تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۵
۰
plusresetminus
هر روز فناوری های جدیدی به بازار عرضه می شود و انقلابیون از این فناوری ها برای گسترش تفکر آزادی خواهی استفاده می کنند؛ اگر روزی فرزند استعمار با نوشتن مقاله موهن در روزنامه ها موجب گسترش انقلاب اسلامی و نابود رژیم ستم شاهی شد حالا هم استکبار جهانی با یک اشتباه رسانه ای می تواند موجب نابودی رژیم آپارتاید آمریکا و اسرائیل شود.
از نوار کاست تا شبکه های اجتماعی؛ رسانه هایی برای گسترش آزادی‌خواهی
به گزارش راه آرمان؛ انقلاب اسلامی ایران به عنوان بزرگترین پدیده قرن گذشته محسوب می شود که نقش رسانه ها در شکل گیری آن انکارناپذیر است.

پس پیروزی انقلاب اسلامی نیز رسانه ها نقش موثری در گسترش آن داشتند و همزمان جمهوری اسلامی موجب توسعه رسانه ها شد به گونه ای که در حال حاضر ایران مدعی تداوم بخشی نظام مستقل رسانه‌ای و مکتب فکری آزادی خواهان در عصر حاضر است.

در دهه چهل و پنجاه شمسی، مسجد شبکه اجتماعی آن عصر بود؛ منبر روحانیون و پیام های تلفنی امام(ره) هم ابزارهای رسانه ای انقلابیون بودند که پیام های آنها توسط نوارهای کاست و اعلامیه های کپی شده در سطح جامعه پخش می شد.

این در حالی بود که رژیم ستم شاهی مطبوعات، رادیو و تلویزیون را سانسور می کرد و از آنها برای کنترل مردم و حمله به انقلاب بهره می جست.

اما بهره جستن انقلابیون از فناوری های جدید و عزم راسخ آنها موجب شد تا نظام رسانه ای شاه شکست بخورد و انقلاب پیروز شود؛ این استفاده از رسانه ها برای انتقال پيام ميان مردم و حضرت امام(ره) به‌ ويژه در دوران تبعيد به قدری با اهميت بود كه يك روزنامه ‌نگار آمريكايي با لحني تمسخرآميز اين ‌گونه پيشنهاد مي‌ كند : روي قبر شاه بنويسيد كه او نوار كاست را فراموش كرد.

پس از چهل و اندی سال که از انقلاب اسلامی می گذرد پیشرفت های رسانه ای زیادی صورت گرفته است؛ در این سال ها استكبار جهاني، خصوصا آمريكا و اسرائيل که به چيزي جز استحاله و نابودي اين نظام راضي نبودند، تلاش کردند از طریق تهاجم فرهنگی به هدف خود برسند. در اوج تحریم های غیرقانونی، دموکرات ها و جمهوری خواهان از ورود دارو به ایران جلوگیری می کردند اما همزمان به دنبال گسترش استفاده از رسانه ها و فناوری ها در کشور بودند.

اما انقلاب اسلامی به عنوان موجودی زنده و بالنده از این تهدید به عنوان فرصتی برای گسترش خود استفاده کرد؛ حالا رسانه های کوچک و مردمی در سراسر جهان به بلندگوهای تبلیغاتی آزادی خواهان تبدیل شده اند و ندای حق طلبی مردم ایران در سراسر جهان طنین انداز شده است.

کار آنقدر بالا گرفته است که استعمارگران که سال ها مدعی آزادی بیان بودند، با سانسور آشکار رسانه های اجتماعی به دنبال سرکوب انقلاب اسلامی هستند؛ حذف نام و تصویر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط غول های رسانه ای مانند فیسبوک و توییتر اثبات کننده این مدعاست.

هر روز فناوری های جدیدی به بازار عرضه می شود و انقلابیون از این فناوری ها برای گسترش تفکر آزادی خواهی استفاده می کنند؛ اگر روزی فرزند استعمار با نوشتن مقاله موهن در روزنامه ها موجب گسترش انقلاب اسلامی و نابود رژیم ستم شاهی شد حالا هم استکبار جهانی با یک اشتباه رسانه ای می تواند موجب نابودی رژیم آپارتاید آمریکا و اسرائیل شود؛ شاید روزی بر روی قبر آخرین رئیس جمهور آمریکا بنویسند: آنها عزم ایرانیان را فراموش کردند.

نویسنده: محمد نعیم رستمی https://armanekerman.ir/vdcjxxevauqe8xz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین