تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۰
۰
plusresetminus
معاون وزیر کار در دیدار امام جمعه کرمان گفت: ائمه جمعه در تببین قداست پنجه های کارآمد نقش ویژه ای دارند.
ائمه جمعه در تبیین قداست پنجه های کارآمد نقش ویژه ای دارند
به گزارش راه آرمان؛  حسینی نیا در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: ائمه جمعه در تببین قداست پنجه های کارامد نقش ویژه ای دارند. 
 
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه 45%ورودی کارآموزان این سازمان، فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند، تصریح کرد: ‌هر پنج سال یکبار سطح مهارت افراد شاغل به نصف کاهش پیدا می کند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: ‌درخصوص توانمندی مهارتی برای جامعه هدف معتادین بهبود یافته، زنان سرپرست خانوار، سربازان وظیفه و سایر اقشار جامعه برنامه ریزی ویژه ای داریم.

حسینی نیا ابراز کرد: کارگران و تکنسین های ماهر نقش ویژه ای در ارتقا جامعه دارد و فرهنگ مهارت آموزی هم نیاز به نهادینه شدن در جامعه دارد و باید به معارف عمومی تبدیل شود.‌‌وی گفت: پنجه های کار آمد نیاز به قداست و تبین فرهنگی دارد که ائمه جمعه میتوانند نقش ویژه ای در رهبری افکار جامعه داشته باشد.

وی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سازمان توانمندی است اما در برخی موارد نظیر تکنولوژی روز، تامین مالی خرید مواد اولیه و تجهیزات مصرفی و بروز رسانی سطح دانش مربیان نیاز به برنامه ریزی ویژه داریم.

وی از اجرای ‌طرح جدیدی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی خبر داد که در قالب آن با شش ماه مهارت آموزی و سه ماه کارورزی افراد آماده ورود به بازار کار می شوند. 


حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی گفت: در بخش مهارتهای فنی فرهنگ مهارت آموزی باید در بین مسئولین نهادینه شود. فاصله بین علم، صنعت و مهارت در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد و مهارت آموزی میتواند راهکار این حلقه مفقوده باشد.
 
‌نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: باید در کشور به جایی برسیم که بودجه مراکز تحقیقاتی و مهارتی با توانمند سازی خود مراکز تامین شود و تمامی ظرفیت موجود در کشور در اختیار این مراکز قرار گیرد زیرا ‌نگرش آکادمیک و عدم تناسب در مهارت آموزی به لحاظ فرهنگی مقوله مهارت را دچار مشکل کرده است.

امام جمعه کرمان افزود: باید همه مسئولان پای مهارت بایستند و ریشه های فرهنگی این موضوع را تقویت کنند و باید باور دستگاههای اجرایی به سمت و سوی مهارت آموزی و اهمیت آن برود.

‌وی خاطر نشان کرد: نیاز به یک جهاد جدی در فرهنگ سازی مهارتی داریم و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این خصوص یک دستگاه درجه یک جامعه است؛ در صنایع وابسته به معادن و صنایع دستی استان کرمان نیاز به مهارت آموزی وجود دارد.

انتهای پیام/تاج الدینی
 
https://armanekerman.ir/vdcce0qso2bqi18.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما