دعوت به تقوای الهی گفت: تقوا انسان را به مقاصد دنیوی می رساند، بهترین ذات و توشه است و انسان را از همه بدی ها به دور می دارد.
 
وی به مقام زن در اسلام و قرآن اشاره کرد و افزود: در اسلام تفاوتی از نظر ارزش و اعتبار بین زن و مرد نیست، تفاوت ها امتیاز محسوب نمی‌شود و برای شناخت است.
 
انصاری تصریح کرد: در اسلام ملاک تقواست و تفاوت در تکالیف و وظائف باعث نمی شود روح زن و مرد باهم متفاوت باشند.
 
وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید؛ ما انسان را از گلی بد بو خلق کرده ایم، اما این سوال پیش می آید که این انسان چه ارزشی دارد که خداوند می فرماید "فتبارک الله احسن الخالقین"؟
 
انصاری در پاسخ به این سوال بیان داشت: خداوند در مسیر انسان موانعی را قرار داده است که غرور انسان بشکند، آدمی تکمیل و ساخته شود اما کسانی که مشغول این موانع مثل شهوت رانی و مال دنیا شوند به این خاک علاقه پیدا می کنند.
 
وی به برخی مناسبت های پیش رو از جمله رحلت ام البنین اشاره کرد و گفت: حضرت ام البنین همسر و مادر شهید است.
 
امام جمعه شهربابک با بیان نقش مهم زنان در واقعه عاشورا اظهار داشت: زنان نقش مؤثری در جهت مثبت یا  منفی پیش رفتن جامعه دارند.
 
وی از برگزاری همایش ورزش های همگانی و سنتی شهربابک یاد کرد و گفت: ورزش های بومی و محلی علاوه بر اینکه باعث شناساندن هویت بومی افراد می شوند، نقش مهمی در جلوگیری از آسیب های اجتماعی دارند.
 
امام جمعه قلعه گنج؛ درخواست حق آبه ایران از هیرمند وهامون موضوع گفتگوی ایران با طالبان بود

ظهر امروز حجت الاسلام والمسلمین یحیی احمدی نیک در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، ضمن سفارش به تقوای الهی ، گفت: یکی از ویژگی‌های انسان متقی و مومن توکل کردن به خدا در تمام امور زندگی‌اش است .

وی افزود: جایگاه توکل در آموزه های دینی ما بسیار مهم است و توکل یعنی این که انسان به عنوان یک باور قلبی و ازصمیم قلب وجان باور داشته باشد که همه امور دست خداست.

امام جمعه قلعه گنج تاکید کرد: خداوند تعیین می‌کند که کارها حد و مرز شان کجاست وقتی انسان باور قلبی داشت می‌گوید من به خدا ایمان دارم و همه کارهایم را به خدا واگذار می کنم.
 
خطيب جمعه شهرستان افزود: مسائلی که انسان غالبا به آنها احتیاج دارد واجب است بنابر این باید یاد بگیرد که  یکی از با فضیلت ترین اعمال روز جمعه شرکت در نماز جمعه است و به حضور در این فریضه مستحب موئکد اهتمام ورزد.
 
وی ادامه داد: ترک نماز جمعه نهی شده شرکت در نماز جمعه در زمان غیبت امام زمان به نظر اکثر مراجع تقلید از جمله امام خامنه ای واجب تخییری است به این معنا که انسان بین خواندن نماز جمعه ونماز ظهر جمعه مخیر است هرچند که شرکت در نماز جمعه فضیلت بیشتری دارد.
 
وى با اشاره  به سخنان مقام معظم رهبری در ۱۹دی ماه به مناسبت قیام مردم قم گفت: دشمن قسم خورده ایران عزیز یعنی آمریکای جنایتکار بعد از ۴۳سال در پی این است که به هر طریق ممکن ضربه ای براین نظام وانقلاب وارد کند اما این ملت شریف ایران عواملی همچون ایمان وتوکل وامدادهای غیبی و...دارد .

حجت الاسلام والمسلمین احمدی نیک به حضور طالبان در ایران اشاره کرد و گفت: سفر هیئت طالبان در ایران برای گفتگو بود در حاشیه این دیدار با اسماعیل خان فرمانده بزرگ مجاهدین نظر ایران در مورد افغانستان، تشکیل دولت فراگیر در افغانستان است و نتیجه مهم این دیدارها موضوع مهاجرت افغانستانی ها به ایران، حق آبه ایران از هیرمند وهامون گفتگو شد.
 
 امام جمعه کوهبنان؛قیام 19 دی روز غیرت دینی مردم قم بود
 
نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام مرتضی جعفری در مسجد صاحب الزمان (عج) کوهبنان برگزار شد.
حجت الاسلام مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی با استناد به کلام نورانی نبی مکرم اسلام (ص) خطاب به ابوذر گفت: دو نعمت سلامتی و آرامش را مردم کمتر اهمیت می دهند و مغبون می شوند اما وقتی از دست بدهند قدردان می گردند.
 
وی تاکید کرد: انسان باید همواره قدردان جوانی ، تندرستی ، امنیت ، زندگی و.... باشد قبل از این که آنها را از دست بدهد.
 
امام‌ جمعه کوهبنان با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با ۱۹ دی افزود: از جمله عوامل قیام این روز غیرت دینی مردم قم بود که با حضور در صحنه دست رد بر سینه حکومت پهلوی زدند.
 
وی ابراز داشت: همواره باید به اصول انقلاب اسلامی پایبند و به آینده کشور عزیزمان امیدوار باشیم چون ما منتظر ظهور حضرت ولی عصر (عج) هستیم.
 
خطیب جمعه کوهبنان تصریح نمود: جمهوری اسلامی تمرین برای تشکیل حکومت عدالت گستر حضرت ولی عصر (عج)  است.
 
وی یادآور شد: تمام محاسبات آمریکا طی سالیان گذشته غلط از کار درآمد با شهادت سردار دلها توانمندی ملت ایران ، علاقه مردم به اسلام ، تلاش برای رسیدن به آرمان ها و... افزایش پیدا کرد.
 
حجت الاسلام جعفری ادامه داد: این روزها روایت های معکوسی از مذاکرات گفته می شود در حالی که ما نیاز به آمریکا و غرب نداریم و  مذاکره برای دفاع از حق و حقوق ملت ایران و رفع تحریم ها است.
 
وی ابراز داشت: دشمنان بدانند ایران اسلامی با قدرت ایستاده چون جوانان ولایت مدار و با غیرت دارد که جنگ تحمیلی را اداره کردند و در برابر داعش و منافقین با قدرت ایستادند.
 
امام جمعه کوهبنان بیان داشت: ایران هیچ گونه مطالبه اضافه ندارد فقط حق خودمان را می خواهیم در حالی که با اکثر کشورها تعامل داریم و به هیچ کشوری امتیاز نمی دهیم .
 
وی ادامه داد: یکی از راه های مبارزه با ویروس کرونا تزریق واکسن است در حالی که عده ای زیادی از مردم دوز اول و دوم و تعدادی هم دوز سوم را  تزریق کردند تا در برابر کرونا مصون بمانند.
 
خطیب جمعه کوهبنان گفت: برخی افراد خلاف نظر مقام معظم رهبری حرف می زنند در حالی که ایشان بر تزریق واکسن ، فاصله گذاری اجتماعی ، زدن ماسک و شست شوی دست ها تاکید دارند.
 
وی تصریح نمود: باید از پزشکان ، پرستاران ، صاحبان داروخانه ها ، بسیجیان طرح شهید سلیمانی تشکر کرد امروز مراکز درمانی ما آمادکی دارند تا ترزیق واکسن انجام شود.
 
حجت الاسلام جعفری افزود: مدیران در حال کار هستند هر دولتی سرکار بیاید ممکن است از مدیران فعلی یا از مدیران جدید استفاده کند اما در استان هنوز مدیریت عالی استان تغییرات را ایجاد نکرده است.
 
وی تاکید کرد: باید تقوای فردی ، جمعی و اجتماعی داشته باشیم تا در راستای رفع مشکلات گام برداریم  در راستای حل مشکلات شهرستان تا کنون چندین جلسه برگزار و این روند ادامه خواهد داشت که از وجود فرمانداری ، شورای شهر ، نیروهای نظامی و انتظامی ، نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی استفاده خواهد شد و مطالبات مردمی از طریق رئیس دفتر به ایشان منتقل می شود.
 
امام جمعه کوهبنان در پایان خاطر نشان کرد: برای رفع مشکلات باید هم فکری گردد و نتیجه به اطلاع مردم رسانده شود.
 
امام جمعه فهرج: ۲۶ دی عبرتی است برای دل بستگان به آمریکا
 
حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نماز جمعه این هفته به اشتباهات محاسباتی آمریکا و شکست های راهبری این کشور در مقابله با انقلاب اسلامی ایران بر طبق بیانات مقام معظم رهبری در دیدار ۱۹ دی با مردم قم اشاره و بیان کرد: آنچه آمریکا نشان می دهد سراب و پیشرفت های ما سال هاست که شروع شده است.
 
وی با بیان اینکه افول و سقوط آمریکا از سال ها قبل شروع شده افزود: ما تمدن نوین اسلامی را بنیان گذاری خواهیم کرد و استکبار جهانی، رژیم صهیونیستی و به ویژه ارباب آنها آمریکا را زیر پا له می کنیم.
 
آقاملایی همچنین ار ۲۶ دی بعنوان سالروز فرار شاه خائن از کشور یاد و عنوان کرد: این روز عبرتی است برای دل بستگان به آمریکا؛ شاه تمام امیدش به آمریکا بود و مردم ایران را فدای منافع این کشور کرد اما سرانجام آمریکا مثل تفاله او را بیرون انداخت.
 
خطیب جمعه فهرج در ادامه به در پیش رو بودن سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا اشاره و اظهار کرد: مادران و همسران شهدا سربازان‌ی گمنام و همان نیمه پنهان ماه هستند که در حقیقت نیمه روشن آن ها شهدا بودند.
 
وی در پایان با اشاره به تشییع پیکر پاک و مطهر یکی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در شهرستان فهرج خواستار خلق حماسه ای بزرگ در استقبال از این شهید گلگون کفن شد.
 
امام جمعه فاریاب: همچون ام البنین؛ مادران و خواهران شهدا، تاریخ ساز هستند
 
 
خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان فاریاب توسط حجت‌الاسلام گروهی امام جمعه اقامه شد.
 
حجت الاسلام گروهی ابتدا به سالروز وفات بانوی بزرگوار ام البنین و روز تکریم مادران و همسران شهیدان اشاره کرد و گفت: ویژگی ام البنین این است که او هم همسر شهید و هم مادر ٤ شهید است، مادران و خواهران شهدا، تاریخ ساز هستند.
 
امام جمعه فاریاب اظهار کرد: مقام معظم رهبری در ١٩ دی ماه، بیاناتی داشتند که به اشتباه محاسباتی آمریکا در این چند دهه   اشاره کردند و اینکه همه محاسبات آمریکا و حامیانش در مورد ایران، تا کنون غلط از کار درآمده است .
 
وی ادامه داد:اولین محاسبه اشتباه آمریکا این بود که اصلا فکر نمی کردند که در ایران انقلاب رخ دهد ولی رخ داد، دومین محاسبه اشتباه آمریکا با تحریک صدام، جنگ ٨ ساله ای را علیه ایران راه انداختند با این محاسبه که انقلاب ایران نوپا و ضعیف است و قطعا شکست خواهد خورد اما بعدها اقرار کردند که صدام، اشتباه کرده است.
 
حجت الاسلام گروهی گفت : آمریکا در مذاکرات وین هم ، دچار اشتباه محاسباتی شد ،این اشتباه که ایران شدیدا به مذاکره نیاز دارد،با این ذهنیت که ایران از نظر اقتصادی در تنگناست به پای میز مذاکره آمده است،از طریق رسانه مردم ایران را علیه حکومت تحریک می کنند که دولتمردانتان حاضر نیستند بیایند پای میز مذاکره تا پولهای بلوکه شده شما را بازگردانیم.
 
خطیب نماز جمعه بیان کرد: علت این جنگ رسانه و روانی در مذاکرات وین چیست،
آمریکا و حامیانش وقتی عجله و شتابی از جانب ایران در مذاکرات نمی بینند، بصورت وارونه از طریق رسانه هایشان به مردم اعلام میکنن که دولت ایران شتابی برای مذاکره ندارد.
 
وی افزود : مشکلات اقتصادی ایران، یک بخشش مربوط به داخل است، مدیریت های ناکارآمد در گذشته که باید اصلاح شود و اقتصاد مقاومتی اجرایی شود.
 
امام جمعه در پایان خاطر نشان کرد: فصل برداشت ذرت نزدیک است و به ثمر و سود دهی رسیدن ماحصل دست رنج های کشاورزان مهم است است دلال های ذرت رحم هم نمی‌کنند قیمت ذرت، رو به رشد است و مردم فاریاب می خواهیم که مال و دسترنج را مفت ندهید.
 
 
انتهای پیام / طهماسبی
  https://armanekerman.ir/vdchwknzk23nivd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین