تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۹
۰
plusresetminus
ابوالفضل فرحبخش گفت: طرح زنگ حقوق با هدف دانش افزایی حقوقی در مدارس راور اجرایی می شود.
طرح زنگ حقوق در مدارس راور اجرایی می شود
به گزارش "راه آرمان"؛ به منظور اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی، تاکیدات ریاست محترم دادگستری و ماموریت پنجم سند تحول قضایی، مبنی بر پیشگیری از وقوع بزه جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری راور با موضوع پیگیری مصوبات و اجرای طرح زنگ حقوق در مدارس با حضور رئیس دادگستری، معاون دادستان و جمعی از مسئولین در محل سالن کنفرانس دادگستری برگزار شد.

ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری راور در این جلسه گفت: نظر به فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی، تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر پیشگیری از وقوع جرم، که نشان از اهمیت و حساسیت موضوع می باشد، باید اقداماتی موثر و عملی برای پیشگیری و کاهش جرایم در جامعه صورت پذیرد به همین منظور طرح زنگ حقوق در مدارس با هدف بالا بردن سطح دانش حقوقی و قضایی دانش آموزان و اولیا و مربیان اجرایی می شود. 

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم افزود: امروز یکی از نیازهای اساسی جامعه افزایش دانش حقوقی شهروندان می باشد زیرا عدم آگاهی عمومی از مسایل حقوقی باعث افزایش جرایم و آسیب های اجتماعی و ورود پرونده های متعدد به دادگستری می شود.

این مقام قضایی اظهار کرد: در راستای بالا رفتن سطح دانش حقوقی، آموزش حقوق شهروندی در بستر هایی مانند مدارس و فضای مجازی، رسانه ای و مساجد،  دادگستری شهرستان راور طرح هایی همانند زنگ حقوق در مدارس، پیشگیری رسانه ای، هر مسجد یک حقوقدان را در راور اجرایی نموده است.

مجتبی استوارزاده معاون دادستان راور بیان کرد: طرح زنگ حقوق در مدارس یکی از بهترین اقداماتی است که می تواند در راستای پیشگیری از وقوع جرم اجرایی شود و آشنایی دانش آموزان و اولیا آنها در دراز مدت نتایج بسیار مطلوبی به دنبال دارد.

معاون دادستان راور گفت: همه ادارات به ویژه اداره آموزش و پرورش شهرستان باید با تعامل و هم افزایی و همگرایی با حساسیت و جدیت در راستای اهداف این طرح گام بردارند، تا در آینده ای نزدیک شاهد آثار و نتایج این طرح در شهرستان باشیم.

وی در پایان عنوان کرد: توجه ویژه به دانش و آگاهی های حقوقی شهروندان در سرنوشت و بهداشت حقوقی آنان اثرگذاری عمیقی دارد و از بروز جرائم، دعاوی و اختلاف در جامعه پیشگیری می کند و این آگاه سازی همیشه می تواند علاج قبل از واقعه باشد.

انتهای پیام/ راور https://armanekerman.ir/vdcjhxevvuqe8iz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما