تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۰
۰
plusresetminus
ابوالفضل فرحبخش از تعقیب و بازداشت عامل تخریب و اتلاف درختان پسته در شهرستان راور خبر داد.
عامل قلع و قمع درختان مثمر در راور بازداشت و تحت تعقیب قرار گرفت
به گزارش "راه آرمان"؛ ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری راور گفت: به منظور اجرای طرح پیشگیری از تغییر کاربری بدون مجوز، اجرای مصوبات جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال و مجوز اراضی کشاورزی دستورالعمل اجرایی شورای حفظ حقوق بیت المال مصوب ۱۳۹۹/۰۶/۱۷، در پی دریافت گزارشی مبنی بر تخریب و ریشه کن کردن درختان پسته بدون مجوز یکی از باغات پسته، بلافاصله دستورات لازم توسط معاون دادستان به ضابطین و اداره جهاد کشاورزی جهت انجام تحقیقات مقدماتی و ارائه گزارش صادر گردید و با حضور مسئولین قضایی و رئیس جهاد کشاورزی در محل، فرد مجرم تحت تعقیب کیفری قرار گرفت و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد.

این مقام قضایی درادامه اظهار کرد: باغات تنفسگاه های طبیعت و حفظ آن ها برای زیبایی شهر و سلامت جسمی و روانی، عموم و  آحاد مردم از ضروریات است.

وی در ادامه افزود: مهم ترین و کارآمدترین راه حفاظت از باغات و اراضی کشاورزی، پیشگیری و صیانت است، مبارزه با بزه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و قلع قمع درختان مثمر یکی از موضوعات اصلی و ماموریت‌های مهم دستگاه قضایی است که با جدیت پیگیری خواهد شد، مردم نیز از ما انتظار دارند که با تمام توان در این خصوص کار کنیم.

رئیس دادگستری راور در پایان افزود: برای پیشگیری و برخورد جدی با تغییرکاربری های غیرمجاز وحدت و انسجام لازم بین دستگاه های متولی و مردم باید وجود داشته باشد و موضوع حفظ کاربری اراضی نیز باید جدی گرفته شود.

در ادامه استوار زاده معاون دادستان راور گفت: نظر به دریافت گزارشات مردمی مبنی بر قلع و قمع درختان پسته در حدود دو هکتار از اراضی کشاورزی و دپو این درختان در شهرستان راور، بلافاصله دستورات لازم جهت تحقیقات صادر شد و پس از بازدید میدانی توسط دادستانی و ریاست دادگستری در محل، تحقیقات مقدماتی و دریافت نظر کارشناسی جهاد کشاورزی و شهرداری راور دستور بازداشت و تعقیب کیفری عامل قلع و قمع بدون مجوز درختان مثمر پسته صادر شد.

استوار زاده اظهار کرد: مطابق قانون تغییر کاربری بدون مجوز و قلع و قمع درختان جرم است و در صورت مشاهده این گونه جرائم با قاطعیت برخورد خواهد شد.

وی افزود: از کلیه شهروندان راوری تقاضا داریم جهت حفظ اراضی کشاورزی و جلو گیری از سودجویی برخی افراد در صورت مشاهده هر گونه قلع و قمع درختان و تغییر کاربری اراضی کشاورزی مراتب را به دادستانی از طریق سامانه سجام، واحد پیشگیری دادگستری گزارش نمایند.

استوار زاده در پایان عنوان کرد: حفظ عرصه‌های طبیعی و اراضی کشاورزی به عنوان سرمایه‌های نظام و تحویل آن به نسل‌های آینده مهم و ضروری است و دستگاه قضایی در خصوص حقوق عامه و اموال عمومی اهتمام ویژه دارد و در این مسیر از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.

ابوذر خواجویی رئیس اداره جهاد کشاورزی راور در بازدید از محل قلع و قمع درختان مثمر و تغییر کاربری اراضی کشاورزی عنوان کرد: برای قطع حدود دو هکتار از اراضی کشاورزی توسط جهاد کشاورزی مجوزی صادر نشده است.

وی افزود: قلع وقطع درختان بدون اخذ مجوز از مدیریت جهاد کشاورزی غیر قانونی می باشد و با متخلفین برخورد قانونی از طریق معرفی به مراجع قانونی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcfvjdy0w6d0ma.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما