تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۵
۰
plusresetminus
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان به منظور تعامل و همکاری این دو مجموعه دیدار کرد.
دانشگاه آزاد کرمان با منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان تفاهم نامه همکاری امضا می کند
به گزارش راه آرمان، روح الله بهرامشاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در دیدار با دکتر منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد کرمان با اشاره به موقعیت و مزایای مناطق ویژه و آزاد و نحوه اداره شدن آنها اظهار کرد: طی مدت پنج ماه یکی از سیاست های منطقه رایزنی با هلدینگ های حاکمیتی بوده که در منطقه ویژه اقتصادی سرمایه گذاری کنند؛ ازجمله سازمان اقتصادی کوثر که وابسته به بنیاد شهید است و کمیته امداد، که در حال حاضر سازمان اقتصادی کوثر در دو طرح، حاضر به سرمایه گذاری مشارکتی است.
وی ادامه داد: علاوه بر شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت های وابسته به صندوق بازنشستگی مس هم ورود کردند و در حال سرمایه گذاری هستند.
بهرامشاهی با اشاره به اهمیت بحث گردشگری، دره راگه را یک جاذبه منحصر به فرد در رفسنجان دانست که در مجاورت منطقه ویژه قرار دارد و ادامه داد: در صدد هستیم محور گردشگری در این مسیر ایجاد کنیم که با بخش خصوصی مذاکراتی شده که در این زمینه مشارکت کنند.
وی ابراز داشت: ارتباط با دانشگاه ها که در دوره قبل هم این سیاست بوده و پروژه هایی هم که اکنون فعال است، ازجمله کودشیمیایی در دوره مدیریت قبل صورت گرفته است.
بهرامشاهی خاطرنشان کرد: بستر بسیار خوبی برای فصل مشترک بین منطقه و دانشگاه آزاد کرمان وجود دارد و فاصله نزدیک با مرکز استان یک مزیت خوب به شمار می رود.
وی از تعامل با منطقه ویژه اقتصادی بم، راه اندازی پژوهشگاه نوع ۳ با همکاری بخش خصوصی و دانشگاه ولیعصر(عج) و همچنین ارتباط با سایر دانشگاه های شهرستان رفسنجان یاد کرد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گمرک منطقه ویژه را یکی از زیرساخت های خوب برشمرد که در بحث واردات مواد اولیه از خارج کمک بسزایی در خصوص معافیت گمرکی به تولیدکننده می کند.

راهبردهای منطقه ویژه رفسنجان دقیق و حساب شده است

منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد کرمان هم با تبریک میلاد امام جواد(ع) و ابراز خرسندی از این دیدار اظهار داشت: امیدواریم در مسیر اهداف مشترک با هم حرکت کنیم و بتوانیم هم برای ممکلت و هم برای دو مجموعه کار کنیم.
وی تصریح کرد: از ویژگی های مثبت منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان این است که برای اخذ مجوز موانع و فرآیندهای اداری زمان بر را ندارد که یک مزیت است.
وی افزود: دانشگاه آزاد شهید حاج قاسم سلیمانی می تواند با منطقه ویژه رفسنجان ارتباط داشته باشد و امیدواریم این جلسه سرآغاز یک ارتباط مهم باشد که به نفع دو سازمان خواهد بود.
وی راهبردهای کاری منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان را خیلی دقیق و حساب شده دانست و توصیه کرد: به نظر می رسد خود را وابسته به آب های زیرزمینی نکنید و تا جایی که مقدور است برای خدمت به رفسنجان و حفظ زمین و شهر رفسنجان از آب خلیج فارس استفاده کنید و هرچه از آبهای زیرزمینی کمتر استفاده شود به نفع شهر است.
منظری توکلی در بخش دیگری از صحبت های خود وجود گمرک را از نکات مهم و ضروری دانست و اضافه کرد: اگر گمرک تخصصی و تقویت شود خیلی مهم و ارزشمند است.
وی بیان کرد: برای واردات CKD ماشین، منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان بستر بسیار مناسبی دارد که ما ورود خواهیم کرد‌.
منظری توکلی تصریح کرد: برای پارک علم و فناوری طبیعتا دانشگاه آزاد رفسنجان باید مشارکت داشته باشد و حتما باید در این خصوص ارتباط برقرار کند.
وی در ادامه آقایان نخعی و دکتر طائبی را معرفی کرد که زمینه های همکاری با منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان را احصاء کنند که با کمک دانشگاه آزاد رفسنجان و کرمان ضمن مطالعه و اولویت بندی به تفاهم نامه با منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان تبدیل شود و بر اساس این قرارداد جلو برویم.
منظری توکلی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم می توانیم در منطقه کارهای خوبی انجام دهیم و حتما اقدام خواهیم کرد و این می تواند سرآغاز خوبی برای ارتباط هرچه بیشتر باشد که باید با برنامه مشخص و مدون بر مبنای تفاهم نامه باشد که هر بخش از این تفاهم نامه را به یک قرارداد تبدیل و قرارداد را اجرایی کنیم و بنده تفاهم نامه را در منطقه ویژه امضا خواهم کرد.
انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcgnt9qyak9x74.rpra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما