تاریخ انتشار :شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۲
۰
plusresetminus
مهدی رجبی زاده گفت: با احداث سازه های مختلف آبخیزداری وآبخوان داری ظرفیت ذخیره سازی 76/2میلیون متر مکعب سیلاب در سطح استان فراهم شده است .
امکان کنترل بیش از 126 میلیون متر مکعب سیلاب در سطح استان فراهم شده است
به گزارش راه آرمان؛ مهدی رجبی زاده گفت: با احداث سازه های مختلف آبخیزداری وآبخوان داری ظرفیت ذخیره سازی 76/2میلیون متر مکعب سیلاب در سطح استان فراهم شده است .

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان ادامه داد: در استان کرمان  با داشتن حوزه های وسیع سیل خیز با مساحت حدود10/6میلیون هکتار همواره شاهد جاری شدن سیلابهای متعدد و ایجاد خسارتهای مالی و بعضا جانی بوده ایم؛ بطوری که از سال 1370 تاکنون بالغ بر  600 مورد سیل در استان به وقوع پیوسته که از این تعداد 160  مورد دارای خسارت بوده است.

رجبی زاده تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر استان، اجرای پروژه های آبخیزداری و پخش سیلاب ضروری است. 

وی بیان کرد: در همین راستا از سال 1370 تا سال 1399 بیش از8000 مورد سازه های خاکی، سنگ وملات، گابیون و خشکه چین با هدف کنترل سیل، حفظ زیرساخت ها، کاهش فرسایش خاک و تغذیه سفره های آب زیر زمینی در سطح استان اجراء شده است که این سازه ها با توجه به مخازن ایجاد شده پتانسیل لازم برای کنترل بیش از 126 میلیون متر مکعب سیلاب در سطح استان را فراهم کرده اند.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان ادامه داد: کنترل سیلاب توسط سازه های احداث شده این امکان را ایجاد نموده است که میزان76/2 میلیون متر مکعب از حجم سیلاب ها کنترل و  به سفره های آب زیر زمینی نفوذ نموده که در نتیجه باعث  افزایش آب دهی چشمه ها، چاهها و قنوات شده است.
 
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به واقع شدن استان در منطقه خشک ونیمه خشک وهمچنین کاهش بارندگی ها و بروز خشکسالی های اخیر کنترل روان آبهای سطحی می تواند کمک بزرگی در حل چالش کم آبی در استان داشته باشد.

انتهای پیام/تاج الدینی
https://armanekerman.ir/vdci35azpt1arr2.cbct.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین