تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۱
۰
۱
plusresetminus
حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: از قبل از شروع بارندگی ها اولین قرارگاه مشترک سپاه و هلال احمر برای پیش بینی سیل در کرمان آغاز به کار کرد و منتج به تشکیل دو قرار گاه عملیاتی در جنوب و جنوب شرق کرمان شد و اکنون نیز تا رفع کامل مشکلات در کنار مردم خواهیم بود
از پیش بینی بحران و ایجاد 2 قرارگاه پشتیبانی تا تخلیه چاه ها و شستشوی منازل
به گزارش "راه آرمان" پیش از ظهر امروز سردار حسین معروفی در جمع خبرنگاران جنوب استان کرمان گفت:  امروز گستره مناطق سیل زده از شرق به جنوب کرمان رسیده اند، شهرستان ریگان درشرق  و رودبار و قلعه گنج در جنوب دچار سیل زدگی شده اند که خسارت های زیادی را در بخش کشاورزی منازل مسکونی و راه های ارتباطی داشته اند.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشکیل 2 قرارگاه پیش بینی های لازم را انجام داد و هماهنگی ها مورد نیاز صورت گرفت و در ساعات اولیه سیل در بحث امداد و نجات با حضور همه نواحی مقاومت و همکاری گروه های جهادی و همچنین هماهنگی های صورت گرفته با نهادهای انقلابی مجموعه انتظامی و هلال احمر کمک رسانی به مردم انجام شد.


حسین معروفی تاکید کرد: در بحث نجات مردم و برای اسکان موقت، مهمترین موضوع رهاسازی آب بود که دستگاه های مهندسی ما وارد عمل شدند و در 17 منطقه رها سازی انجام شد و 11 اردوگاه موقت جهت جابجایی خانواده ها شکل گرفت.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان ادامه داد: برای امدادرسانی با فعالسازی موکبها طبخ غذای گرم در مناطق سیل زده صورت گرفت همچنین در مرحله امداد و نجات در فاز اول با نیزوی دریایی سپاه و به کارگیری بالگردها کنترل هوایی مناطق سیل زده در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در بحث تخلیه آب و لایروبی  در مرحله اول موفق شدیم 425 خانه را توسط نیروهای جهادی و با مشارکت مردم انجام دهیم و  80 تیم از نیروهای امنیتی جهت حفاظت از اموال مردم در مرحله اول در منطقه مستقر شد.

معروفی ادامه داد: در خصوص خدمات حمایتی 15 هزار بسته معیشتی برای مردم مهیا شد و تا کنون 100 هزار پرس غذای گرم از ابتدا تا الان توزیع شده، 60 هزار بطری آبمعدنی و 51 تن آرد و 270 قطعه چادر جهت اسکان و تعداد 4 هزار و 250 عدد زیرانداز و پتو  بین مردم توزیع شد .

وی افزود: نهادهای دامی 8 تن جو مخصوصا در منطقه جازموریان توزیع شد و 8 تا 10 هزار قرص نان در رودبار و جیرفت پشتیبانی شد و ایجاد 10 موکب برای خدمات رسانی  به مردم ایجاد شد.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان اذعان کرد: در بحث خدمات درمانی هماهنگی های لازم برای ایجاد بیمارستان صحرایی توسط نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد و ارائه خدمات به مدت ۷ روز در منطقه در حال انجام است.

وی ادامه داد: اعزام تیم های خدماتی بهداشتی درمانی و جهادی برای درمان در همه منطقه فعال است و ضدعفونی و گندزدایی در منطقه در حال انجام است و  توزیع دارو و لوازم بهداشتی نیز صورت گرفت.

معروفی ادامه داد: 25 دستگاه مهندسی فعال در منطقه جنوب استان فعال هستند که کارهای مهندسی را انجام می دهند در  7 منطقه اولویت اول ما لایروبی، اصلاح سیل بند و ایجاد سیل بند جدید بوده که اگر جایی نیاز باشد ایجاد خواهیم کرد و استحکام بخشی و امنیت را در اولویت اول قرار دادیم و با تقسیم کار در حال انجام آن هستیم.

وی افزود: در 14 نقطه برای پل هایی که تخریب شده در حال تلاش هستیم و در بازگشایی راه ها و رسیدگی به محصولات و زمین های زراعی کشاورزان را کمک می کنیم و در 140 نقطه تخلیه چاه  فاضلاب صورت گرفته است .

معروفی به  شستشوی لوزام و منازل مردم سیل زده اشاره کرد و گفت:  با 30 دستگاه کارواش های سیار راه فعال کردیم و تاکنون  670 منزل هم شستشو انجام شده و بسیج اصناف  حضور تعمیر کاران را درمنطقه تسهیل کرده است .
وی ادامه داد: در حوزه شرقی نیز راه های ارتباطی باز شده و در مناطق صعب العبور حضور پیدا کرده  و مشکلات آنها را حل کردیم و اقدامات اساسی برای عدم ایجاد مشکلاتی از این دست در حال انجام است، ایجاد استحکام، زیر سازی و بستر سازی سیل بند در شهرستان جیرفت امری ضروری است.

سردار حسین معروفی با بیان اینکه کمک های معیشتی ما  با 5 ماشین به منطقه رسیده است، گفت: ما با همه توان در کنار مردم خواهیم بود که مشکلات مردم را حل کنیم.

وی با اشاره به سخنان ریاست جمهور در جمع مردم جنوب مبنی بر اینکه  که برای مردم باید سد بلا شد و نوکری کرد که این رسالت و مرام شهید بزرگوار حاج قاسم است؛ گفت: در این عرصه نهاد های دولتی بخصوص شخص رئیس جمهور واقعا پشتیبانی کردند و با روحیات مردمی که آیت الله رئیسی دارند قطعا مشکلات برطرف خواهند شد.

انتهای پیام /طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcbaab8grhb5fp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

M.z.sistani
خدا قوت فرمانده شما سرباز خامنه ای هستید و همین انتظار هم ازتون هست عمرنان طولانی و تنتان سلامت و ممنونیم از این همه خدمات بی وقفه شما الله نگهدارتان
آخرین عناوین