تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۳
۰
plusresetminus
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح کرد:

توسعه نامتوازن فرهنگی استان کرمان در وضعیت هشدار است/ معین اقتصادی کرمان نامشخص است

ده ها جشنواره ،نمایشگاه و برنامه ای که در حوزه فرهنگ و هنر و دین در طول سال برگزار می شود ،نیاز به حمایت اعتباری و ریالی بنگاه های اقتصادی دارند که متاسفانه در شهر کرمان نمی دانیم این مسولیت را کدام نهاد و بنگاه اقتصادی باید انجام دهد.
توسعه نامتوازن فرهنگی استان کرمان در وضعیت هشدار است/ معین اقتصادی کرمان نامشخص است
به گزارش "راه آرمان" محمد رضا علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان ، در ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور استاندار و سایر اعضا برگزار شد، در سخنانی نسبت به توسعه نامتوازن فرهنگی استان هشدار داد.
        
  وی با اشاره به لزوم توجه و  آسیب شناسی نحوه حمایت معین های توسعه و بنگاه های اقتصادی استان از پروژه های فرهنگی در حوزه فرهنگ و هنر گفت: باید نگاه این بنگاه ها از نگاه جزیره ای و شهرستانی به نگاه استانی تغییر پیدا کند .

وی تصریح کرد : در وضعیت فعلی  در بعضی از شهرستان ها ،شاخص های فرهنگی و هنری ارتقا یافته است که این اتفاق مبارکی است، بخشی از این ارتقا شاخص ها نیز  به حمایت بنگاه های اقتصادی از حوزه فرهنگ و هنر در این مناطق برمی گردد.

علیزاده عنوان کرد: در برخی شهرستان های استان نیز شاهد کاهش شاخص های فرهنگی و هنری هستیم  و اتفاقا این مناطق جزو شهرستان هایی هستند که حمایت بنگاه های اقتصادی و معین های توسعه از آنها در حداقل قرار دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: در حوزه فرهنگ و هنر نیاز به یک راهبرد استانی و هدفمند داریم ، بنابراین حتما باید از نگاه شهرستانی محور به رویکرد استانی محور تغییر جهت داده شود .

وی توضیح داد :نباید و نمی‌شود در حوزه فرهنگ و هنر ،  بخشی و جزیره ای نگاه و عمل کرد ،امروز تبعات به وجود امده در یک منطقه و شهرستان ، کل استان و کشور را درگیر می‌کند ، بنابراین وظیفه داریم  این مشکلات را با استفاده از ابزار فرهنگ و هنر در جغرافیای استان به حداقل برسانیم .

علیزاده با اشاره به وضعیت حمایتی از فعالیت های فرهنگی و هنری در مرکز استان تاکید کرد: معین اقتصادی شهر کرمان- به عنوان مرکز پهناورترین استان ایران - کیست؟

وی ادامه داد: ما برای برگزاری ده ها رویداد ملی در حوزه فرهنگ و هنر باید به کجا مراجعه کنیم ؟ دولت به سهم خودش اعتبارات مشخصی اختصاص می دهد ،اما ده ها جشنواره ،نمایشگاه و برنامه ای که در حوزه فرهنگ و هنر و دین در طول سال برگزار می شود ،نیاز به حمایت اعتباری و ریالی بنگاه های اقتصادی دارند که متاسفانه در شهر کرمان نمی دانیم این مسولیت را کدام نهاد و بنگاه اقتصادی باید انجام دهد.

 وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که فرهنگ را به «اکسیژن و هوا» تشبیه کرده‌اند، افزود:  از 23 شهرستان استان 14 شهرستان کمتر برخوردارند ، باید به نوعی برنامه ریزی کرد تا توسعه متوازن در حوزه فرهنگ داشته باشیم ، این امر زمانی محقق می‌شود که عدالت فرهنگی با شفافیت و روشنی در سراسر استان اعمال شود.

انتهای پیام/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdciq5az5t1ar52.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما