تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۸
۰
plusresetminus
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ریشه کنی بی سوادی لازمه توسعه پایدار در شاخص های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی است.
ریشه کنی بی سوادی لازمه توسعه پایدار در شاخص های اقتصادی، فرهنگی و بهداشتی است
به گزارش راه آرمان؛  رضا رضایی در نشست تخصصی با کارگروه وزارتی ارزیابی روند سوادآموزی استان خاطر نشان کرد: سواد آموزی یکی از مهمترین شاخص های توسعه یافتگی کشور های مختلف است که نقش موثری در توسعه اقتصادی، فرهنگی و بهداشتی دارد.

وی شناسایی افراد بی سواد را لازمه ریشه کنی بی سوادی در جامعه دانست و افزود: متاسفانه با توجه به تنوع آمارها، روند شناسایی افراد بی سواد با مشکل مواجه است و وضعیت قابل قبولی ندارد.

رضایی با اشاره به تفاوت های فردی و عدم انگیزه لازم در افراد بی سواد گفت: روند فرآیند یاددهی- یادگیری گاهی برای آموزش دهندگان سخت و طاقت فرسا است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان سخت گذر بودن برخی از مناطق استان به خصوص در مناطق عشایری و دور افتاده، نبود انگیزه لازم در افراد بی سواد و  مسائل مالی و اقتصادی را از مهمترین مشکلات پیش روی حوزه سواد آموزی استان دانست و خاطر نشان کرد: مسأله سواد آموزی یکی از مهمترین وظایف سازمانی و اولویت های آموزش و پرورش استان است.

رضایی اظهار کرد: سوادآموزی یکی از مهمترین شاخص های توسعه یافتگی کشور است و پیکار با بی سوادی و ریشه کنی آن نیازمند همکاری و تعامل همه نهاد های دولتی و غیر دولتی با آموزش و پرورش است.

وی گفت: قدم برداشتن در راه سوادآموزی بر اساس تعالیم دین مبین اسلام اجر و پاداش گرانبهایی در پی دارد، پس سواد آموزی یک موضوع مهم و اساسی در نظام تعلیم و تربیت است و کم کاری در این حوزه به هیچ وجه از کسی پذیرفتنی نیست.

رضایی تاکید کرد: کم کاری در حوزه سواد آموزی را نمی پذیریم اما حوزه معاونت سواد آموزی نیز باید در این زمینه مطالبه گر باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه همه ی برنامه و فعالیت ها در آموزش و پرورش مهم و اساسی هستند، بیان کرد: آموزش و پرورش مانند یک سیستم است که باید به تمامی جوانب، برنامه ها و فعالیت های آن توجه جدی و اساسی شود.

بر پایه این گزارش: نشست تخصصی کارگروه وزارتی ارزیابی روند سوادآموزی استان با حضور مدیر کل، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان و مدیر دفتر پژوهش و تولید محتوای آموزشی، رئیس اداره مشارکت های بین بخشی و رئیس اداره سنجش و ارزشیابی سازمان نهضت سوادآموزی بر گزار شد.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcaeyn6649nuu1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین