تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۰
۰
plusresetminus
عفت شریعتی کوهبنانی گفت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه الهی است که نیاز به قانون ندارد فقط مسیر اجرای آن باید هموار شود.
امر به معروف و‌نهی از منکر فریضه  الهی است !که نیاز به قانون ندارد
به گزارش راه آرمان؛ صبح امروز جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر کوهبنان با حضور اعضا در محل سالن کنفرانس فرمانداری شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه شهرستان کوهبنان گفت: در ماه پر عظمت رجب قرار داریم که معنویت و عبادت در این ماه باید مورد توجه همگان قرار گیرد. 

وی خاطر نشان کرد: در آستانه شب شهادت گونه حضرت زینب (س) قرار داریم شخصیتی که در زنده نگه داشتن حادثه عاشورا نقش بسیار مهمی را عهده دار بود.
  
امام‌جمعه کوهبنان ابراز کرد:  هیچ امتی مقرون به خیر و نیکی نیست مگر این که امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهد در حالی که همین مهم از دلائل قیام عاشورا بود.

وی تاکید کرد: زکات از اصول اصلی و واجباتی است که قوام و دوام آن به امر به معروف و نهی از منکر بستگی دارد.

امام جمعه کوهبنان گفت: در بحث حجاب ، عفاف و فضای مجازی امر به معروف و نهی از منکر باید  بیشتر مورد توجه باشد در حالی کهحفظ دین و انقلاب با رعایت امر به معروف و نهی از منکر محقق خواهد شد.

در ادامه حسین سالاری فرماندار کوهبنان گفت: متاسقانه عده ای در سطح شهر اقدام سگ گردانی می کنند که برای رفع این مشکل نیاز به اصلاح قوانین و رفع خلاهای قانونی است .

وی تاکید کرد: در حوزه سرقت های خرد، مبارزه با تهیه و توزیع کنندگان مشروبات الکی و.... هم علاوه بر اصلاح قوانین نیاز به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

فرماندار کوهبنان تصریح کرد: در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر توجه به آیات و روایات ، منویات مقام معظم رهبری باید مورد توجه باشد.

در ادامه عفت شریعتی کوهبنانی گفت: در جامعه امروز شبکه های مجازی حضور چشمگیری خصوصا در بین جامعه جوان دارد در حالی که این شبکه ها می توانند هم آثار مثبت و هم‌ آثار منفی داشته باشند.

وی تاکید کرد: دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم خود متوسل به شبکه های مجازی شدند و همواره در صددند در راستای تحریف واقعیت ها گام بردارند.

عفت شریعتی کوهبنانی افزود: کنترل شبکه های مجازی امری ضروری است تا دشمنان زمینه انحراف جوانان ما را رقم نزنند.

وی بیان کرد: به مساله امر معروف کمتر توجه شده لذا حوزه های علیمه نقش مهمی در تبیین معروف دارند تا از منظر مثبت جوانان را مورد توجه قرار دهیم و شناخته ها و ناشناخته ها را بیشتر برای قشر جوان معرفی کنیم.

نماینده مردم‌شهرستان های زرند و کوهبنان گفت: باید تلاش شود تا جوانان هراس از امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشند چون امر الهی است ولی باید مسیر مشخص و همواره شود تا شاهد بحران های اخلاقی نباشیم.

عفت شریعتی کوهبنانی گفت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه الهی است که نیاز به قانون ندارد فقط مسیر اجرای آن باید هموار گردد.

وی ادامه داد: امروز شاهد آسیب های جدی هستیم اما جا دارد که مباحثی مانند حجاب به خوبی تبیین شود زیرا رعایت آن خوشبختی فردی و اجتماعی را در بر دارد که در نهایت فواید مادی و معنوی به جای می گذارد.

عفت شریعتی کوهبنانی گفت: قوانین امر به معروف و نهی از منکر الهی است اما برای طی طریق و اجرای آن باید اموری برای سهولت کار در نظر گرفته شود.
 
وی بیان کرد: ‌کوهبنان علما و دانشمندان بزرگی دارد که بر اساس رعایت معروف امروز در کشور و جهان معروف هستند.

شریعتی کوهبنانی افزود: یاد و خاطره حضرت زینب (س) و بانوی فریخته جهان اسلام که در حادثه عاشورا نقش مهمی را ایفا نمود گرامی می داریم .

وی یادآور شد: در پرتو رهبری های مدبرانه مقام معظم رهبری مسیر برای امر به معروف و  نهی از منکر برای کشور مان چنان هموار خواهد شد که با پاکی و بزرگی کشور را معرفی خواهیم کرد.

در ادامه روح الله ابراهیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان گفت: وقتی از منکر اسم می بربم اولین چیزی که به ذهن می رسد بحث بی حجابی و بدحجابی است در صورتی که بی حجابی یکی از مصادیق منکر هست.

وی گفت : معطل  کردن کار مردم ، پارتی بازی ، پرداخت نکردن حق بیمه کارگران ، بی احترامی به ارباب رجوع ، سهل انگاری در رفع مشکلات مردم و......جز منکرات هستند.
 
ابراهیمی افزود: آموزش و تذکر لسانی در شهرستان در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام هست.

وی بیان کرد : شورای امر به معروف ادارات و مردمی را در شهرستان داریم در حالی که جلسات به صورت ماهانه برگزار می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان ابراز کرد: اجرای برنامه های آموزشی کارکنان ، حمایت از عملکرد و اقدام قانونی آمرین ، الگو سازی و تشویق کارکنان فعال در حوزه امر به معروف و نهی از منکر ، جذب و سازماندهی، آموزش و بکارگیری گروه های امر به معروف و.... از وظایف شورای امر به معروف در ادارات است.

در ادامه محمد رضا توکلی مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کوهبنان گفت: جبهه بزرگی از خباثت دشمنان در برابر انقلاب اسلامی صف آرایی کردند تا ارزش ها را نابود کنند در حالی که حمایت از نظام و دفاع از انقلاب بزرگترین معروف و حمایت از دشمنان بزرگترین منکر است.

وی تاکید کرد: باید حرمت ، جایگاه  ولایت و رهبری حفظ شود از طرفی امر به معروف باید در حوزه مردم با مردم ، مردم با دولت و دولت با مردم حفظ شود.

توکلی ادامه داد: در انقلاب اسلامی احیای امر به معروف صورت گرفته اصل هشتم قانون اساسی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و منویات مقام معظم رهبری در این امر اجرایی گردد.

وی خاطر نشان کرد: بزرگترین معروف خدمت رسانی بی منت به مردم ، تکریم ارباب رجوع و رفع مشکلات مردم است.

انتهای پیام/نامجو https://armanekerman.ir/vdcfxjdy0w6d01a.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما