تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۰
۰
plusresetminus
حسین شکفته گفت: ۱۰۷ مقاله به دبیرخانه همایش بین‌المللی باستان شناسی و تاریخ حوزۀ فرهنگی هلیل رود واصل گردیده است که پس از داوری مقالات ۴۸ مقاله پذیرفته شده است.
ارسال بیش از یکصد مقاله  تاریخی در حوزه فرهنگی و باستان شناسی هلیل رود
به گزارش "راه آرمان" از جیرفت، حسین شکفته سرپرست دانشگاه جیرفت گفت: یکصدو هفت مقاله به همایش بین‌المللی باستان شناسی و تاریخ حوزه‌ی فرهنگی هلیل رود رسیده است.
 
شکفته افزود: این همایش در راستای رسالت فرهنگی و اجتماعی و مأموریت آموزشی دانشگاه جیرفت برنامه‌ریزی شده است که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی این حوزه بتوانیم با بالاترین سطح برگزار نمائیم.
 
وی با بیان این مطلب که حوزه هلیل رود یکی از مناطق خاص باستان شناسی می‌باشد افزود: این حوزه فرهنگی دارای ظرفیت‌های بسیاری است که باید با نگاه پژوهشگران و باستان شناسان ظرفیت‌های آن به دنیا شناسانده شود.
 
حسین شکفته با اشاره به این‌که اهمیت باستان شناسی بر کسی پوشیده نیست، افزود: سعی داریم تا با دعوت از اساتید و پژوهشگران عرصه باستان شناسی کشور و دنیا در این همایش بتوانیم ظرفیت‌های باستانی و تاریخی حوزه فرهنگی هلیل رود را بهتر شناسایی نمائیم.
 
وی تصریح کرد: سابقه‌ی استقرار در جیرفت بنا به پژوهش‌های باستان شناسان به دوران پارینه سنگی می‌رسد و این منطقه در تمامی ادوار مسکونی بوده و آثار غنی از این ادوار فرهنگی در منطقه به دست آمده است و برگزاری این همایش بین‌المللی توسط دانشگاه جیرفت در این شهر، فرصتی برای معرفی توانمندی‌های تاریخی، گردشگری، فرهنگی و اقتصادی منطقه در سطح کشور و دنیا می‌باشد.
 
دبیر علمی همایش بین‌المللی باستان شناسی و تاریخ حوزه‌ی فرهنگی هلیل رود گفت: این همایش از سال گذشته با تصویب در گروه باستان شناسی و تاریخ دانشگاه جیرفت آغاز شد و پس از طی مراحل تصویب در دانشگاه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و کسب مجوزهای بین‌المللی شروع به دریافت مقالات کرد.
 
حسین شکفته افزود: ۱۰۷ مقاله به دبیرخانه همایش رسیده است که پس از داوری مقالات ۴۸ مقاله پذیرفته شده است.
 
وی با بیان این مطلب که این همایش در دو روز ۲۳ و ۲۴ بهمن‌ماه سال جاری در دانشگاه جیرفت برگزار می‌شود بیان کرد: ۳۰ مقاله به شکل سخنرانی در این دو روز به صورت مجازی و حضوری ارائه خواهد شد.
 
انتهای پیام/ امیری
https://armanekerman.ir/vdcdko0fjyt0x96.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما