تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۶
۰
plusresetminus
ابوالفضل فرحبخش گفت: عزم جدی در مسئولین قضايی شهرستان راور وجود دارد تا با قاطعيت و جديت با زمين‌خواران، متجاوزان به حقوق بیت المال، مقابله شود و در اين زمينه هيچگونه اغماضی صورت نخواهد گرفت.
عزم جدی مسئولان قضایی برای مقابله با زمین خواران و متجاوزان به حقوق بیت المال
به گزارش راه آرمان؛ به منظور اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی و تاکیدات رياست محترم قوه قضائيه، دستورالعمل اجرایی شورای حفظ حقوق بیت المال مبنی بر پیشگیری از وقوع بزه، حفاظت از اراضی ملی، دولتی، منابع طبیعی، حفظ کاربری اراضی کشاورزی، جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال با حضور رئیس دادگستری، فرماندار، معاون دادستان، فرماندهان نظامی و انتظامی و روسای ادارات دولتی و بخشداران و دهیاران شهرستان راور در دادگستری این شهرستان برگزار شد.

ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری راور در این جلسه گفت: مطابق دستورالعمل اجرایی شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی ریاست محترم قوه قضائیه مصوب ۱۳۹۹/۰۶/١٧ هر کس بدون مجوز قانونی، اقدام به تصرف، تخریب و تجاوز به اراضی و املاک دولتی، عمومی، موقوفات، منابع طبیعی، انفال، بستر رودخانه ها، مسیر ها و انهار کند مرتکب جرم شده و به منظور حفظ حقوق بیت المال با آنها وفق مقررات قانونی برخورد خواهد شد.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری راور اظهار کرد: ادارات متولی از جمله جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، امور منابع آب، بخشداران و دهیاران باید در صورت مشاهده و دریافت هر گونه گزارش مبنی بر سند سازی، تصاحب و یا تصرف اراضی ملی و دولتی و بلاصاحب، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و فضای سبز مراتب را در اسرع وقت به دادستانی راور گزارش نمایند تا اقدامات قانونی لازم صورت پذیرد. 

وی در پایان افزود: عزم جدی در مسئولین قضايی شهرستان راور وجود دارد تا با قاطعيت و جديت با زمين‌خواران، متجاوزان به حقوق بیت المال، مقابله شود و در اين زمينه هيچگونه اغماضی صورت نخواهد گرفت.

در ادامه مالک اژدری فرماندار راور گفت: در اجرای پروژه های عمرانی و ارائه خدمت به مردم در شهرها و روستاها با تمام توان در کنار مدیران، شهرداران و دهیاران هستیم.

وی افزود: پیشگیری بهتر از درمان است، لذا همه مسئولین باید در بحث پیشگیری از وقوع جرم با حساسیت و دقت عمل کنند و کلیه اقدامات خود را مطابق قانون انجام دهند. 

اژدری افزود: اجرای قوانین و مقررات باید در اولویت کار روسای ادارات، بخشداران و دهیاران باشد و در عین حال نیز کارهای عمرانی در سطح شهر و روستا باید با قدرت و تمام توان انجام شود.

وی اظهار کرد: کار و تلاش باید سرلوحه کار همه مسئولین، بخشداران، شهرداران و دهیاران محترم باشد و نسبت به آبادانی و اجرای پروژه ها، ساخت پارک و ایجاد فضا های سبز و پروژهای عمرانی در شهر و روستا ها با همت و تلاش اقدام کنند و با حفظ اراضی ملی، منابع طبیعی و محیط زیست از تخریب باغات و تغییر کاربری ها اجتناب شود و حفظ حقوق مردم در اولویت باشد.

مجتبی استوار زاده معاون دادستان راور در این جلسه گفت: به منظور حفظ حقوق عامه و بیت المال دادستانی راور با هر گونه تصرف، تخریب و تجاوز به اراضی ملی، دولتی، منابع طبیعی، تغییر کاربری اراضی کشاورزی برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

استوار زاده خطاب به روسای ادارات و بخشداران و دهیاران حاضر در جلسه عنوان کرد: همه ما در مقابل مسئولیت خود پاسخگو  هستیم، در حفظ و حراست از حقوق بیت المال باید حساس باشیم لذا همه مسئولین محترم می بایست با رصد دقیق هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی را به صورت دقیق گزارش کنند.

وی در پایان اظهار کرد: با همکاری ادارات متولی کار گروهی در راستای حفظ و حراست از حقوق بیت المال در حوزه تصرفات اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی تشکیل و به صورت مستمر تخلفات و جرایم این حوزه رصد شود، تا به صورت سازمان یافته با سودجویان و متخلفین برخورد قاطع و قانونی شود.

انتهای پیام/ کارگرزاده https://armanekerman.ir/vdcci0qs02bqii8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما