تاریخ انتشار :جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۸
۰
plusresetminus
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی گفت: استقلال سیاسی و استقلال نظامی زمانی کار خود را درست انجام می‌دهد و این مسئله معنا پیدا می‌کند که استقلال فرهنگی به‌درستی اجرا شود و کار خود را پیش ببرد در استقلال اقتصادی دچار مشکلاتی هستیم که دولت جدید تمام تلاش خود را در راستای درست شدن این امر گذاشته است.
دولت برای استقلال اقتصادی مردم تلاش می‌کند/حضور جوانان بسیجی در امداد به سیل زدگان قابل تحسین است
به گزارش راه آرمان؛ آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته در سراسر استان برگزار شد.


امام جمعه کرمان:دولت برای استقلال اقتصادی مردم تلاش می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان که در مصلی بزرگ امام علی (ع) برگزار شد با رعایت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: حضرت علی (ع) فرمودند "مواظب رعایت تقوای الهی در ابتدا و انتهای روز باشید" و شاید منظور امام معصوم این بوده است که در تمام روز و در تمام احوال مراقب رعایت تقوای الهی باشیم.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن به پیامبر (ص) توصیه می کند که صبر کرده و در برابر نادانی بعضی از افراد، در مقابل تمایلات نفسان و در مقابل ناملایمات صبر پیشه کند افزود: این دستورات فقط برای پیامبر (ص) نیست و به ما نیز توصیه شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه انسان باید در برابر گناهانی که متوجه انجام آن شده و گناهانی که متوجه آن نشده است استغفار کند گفت: خداوند افرادی که پیش از وارد شدن به دنیای دیگر استغفار می‌کنند را مورد رحمت خود قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه اولین شرط استغفار و بخشیده شدن، پشیمانی از گناه و کردار خود انسان است افزود: دومین شرط این است که عزم خود را جزم کنیم تا دیگر آن گناه را تکرار نکنیم و سومین شرط این است که اگر جایی حق کسی را پایمال کردیم، آن را جبران کرده و این حق را برگردانیم.

علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه امروز کرمان با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) و روز زن اظهار داشت: بانوان ما نقش مهمی در خانواده و تحکیم بنیان آن دارند.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) فرمودند که "من دو شی گرانبها یعنی قرآن و عترت را در بین شما به یادگار می‌گذارم" گفت: خود قرآن درباره خود می‌گوید قرآن نوری است که موحدین را نورانی می‌کند و هر چه دستورات قرآن را بیشتر اجرا کنیم، نورانی‌تر می‌شویم.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) که نظریه ولایت فقیه را به بهترین وجه تبیین کردند و با انقلاب شکوهمند اسلامی این طرح را در یک تابلو تمام نما به معرض عموم گذاشتند گفت: کشوری که امروز استقلال را در تمام عرصه‌ها بدست آورده است.

وی با اشاره به اینکه اگر در جاهایی مقداری خدشه به نظام وارد شده به دلیل کارشکنی‌های دشمنان و بدخواهان از درون کشور بوده است گفت: امروز در عرصه سیاسی کشوری مستقل، مقتدر و با منطق شده‌ایم که نگاه ما به حرف و سخن ابرقدرت‌ها نیست.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه استقلال سیاسی و استقلال نظامی زمانی کار خود را درست انجام می‌دهد و این مسئله معنا پیدا می‌کند که استقلال فرهنگی به‌درستی اجرا شود و کار خود را پیش ببرد افزود: در استقلال اقتصادی دچار مشکلاتی هستیم که دولت جدید تمام تلاش خود را در راستای درست شدن این امر گذاشته است.

وی با اشاره به سیلی که در جنوب استان آمده و خرابی‌هایی به بار آورده است و گفت: مسئولان استانی، سپاه و بسیج از همان ابتدا در صحنه حضور داشتند و در این شرایط  نیازمند این هستیم که همه کمک کنند.


امام جمعه موقت آسمینون (نودژ)منوجان:مسئولین سنگ تمام بگذارند تا راهگشا برای و جبران خسارات مردم باشند


حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفری امام جمعه موقت آسمینون (نودژ) منوجان در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به روسیه گفت:سفر رئیس جمهور به روسیه بیشتر ماهیت اقتصادی دارد این سفر ویژه‌ای است که با تنظیمات مشترک بین روسای جمهور ایران و روسیه طراحی شده و موضوعات بسیار اساسی و راهبردی را شامل می شود که این مسائل به خصوص در حوزه اقتصادی بسیار تعیین کننده است و روابط ایران و روسیه در دوره  پوتین روند افزایشی داشته و در این مقطع ، روابط بسیار خوبی بین رهبران دو کشور وجود داشته است.

وی افزود: ارتباطات و فرستادن نمایندگان ویژه توافقات استراتژیک و همکاری راهبردی در مسائل منطقه‌ای جزو خصوصیات روابط متقابل ایران و روسیه است.

حجت الاسلام محمد جعفری عنوان کرد:خدا را شکر در هفته ای که گذشت شاهد بارش رحمت الهی بودیم و زمین تشنه سیراب شد و این جای شکر دارد که خداوند رحمتش را از ما دریغ نکرد این رحمت الهی در بعضی مناطق به خاطر جریان آب و طغیان رودخانه‌ها خساراتی را در پی داشت به ویژه در شهرهای جنوب استان که خیلی از منازل  و کشاورزی مردم زیر آب رفت حال باید مسئولین سنگ تمام بگذارند برآورد خسارت کنند و به داد مردم برساند البته که وزیر کشور و همچنین رئیس بنیاد مسکن کشور هم در بعضی مناطق حضور پیدا کردند و از نزدیک شاهد خسارات بودند ان شا الله که راهگشا باشد و جبران خسارات مردم باشد.

وی بیان کرد: تلاش همه دستگاه هایی که در این مدت تلاش کردند که خالصانه و بسیجی وار وارد میدان شدند خداقوت می‌گویم و از مسئولین بخش و شهر  می خواهیم فکری به حال راه های منطقه کنند و همچنین جای که نیاز به خط کشی دارد اقدام کنند.

امام جمعه موقت آسمینون (نودژ) تصریح کرد: در روزهای اخیر انتشار یک انیمیشن کمتر از دو دقیقه ای به عنوان انتقام حتمی باعث خشم و واکنش شدید مقامات آمریکایی شده است این انیمیشن بر انتقام از دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و تیم وی به دلیل ترور سردار شهید سلیمانی تمرکز کرده است در این انیمیشن دونالد ترامپ به همراه چند نفر دیگر در حالی که در زمین اختصاصی ترامپ مشغول بازی گلف هستند توسط یک ربات چهار چرخ شناسایی می شوند و اطلاعات آنها  مخابره می‌شود و در نهایت نیز اتاق کنترل با هک کردن گوشی افراد پیامی با این مضمون برای آنها می‌فرستد.

وی افزود: قاتل سلیمانی و آمر به قتل سلیمانی باید انتقامشان را پس بدهند انتشار انیمیشن همانطور که پیش‌بینی می‌شد موجی از واکنش های مختلفی را به دنبال داشت برخی از نمایندگان کنگره آمریکا درخواست کردند که مذاکرات هسته‌ای با ایران به دلیل این انیمیشن متوقف شود.

 حجت الاسلام «احمد نجنو» در خطبه های نماز جمعه کهنوج گفت:رهبر معظم انقلاب در ۱۹ دی ماه در دیدار با مردم قم،  فهرستی از محاسبات غلط آمریکا در مقابله با جمهوری اسلامی را مطرح کرده و فرمودند؛ دنیای استکبار علی‌رغم این که بارها در محاسبات شان نسبت به ایران شکست خوردند اما باز هم این طرز تفکر و اشتباهات محاسباتی آنها ادامه دارد.

امام جمعه کهنوج افزود: متاسفانه در داخل کشور عده ای غرب زده دارند به قدرت محاسباتی آمریکا می بالند با اینکه در طول تاریخ ۴۳ ساله انقلاب اسلامی اگر بخواهیم این دوران را بررسی کنیم دشمنان محاسبات غلط بسیاری نسبت به انقلاب اسلامی و مردم انقلابی ایران داشتند که در همه این محاسبات شکست خوردند.


امام جمعه کهنوج:با حفظ وحدت در مقابل دشمن مقاومت کنیم تا دشمن نابود شود

حجت الاسلام نجنو ابراز کرد: دشمنان با صرف هزینه های گزاف برای راه اندازی جنگ نرم و شبیخون فرهنگی فکر می‌کردند که می توانند نسل های بعد از انقلاب را از مسیر مقاومت، شهید و شهادت منحرف کنند اما در اوج فتنه و تهاجم فرهنگی آنها، رویش‌هایی شکل گرفت که همه را انگشت به دهان وا داشت.

خطیب جمعه کهنوج ادامه داد: آن ها هیچگاه فکر نمی کردند که با صرف این همه دلار، شهید حججی ها در صحنه نبرد با داعش و تکفیری ها حاضر شوند و با شجاعت تمام سر بدهند اما ذلت نپذیرند.

وی خاطرنشان کرد: دنیای استکبار خیال می کرد که با حذف حاج قاسم  سلیمانی دیگر اقتدار منطقه‌ای ما، گفتمان مقاومت و این نظم نوین فرو خواهد پاشید و دیگر حضورشان در منطقه تثبیت خواهد شد اما برخلاف تصورات شان دیدند که بعد از شهادت سردار دلها همه فریاد هیهات من الذله سر دادن و اعلام کردند که خون سلیمانی در خون آنها تا آخر جریان دارد و همه منتقم و خون خواه حاج قاسم هستند.

حجت الاسلام نجنو تاکید کرد: محاسبات دشمنان بر مبنای ظواهر مادی و دنیوی است بنابراین نمی دانند ماورای این مادیات، معنویاتی وجود دارد که همه رشته تحلیل‌های آنها را پنبه می کند آن ها نمی‌دانند که این کشور صاحب دارد و امداد های غیبی نمی گذارند که به این راه نورانی اسلام آسیبی وارد شود.

 امام جمعه کهنوج تصریح کرد: نباید با سادگی فکر کنیم حالا که دستگاه محاسباتی دشمن اشتباه می کند پس قطعا پیروزی ما حتمی و تضمین شده است نه این طور نیست زیرا دشمن به هر حال دشمن است و دست از شیطنت برنمی‌دارد و فعال تر از قبل مشغول شیطنت است.

وی با بیان این مطلب که باید با حفظ وحدت در مقابل دشمن مقاومت کنیم تا دشمن نابود شود، ادامه داد: اکنون انقلاب ما به سن پختگی رسیده است و همه فراز و نشیب ها را پشت سر گذرانده است.


امام جمعه جیرفت:مردم از کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود برای مردم سیل زده دریغ نکنند

حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: دستاوردهای سفر اخیر رئیس جمهور و وزیر امور خارجه در راستای خنثی سازی تحریم‌ها بسیار مهم و مؤثر است.

امام جمعه جیرفت با بیان این‌که دنیا منحصر به غرب و اروپا نیست، افزود: نگاه ایران به شرق و آسیا و مبادله با همسایگان را مورد هجمه قرار می‌دهند چرا که معتقدند دنیا منحصر به آمریکا و کدخدا پنداری او است.

وی بیان کرد: عده‌ای به دنبال نادیده گرفتن و تخریب راهبرد خنثی‌سازی تحریم‌ها و دستاوردهای مهم نگاه به درون، همسایگان و شرق هستند.

امام جمعه جیرفت گفت: به میدان آمدن رئیس جمهور در این مهم بسیار حائز اهمیت است و بیانگر دیدگاهی جهادی و انقلابی برای دستیابی به عدالت است.

وی با اشاره به سیلاب و خسارات ناشی از آن در جنوب کرمان و کشور، تصریح کرد: مردم از کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود دریغ نکنند.

خطیب جمعه جیرفت با اشاره به بیان چهار ویژگی عالی انسانی در حکمت ۴۷ نهج البلاغه، گفت: همت، صداقت، شجاعت و عفت سه مورد از این ویژگی‌ها است.

حجت‌الاسلام تارم ادامه داد: شجاعت انسان به اندازه بی‌اعتنایی به دنیا و دلبستگی‌های مادی است و خداوند انسان را آزاد خلق کرده و باید این نعمت الهی و خدادادی را با عدم دلبستگی به امور دنیوی حفظ کرد.

امام جمعه شهرستان بم:مسئولین استانی قبل از رخ دادن بحران باید به فکر چاره باشند

خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بم حجت‌الاسلام والمسلمین دانشی ضمن رعایت تقوای الهی برای خود و همه مردم بیان داشت چاره اندیشی نظام در جهت فرزند آوری هر چه بیشتر باید انجام شود و خانواده ها باید بیشتر به فکر فرزند آوری باشند آمار ها نشان میدهد سالهای پیش رو کشور به سمت پیری میرود و ادامه داد: شما بینید سلبریتی ها و برخی از بازیگران در فضای مجازی چگونه با سگ ها و گربه ها خودشان را نشان میدهند و اما چهره های اجتماعی معروف خارج از کشور حتی فوتبالیست ها با خانواده ها و فرزندان خود عکس و فیلم میگیرند و در فضای مجازی پخش میکنند و هر کدام چندین فرزند دارند. 

خطیب نماز جمعه بم گفت در سالروز شهادت یکی از سرداران  دیار شهرستان بم سردار شهید ذبیح الله دریجانی که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بیانات ارزشمندی در خصوص این شهید بیان داشت  هستیم و در ادامه اظهار داشت :ما باید به این الگوهای ارزشمند در طول سال بپردازیم و مردم را با این شخصیت ها بیشتر آشنا کنیم، کار خوبی که از طرف خانواده شهید و تاسیس موسسه بزرگداشت نام این شهید است بسیار کار شایسته ایست و تحسین کننده است. 

امام جمعه شهرستان بم در رابطه با بارش های اخیر بیان داشت :به لطف خداوند بارش نزولات آسمانی در این روز ها داشتیم، اما بارش رحمت الهی چطور به واسطه بی مسئولیتی، مسئولین باعث زحمت و خسارت شده است، مسئولین می گویند  که الان می خواهیم برای این اتفاقات چاره ای بینیدیشیم، آیا همین کار را نمی توانستند در گذشته انجام دهند که این خسارات زیاد به مردم وارد نشود. 

حجت الاسلام والمسلمین دانشی در خصوص دیپلماسی دولت رئیسی گفت : در این روزها شاهد دیپلماسی بسیار ارزشمندی از طرف دولت مردان هستیم که اقدامات بسیار  شایسته ای است که در گذشته این اتفاقات رو شاهد نبودیم و به خوبی این کار  با کشور های شرقی چین و روسیه دارد انجام می شود.

امام جمعه عنبرآباد: خسارات ناشی از سیل هر چه سریع تر جبران شود/ حضور جوانان بسیجی در امداد به سیل زدگان قابل تحسین است

حجت الاسلام حمید بامری گفت: از مسئولین می‌خواهیم که نسبت ‌به ارزیابی‌ها و برآوردها خسارت ها، با تدابیر و اتخاذ تصمیمات لازم، اقدامات عاجل را برای جبران خسارت ها انجام دهند و از دولت می‌خواهیم که برای رفع خسارت‌های ناشی از سیلاب‌ها اقدام کنند.

 ظهر امروز ۱ دی ماه حجت الاسلام «حمید بامری» در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) با بیان این مطلب که مقام، جایگاه، ارزش و منزلت زن از نگاه جاهلیت مدرن یعنی غرب و عقلانیت ناب یعنی اسلام قابل بررسی است، گفت: همواره موج گسترده و سنگین تبلیغات رسانه‌ای غرب این ادعا را تکرار کرده که زنان در جامعه جمهوری اسلامی زیر شدیدترین فشارها قرار دارند و از هیچ ‌یک از آزادی‌های قانونی و شرعی خود برخوردار نیستند.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: غربی ها می‌گویند؛ در مقابل زنان در جامعه غرب از آزادی‌های حقوقی و اجتماعی خود با مردان برابرند و در حال‌ رشد و تکامل در مسیرهای پیشرفت هستند.

خطیب جمعه عنبرآباد اضافه کرد: اگر زن‌های انسان ‌ساز از ملت‌ها گرفته شوند، ملت‌ها شکست می خورند و نابود می شوند چرا که این زن‌ها هستند ملت‌ها را تقویت و شجاع تربیت می‌کنند این جملات فرازهای کوتاهی است از بیانات بزرگ مردی که بزرگ‌ترین رویداد اعصار اخیر را رقم زد و انقلاب اسلامی را با راهبری مردم ایران محقق کرد.

خطیب جمعه عنبرآباد گفت:حضرت امام راحل می فرماید: خدمت مادر به جامعه از خدمت معلم هم بالاتر است و این امری است که انبیا می‌خواستند تا بانوان قشری باشند که جامعه را تربیت کنند.*

وی اظهار کرد: اصلاح و فساد یک جامعه از اصلاح و فساد زنان در آن جامعه سرچشمه می‌گیرد زن یکتا موجودی است که می‌تواند از دامن خود افرادی را به جامعه تحویل دهد که از برکاتشان یک جامعه نه بلکه جوامع به استقامت و ارزش‌های والای انسانی همچون حاج قاسم سلیمانی‌ها برسند.

حجت الاسلام بامری ابراز کرد: حضرت زهرا (س) یک زن اسلامی و در بالاترین تراز زن اسلامی قرار دارد در حد یک رهبر است همین زنی که از لحاظ فضائل و مناقب و حد وجودی می‌توانست پیغمبر باشد همین زن مادری و خانه‌داری می‌کند.

امام جمعه عنبرآباد تصریح کرد: متاسفانه امروز عده‌ای به خانه‌داری با نگاه تحقیر آمیزی می نگرند، خانه‌داری زن تربیت انسان است یعنی تولید والاترین و بالاترین محصول و متاع عالم وجود است.

وی ابراز کرد: نزولات آسمانی مایع برکت و آبادانی خواهد شد اما خساراتی در زمینه زیرساخت‌ها زمین‌های زراعی، باغات کشاورزی‌، منازل مسکونی، دام‌ها جاده‌ها برجای گذاشته ‌است.

حجت الاسلام بامری تصریح کرد: از مسئولین می‌خواهیم که نسبت ‌به ارزیابی و برآورد خسارت های ناشی از سیل، با تدابیر و اتخاذ تصمیمات لازم، اقدامات عاجل را برای جبران آنها انجام دهندو از دولت می‌خواهیم که برای رفع این خسارت ها اقدام کنند.

امام جمعه عنبرآباد در خاتمه عنوان کرد: از نیروهای جوان جهادی، بسیجی و نیروهای خدوم شهرداری و همه کسانی که در شرایط سخت و بحران در کنار مردم هستند و تلاش می کنند، تشکر می کنیم، صحنه های زیبایی از امداد جوانان بسیجی با روحیه جهادی به سیل زدگان دیدم که قابل تحسین  است.


امام جمعه شهرستان ریگان: سرعت بخشیدن مسئولین به حل مشکلات مردم

رضازاده ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا س را تبریک گفت و افزود: در سایه تربیت حکومت فقه اسلامی حاج قاسم تربیت شد که یاور مردم و مسئولان بود.

همچنین خاطر نشان کرد:رئیس جمهور ما آقای رئیسی در اوج مذاکرات رسمی در روسیه وقت نماز می شود،نماز خود را کنار میز مذاکره اش میخواند.

او اظهار کرد: در ساعات اولیه شکسته شدن بخش اول پل توکل اباد به دلیل سیل در جاده ی ترانزیتی ریگان_چابهار،حاضر شدم برای عرض خداقوت به مسئولین،حضور به موقع بسیجیان سلحشور و سپاه همیشه آماده ی ریگان، طلبه های گمنام و تلاش جوانان هلال احمر را دیدم.

خطیب جمعه شهرستان افزود: رهبر انقلاب مارا به نحوی تربیت کرد که خود را خادم مردم میدانیم.

رضازاده بیان کرد: قبل از نماز یکی از اهالی روستای کوهشاه با من تماس گرفتند و گفتند؛در اینجا چیزی نیست،آب زندگی مارا فرا گرفته،برق روستای مان قطع است،مشکلات تمام روستا را فرا گرفته به دادمان برسید.

همچنین اضافه کرد: بنده  با آقای فرماندار و رئیس هلال‌احمر شهرستان تماس گرفتم و گفتم به دادشان برسید،مردم مطمئن باشید مسئولین در کنار شما هستند.

وی اظهار کرد: حضور نماینده ی شرق استان در منطقه باعث دلگرمی و قوت قلب مسئولین و مردم است.

او بیان کرد:از ستاد بحران شهرستان انتطار کمک رسانی و ساخت کنارگذر یا پل موقت توکل اباد سازمان‌دهی بهتری انجام دهند،تا مسافران ، مهمانان و رانندگان مانده در جاده و مردم روستای کوهشاه حل شود .

حبیب رضازاده  بیان کرد:در حل مشکلات مردم هیچ اهمال کاری و ضعف مدیرتی را مردم قبول ندارند،دولت، دولت انقلابی است،مسئولین بابد به فکر مردم باشند چون ثمره ی دولت انقلابی امیدوار کردن مردم است.

وی در پایان درخواست سرعت بخشیدن به حل مشکلات را از مسئولین زی ربط داشت.

امام جمعه شهرستان رفسنجان: توزیع130 سری جهیزیه بین زوجین بی بضاعت رفسنجان تا دهه فجر

امام جمعه رفسنجان از اعطای 130 سری جهیزیه به زوج های بی بضاعت و نیازمند این شهرستان که سال ها در مدّت عقد به سر می برند خبر داد و گفت: 30 سری جهیزیه در روز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و 100 سری هم تا دهه مبارک فجر توزیع می شود.

حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه رفسنجان 20 جمادی الثانی میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) که در سال پنجم بعثت انجام شد و به روز مادر و روز زن نامگذاری شده است را تبریک گفت و افزود: این روز مقارن با میلاد امام راحل نیز است.

وی بیان کرد: مادر، زن و همسر منطقی ترین و فاخرترین جایگاه در اندیشه ها و مکاتب اسلام است حرمت این بانوان باید نگهداشته شود.

حجت الاسلام عسکری بیان کرد: در جمهروی اسلامی با حفظ شأن و شخصیت ِ زن، زمینه رشد و تعالی عملی و اجتماعی اش فراهم شد در حالی که قبل از انقلاب و در دوران ستمشاهی به اسم آزادی زن، او را به چه لجنزارهایی کشاندند و از رشد و تعالی و تکامل بازداشتند. 

وی تصریح کرد: در قبل از انقلاب سهم خانم ها در دانشگاه 22 درصد و الان در تحصیل علم در دانشگاه این سهم به 63 درصد رسیده و سه برابر شده است. 

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: در سال 57 فقط 3 درصد از اساتید خانم ها بودند و امروز 18 درصد زنان عضو هیئت علمی دانشگاه ها هستند و این یعنی 6 برابر رشد حضور زنان در عرصه های علمی و کاری کشوری.

وی خاطرنشان کرد: این نتیجه برنامه ریزی درست و تربیت صحیح و توجه به شخصیت زن است؛ شاه می گفت زن باید زیبا و فریبا باشد اما اسلام می گوید زن باید حرمت مادری و شان و شخصیت همسری داشته باشد.

وی در بخش دیگر از سخنانش بیان کرد: در کنار مذاکرات برجامی وین، اقتدار میدانی و دیپلماسی فعال در حال انجام است، با حضور نیروی دریایی ارتش و سپاه ایران و نیروی دریایی چین و روسیه رزمایشی مقتدرانه تحت عنوان " رزمایش دریایی" در حال اجرا است و این اقتدار میدانی را می رساند.

حجت الاسلام عسکری افزود: همچنین دیپلماسی هم فعال است و وزیر امور خارجه به چین رفته و رئیس جمهور ایران هم به روسیه رفتند.

وی ادامه داد: روز گذشته وزیر امورخارجه آمریکا اعلام کرد که ایران از ما می خواهد که تضمین کنیم رئیس جمهورهای بعدی اگر قراردادهای برجام برگشت آن ها نقضش نکنند، آنها دنبال فریب دادن هستند و گفتند  رئیس جمهور فعلی به قرارداد برجام متعهد است از طرف رئیس جمهورای آینده را نمی توانیم قول بدهیم که متعهد باشند نسبت به برجام.

عسکری ادامه داد: آن ها می خواهند یک سری هزینه ها برما تحمیل شود؛ الان در غنی سازی بالای 60 درصد هستییم انها می خواهند ما این غنی سازی را به زیر ده درصد برسانیم،  و گفتند تاسیسات هسته ای را باید نابود کنید در حالی که خودشان هیچ نعهدی نمی کنند.

وی تصریح کرد: قدرت های استکباری مطمئن باشند که ما اهل مذاکره هستیم اما اهل تسلیم و رفتن زیربار حرف زور نیستیم.


امام جمعه کوهبنان:دولت سیزدهم در مسائل سیاست خارجی خوب عمل کردند 

حجت الاسلام مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی با تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) گفت: سوره کوثر در مکه بر وجود مقدس نبی مکرم اسلام (ص) در شان و‌منزلت بی بی دو عالم نازل شد.

وی تاکید کرد: کوثر ماندگار ، جاودانه و همواره باعث خیر و برکت است لذا نبی مکرم اسلام پس از تولد بی بی دو عالم با خواندن نماز کامل سجده شکر بجا آورد و در راه خدا قربانی کرد.

خطیب جمعه کوهبنان بیان داشت: روز تولد حضرت زهرا (س) بعنوان روز زن نام گذاری شده در حالی که تکریم والدین خصوصا مادر بسیار سفارش شده است.

وی ابراز داشت: دعای والدین خصوصا مادر در حق فرزند زود متسجاب می شود لذا والدین را همواره واسطه بین خدا و خود  قرار دهیم.

وی تاکید کرد : زنان باید ادب،  همسرداری ، شوهرداری ، تربیت فرزندان ، حیا ، عفت ، حجاب ، دفاع از ولایت ، دشمن شناسی ، موقعیت شناسی و....‌ را از بی بی دو عالم فرا بگیرند.

امام‌ جمعه کوهبنان افزود: در راستای کمک های مومنانه به مردم جنوب که گرفتار سیل شدند با مدیریت بسیج مشارکت داشته باشید.

وی ابراز داشت: جا دارد همواره خانوادهای معزز شهیدان و ایثارگران را تکریم کنیم و اگر والدین شهدا از دنیا رفتند با فاتحه ای یادشان را گرامی بداریم .

خطیب جمعه کوهبنان تصریح نمود:  یادواره شهید محمد رضا محمد حسنی کم سن ترین شهید در شهرستان برگزار شد جا دارد یاد و خاطره سید الشهدای مقاومت و شهدای کربلا ۴ و ۵ را گرامی بداریم.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: در آستانه سالروز ولادت بنیانگذار کبیر انقلاب قرار داریم شخصیتی که همواره خدامحوری ، توکل و اعتماد به خدا ، اطمینان و آرامش در زندگی فردی و اجتماعی، شرح صدر، احتیاط در عمل را سرلوحه امورات خویش قرار می داد.

وی ابراز داشت: در سالروز رحلت شیخ عباس قمی و شیخ مرتضی انصاری قرار داریم علما و فضلایی که با گفتار ، عمل و کتابت راه مستقیم را به ما نشان دادند.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: باید از دیپلماسی قوی دولت سیزدهم تشکر کرد در حالی که در مسائل سیاست خارجی خوب عمل کردند در مذاکرات ما از حقوق خود کوتاه نمی آییم و معتقدیم باید تحریم ها کلا رفع شود.



امام جمعه راور گفت: تنها حقیقتی که عزت و شخصیت زن را مصون می دارد حجاب است.

حجت الاسلام علی زمانی امام جمعه شهرستان راور در خطبه های امروز نماز جمعه  ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه (س) گفت: کسانیکه در این دوره حرف از حقوق زنان می زنند، چشم بدوزند و ببینند در برهه ای از زمان که دختران را زنده به گور می کردند و از زن جز استفاده مادی نمی‌ بردند حضرت فاطمه(س) چه عزتی داشت که در آن دوره جاهلیت خداوند متعال آن جایگاه را برای او قرار داد.

وی بیان کرد: کسانیکه اسلام را متهم می کنید چرا چشم باز نمی کنید تا نوع نگاه اسلام، قرآن و جامعه اسلامی و قرآنی را به زن و مادر ببینید؟

حجت الاسلام زمانی عنوان کرد: اگر زن بخواهد به عزت برسد و اثرگذار باشد نباید چشم های مریض بتوانند او را به هوس آلوده کنند و تنها حقیقتی که عزت و شخصیت زن را مصون می دارد حجاب است.

وی افزود: اگر از حجاب سخن می گوییم به دلیل مصونیت از چشم های هوس باز، اراده های باطل و قلب های مریض و مصونیت از به یغما بردن این گوهر هستی است.

امام جمعه راور خطاب به بانوان گفت: دشمن در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی با تمام وجود حرف از اسارت می زند یعنی با حجاب خودت را اسیر کرده ای و آزادی را از خودت گرفته ای اما این گونه نیست بلکه با حجاب خودت را آزاد کرده ای، برای خود عزت آفریده ای و گوهر وجود خود را حفظ کرده ای.

امام جمعه فهرج:گروه های مقاومت با هوشمندی راه را بر بهانه جویی های آمریکای ببندند

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نماز جمعه این هفته به عصبانیت و ترس آمریکایی ها از انیمیشن انتقام حتمی اشاره و بیان کرد: مقامات آمریکایی منبعد در سفرها و مأموریت های خود دیگر امنیت جانی ندارند و هراس ابدی بر آنها سایه خواهد افکند.

وی با اشاره به سیلی سخت مقاومت یمن بر چهره ی امارات گفت: شیوخ خبیث امارات اکنون خوب فهمیده اند که هزاران میلیارد سرمایه گذاری و سال ها تلاش برای ساختن دبی به عنوان یک هاب تجاری و گردشگری در اندک مدتی با چند موشک و پهباد یمنی میتواند بر باد برود.

آقاملایی از ایجاد بحران های سیاسی بعنوان یکی از حربه ها برای ضربه زدن به کشورهایی که گروه های مقاومت در آن ها نقش آفرینی می کند نام برد و اظهار کرد: در شرایط کنونی حمله به اماکن دیپلماتیک و مقصر جلوه دادن بخشی از گروه های پارلمان میتواند عراق را به سمت پرتگاه سیاسی پیش ببرد.

خطیب جمعه فهرج اضافه کرد: از این رو لازم است گروه های مقاومت با هوشمندی و‌ درایت راه را بر بهانه جویی های آمریکای شکست خورده ببندند و تمام همت خود را بر تشکیل دولت فراگیر ملی به کار ببندند.

خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان فاریاب توسط حجت‌الاسلام والمسلمین پرورش امام جمعه موقت اقامه شد.


امام جمعه فاریاب: امیدواریم آمدن مسئولین کشوری به مناطق سیل زده  جنوب کرمان صرف حضور نباشد.


خطیب نماز جمعه فاریاب ابتدا فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا (س) ،روز مادر و هفته زن را تبریک گفت و بیان کرد: دو تفکر وجود دارد،مرد سالاری  و زن سالاری به اسم زن، زن را نابود کردند،اسلام نه طرفدار زن سالاری است و نه مردسالاری
اسلام معتقد به رفاقت و شراکت زن و مرد است.

وی در ادامه به بارندگی های اخیر در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: این سیل یک سری خسارت و یک سری برکات برای منطقه داشت،بارندگی های اخیر علاوه بر رفع خشکسالی و زنده شدن محیط زیست، سبب آمدن مسئولین کشوری به منطقه شد،امیدواریم آمدن مسئولین به جنوب کرمان، صرف حضور نباشد.

وی اظهار کرد:سه روز مانده به سیلاب های جنوب کرمان، شروع به ساختن سیل بند کردندچون شل و تازه بودند آب آنها را برد
 باید سیل بند ها را قبل تر و در طی یک برنامه بلندمدت میساختند،برخی از  پل ها ظرفیت حتی یک چهارم سیل را هم نداشتند.

حجت الاسلام پرورش خطیب موقت نماز جمعه فاریاب ابراز کرد: مشکلات معیشتی مردم هنوز برطرف نشده است ،مردم با صبوری فرصت میدهند،دولت کارهای زیربنایی را شروع کرده است انشاءالله بتواند مشکلات را برطرف کند.

وی افزود:تهیه واکسن جهت مبارزه با کرونا اولیت اول این دولت بود قبلا روزی ٧٠٠ کشته داشتیم اما امروز به ١٨ نفر رسیده است،این از برکات روند سریع واکسیناسیون در این دولت است.

خطیب نماز جمعه فاریاب با اشاره به سفرهای روز جمعه رئیس جمهور عنوان کرد:این سفرها، خیلی جای امیدواری دارد قبلا فاصله زیادی بین مسئولین و مردم بود.

وی در ادامه مطرح کرد:این دولت مثل دولت های غربگرا نیست که تمام دنیا رو فقط آمریکا و اروپا میدانستند،این دولت در کنار غرب،شرق رو هم دید.

حجت الاسلام پرورش بیان کرد:حذف ارز ٤٢٠٠ تومانی یا ارز ترجیحی یکی از اقدامات خوب این دولت است،این ارز به یک بستر فساد تبدیل شده بود ،دولت سابق این ارز را به هر کسی دلشان میخواست میدادند و در واردات آنها، نظارتی نمیکرد.

 خطیب نماز جمعه فاریاب به جنگ شناختی اشاره کرد و گفت :در این جنگ، باورها و اعتقادات ما را هدف می گیرند،
در تحریم ها اجازه ورود هیچ کالایی رو به ایران نمیدادند اما موبایل راحت وارد کشور ایران میشد،چون موبایل و فضای مجازی، ابزار آنهاست.

وی در ادامه اظهار کرد:اهداف دشمن، در جنگ شناختی این است که پیشرفت های ایران را نادید بگیرند،مشکلات نظام اسلامی ایران را بزرگ نشان دهند،پیشرفت کشورهایی مثل عربستان و غیره که دشمن ایران هستند، را بزرگ نشان دهند.

وی گفت : یکی از ابزار آنها این است که اگر  ایران به سمت مبارزه با فساد رفت، به مردم تلقین کنند که همه مسئولین نظام، فاسد هستند،مردم را ناامید کنند وهر اعتراضی در کشور بوجود آمد، آن را به کشته سازی تبدیل کند واز هر بهانه ای برای مسخره کردن آخوندها استفاده کنند.

 حجت الاسلام پرورش در پایان ابراز کرد:دنبال ترویج آدم های ناکارامد به منظور نشان دادن ناکارامدی نظام هستند ،فساد مسئول منتخب مردم را به حساب نظام گذاشتندبه چهره قهرمانان و پهلوانان عرصه ی سیاسی کشور لجن بزنند و نگذارند تبدیل به الگو شوند.


انتهاای پیام/ط

  https://armanekerman.ir/vdcjmxevauqe88z.fsfu.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین