تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۵
۰
plusresetminus
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان؛

مرمت و بازگشایی راه های مناطق سیل زده جنوب کرمان آغاز شد

مجتبی محمودی گفت: مرمت و بازگشایی راه های مناطق سیل زده جنوب کرسرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان مان آغاز شد.
مرمت و بازگشایی راه های مناطق سیل زده جنوب کرمان آغاز شد
به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان با اشاره به حجم سنگین سیلاب ها ظرف ۷۲ ساعت گذشته در جنوب کرمان بیان کرد: با توجه به ایجاد بستر مناسب برای تردد مردم و اکیپ های امدادی کار بازگشایی محورهای خسارت دیده و متأثر از سیلاب چند روز گذشته در شهرستان ها و مناطق سیل زده جنوب کرمان آغاز شد.
 
مجتبی محمودی با بیان این که همچنان در برخی از مناطق سیل زده سیلاب و طغیان رودخانه ها فروکش نکرده است افزود: اولویت بازگشایی راه ها در مناطق سیل زده با محورهای شریانی و اصلی است.
 
وی از بسیج تمام امکانات ماشین آلات سنگین راهداری در مناطق سیل زده خبر داد و گفت: علاوه بر توان ماشین آلات راهداری در ادارات شهرستانی دستگاه های راهداری از ستاد اداره کل در جیرفت به مناطق اعزام شده است و در حال حاضر ۸۰ دستگاه راهداری در حال کار هستند.
 
محمودی با اشاره به این که همچنان ۲ محور اصلی، ۵ محور فرعی و ۴۵ راه روستایی همچنان به علت طغیان رودخانه ها و سیلابی بودن در جنوب کرمان مسدود است افزود: با شرایط طغیان رودخانه ها عملاً هیچ عملیات راهداری در بستر رودخانه های سیلابی تا کاهش سیلاب نمی توان انجام داد.
 
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی در برآورد اولیه به حوزه راه های جنوب استان کرمان در این سیلاب خبر داد و گفت: بیش از ۴۵ دستگاه پل و ابنیه فنی بین ۲۰ تا ۵۰  درصد دچار خسارت شده است.
 
وی از اعزام کارشناسان اداره نگهداری راه ها و ابنیه به مناطق خسارت دیده برای بازدید و برآورد فنی و دقیق خبر داد.
 
محمودی از تخریب ۱۵ کیلومتر دریواسیون و دیواره های هدایت سیلاب و خسارت به بیش از هزار کیلومتر راه روستایی در جنوب کرمان به علت جاری شدن سیلاب خبر داد.
 
محمودی با بیان این که این میزان خسارت را به خسارت سیلاب های ابتدای سیل هم اضافه کنیم حجم زیادی خسارت به مجموعه زیرساخت های راه و حمل و نقل جنوب استان وارد شده است که بایستی برای ترمیم و بازسازی آن اعتبارات ویژه ملی در نظر گرفته شود.
 
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان با بیان این که این اداره کل تمام توان خود را برای بازگشایی راه های روستایی و در صورت نیاز عملیات تیغ زنی به کار گرفته است افزود: میزان خسارت ها در شهرستان های جنوبی بالا است و به علت گستردگی منطقه هم در مناطق کوهستانی و هم در دشت و از طرفی کمبود امکانات دستگاه های سنگین و بعد مسافت مناطق خسارت دیده بایستی با این شرایط از امروز اقدامات راهداری در مناطق سیل زده را انجام دهیم.
 
انتهای پیام/امیری
https://armanekerman.ir/vdcip5azvt1arp2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما