تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۵
۰
plusresetminus
به مناسبت هفته بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش امام جمعه کرمان و استاندار کرمان پیام تبریک صادر کردند.
نظام آموزشی کشور باید اسلامی، الگو و عادلانه باشد/ لزوم استفاده از ظرفیت قانون شوراهای آموزش و پرورش برای مردمی‌سازی فعالیت‌ها
به گزارش راه آرمان؛ امام جمعه کرمان و استاندار کرمان پیامی را به مناسبت هفته بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش صادر کردند. متن پیام به شرح زیر است:
 
"به نام خداوند جان و خرد "

نظام آموزشی بازوی توانمند فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی و آموزش و پرورش مهمترین رکن توسعه کشور و بستر فرهنگ سازی در جامعه است. آموزش و پرورش برای موثر بودن و برخورداری از بالندگی و پویایی نیازمند مشارکت و تبدیل شدن به اولویت همگانی است.

امروزه مشارکت به عنوان یک رکن اساسی در مدیریت اثربخش شناخته می‌شود و عملکرد آموزش و پرورش کشورهایی که طی دهه های اخیر رشد چشمگیری داشته اند نشان می دهد که دولت به تنهایی متولی امر آموزش و پرورش نیست و مردم و بخش های غیردولتی پیوستگی عمیقی با نظام تعلیم و تربیت دارند.

تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، گامی بلند در تحقق فرهنگ مشارکت همگانی است که می توانند با تشکیلات منسجم و با بسیج توده‌های نقش آفرین، بهره مندی از ظرفیتهای استانی و ملی، اتخاذ سیاست اجرایی متناسب با نیازهای منطقه ای، تقویت مشارکت بین بخشی و مردمی نقشی ماندگار در توسعه استان و کشور ایفا کنند.

بدون تردید هدف از شکل‌گیری شوراهای آموزش و پرورش مشارکت همه اقشار و ارکان تصمیم‌گیر و فرهنگ ساز در امر مهم تعلیم و تربیت است. هر تحول و آینده‌ای برای کشور باید از مسیر مهم آموزش و پرورش رقم بخورد و تا زمانی که آموزش و پرورش به عنوان دغدغه در ذهن، فکر و رفتار همه نخبگان، تصمیم‌گیران، دانشگاهیان و مردم عادی تبدیل نشود، شاهد تحول در آموزش و پرورش نخواهیم بود.

نظام آموزشی کشور باید اسلامی، الگو و عادلانه باشد و یرای تحقق این امر از اعضای شوراهای آموزش و پرورش، مدیران و معلمان استان می خواهیم ایده‌های صحیح را برای پویایی نظام تعلیم و تربیت ارائه دهند زیرا ایده‌های تحول آفرین از دل شوراهای آموزش و پرورش، کلاس‌های درس و ذهن افراد خلاق بوجود می آید.

استفاده از ظرفیت قانون شوراهای آموزش و پرورش برای مردمی‌سازی فعالیت‌ها ضروری است و امید می رود شوراهای آموزش و پرورش با فعال کردن ظرفیت های مغفول، تامین منابع اقتصادی پایدار، پرهیز از سیاست زدگی و مشارکت حداکثری دستگاه های دولتی، غیردولتی و خیران نیک اندیش در راستای توسعه زیرساخت‌ها و اجرای عدالت آموزشی به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان گسترده کرمان گام های موثری بردارد تا شاهد تربیت انسان هایی در تراز اهداف جمهوری اسلامی و مدنظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مطابق با هویت ایرانی و اسلامی باشیم.

با گرامیداشت و تبریک هفته شوراهای آموزش و پرورش به اعضای شوراهای سراسر استان، مدیران و روسای آموزش و پرورش و فرهنگیان فرهیخته استان، اقدامات موثر شوراهای آموزش و پرورش به ویژه در افزایش احداث مدارس خیر ساز، ترویج مکتب شهید سلیمانی بین دانش آموزان و تجربه موفق در زیست بوم جدید کرونا در آموزش مجازی و جلب مشارکت دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی را ارج نهاده و تحقق آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نظام آموزش و پرورش در دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین را از درگاه خداوند بزرگ مسالت داریم.

حسن علیدادی سلیمانی
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان
علی زینی وند
استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش استان کرمان»

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdciz5azrt1arz2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین