کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:

اولویت های سپاه در مناطق سیل زده/ لزوم احداث سیل بند خرم جیرفت

29 دی 1400 ساعت 15:26

سردار حسین معروفی گفت: برای سیل بند خرم جیرفت تا جازموریان نزدیک به 74 کیلومتر کارشناسی شده است و با زدن این سیل بند ما شاهد خسارت برای مردمان عزیز، نجیب، انقلابی، مؤمن و کوشا منطقه نباشیم؛ مردمانی که با داشتن دو و یا سه هکتار زمین، خرده مالک هستند و با وقوع سیل، ماحصل تلاششان و دام هایشان از بین می رود.


به گزارش راه آرمان؛ سردار حسین معروفی در بازدید از مناطق سیل زده زهکلوت در جمع خبرنگاران گفت: ما دو سال گذشته مطالبه جدی در خصوص ایجاد سیل بند خرم جیرفت داشتیم و بحث هایی را نیز با استانداری و دولت قبل و قرارگاه خاتم انجام شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: اگر سیل بند زده شده بود، هم اکنون میزان خسارت ما کمتر بود و قطعا در این دولت این مهم دنبال می شود و ما هم کمک می کنیم که با همت دولت، سپاه، خیرین و مردم این قضیه به نتیجه برسد تا شاهد خسارت در این حد، برای مردم عزیزمان نباشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: برای سیل بند خرم جیرفت تا جازموریان نزدیک به 74 کیلومتر کارشناسی شده است و با زدن این سیل بند ما شاهد خسارت برای مردمان عزیز، نجیب، انقلابی، مؤمن و کوشا منطقه نباشیم؛ مردمانی که با داشتن دو و یا سه هکتار زمین، خرده مالک هستند و با وقوع سیل، ماحصل تلاششان و دام هایشان از بین می رود.

وی با اشاره به وقوع سیل در دو سال گذشته ابراز کرد: در دولت آیت الله رئیسی مطمئنا با روحیه انقلابی، جهادی و مردمی ایجاد سیل بند خم جیرفت به جازموریان به وقع خواهد پیوست و ما هم به عنوان سپاه در کنار دولت کمک خواهیم کرد و قرارگاه خاتم هم نیز حضور خواهد داشت تا بتوانیم با مشارکت مردم، خیرین و واقفین برای مردم کاری انجام دهیم.

سردار معروفی با بیان اینکه با وقوع سیل در حوزه دام و کشاورزی، به مردم منطقه خسارت زیادی وارد شده است، اظهار کرد: مطمئنا برآورد خسارت در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان کرمان با اشاره به اینکه ما به عنوان سپاه اقداماتی را با وقوع سیل انجام داده ایم، عنوان کرد: چند قرارگاه هایی را تشکیل و اولویت هایی را مد نظر قرار داده ایم؛ اولویت اول ما سلامت جان مردم است که این مهم باید مراقبت شود؛ اولویت دیگر ما این است که با فروکش شدن آب، لایه روبی خانه های مردم و شستشوی لوازم و وسایل مردم است.

وی اظهار کرد: اولویت دیگر ما ورود دستگاه های مهندسی به منطقه است که در این راستا از ظرفیت قرارگاه قدس، تیپ زرهی نیروی زمینی، لشکر 41 ثارالله، بسیج سازندگی، هوا و فضا استفاده خواهیم کرد.

این مقام مسئول ابراز کرد: اولویت دیگر ما باز کردن راه های مواصلاتی و همچنین اصلاح سیل بندهای شکسته شده است که اگر باران مجددا بارید خسارتی به وجود نیاید.

سردار معروفی با اشاره به هماهنگی با موکب های مردمی عنوان کرد: طبخ دو هزار و 500 غذای گرم در رودبار جنوب، دو هزار و 500 غذا در منوجان و دو هزار غذا در کهنوج را خواهیم داشت که مقرر شده است مسئولیت طبخ و توزیع غذا را فرمانده هان نواحی به عهده گیرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تأکید کرد: تا زمانی که مردم منطقه نیاز داشته باشند؛ سپاه و بسیج در کنار دولت خدمت گزار، جهادی و انقلابی قرار می گیرد و ما نیز مردمان خود را ولی نعمتان خود می دانیم و مردم جنوب نیز عزیزترین مردم ما هستند و در طول 43 سال پای انقلاب بوده اند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مردم این منطقه مورد عنایت رهبری و عنایت ویژه شهید سلیمانی هستند و سپهبد شهید سلیمانی نیز به این مردم عزیز، علاقه داشتند و ما نیز با همان روحیه در کنار مردم قرار خواهیم گرفت.

انتهای پیام/م


کد مطلب: 124216

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/124216/اولویت-های-سپاه-مناطق-سیل-زده-لزوم-احداث-بند-خرم-جیرفت

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir