تاریخ انتشار :پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۵
۰
plusresetminus
حسین رشیدی گفت: در مراکز نگهداری باید ابتدا سگ های مفید از غیرمفید جدا شوند و عقیم سازی سگ های ماده اجرا شود همچنین واکسیناسیون و دریافت داروی ضدانگل در دستور کار قرار گیرد؛ اما در مورد سگ های بیمار باید روش مرگ آرام برای آنها انجام شود؛ که این روش در تمام دنیا مرسوم است.
عقیم سازی، واکسیناسیون و مرگ آرام راهکار کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب/  مردم موادغذایی را به پناهگاه شهرداری بدهند نه سگ های ولگرد
دکتر حسین رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه ارمان در رابطه با سگ های ولگرد در سطح شهر گفت: جمع آوری سگ های ولگرد باید به صورت سراسری در کل استان اجرا شود و اجرای طرح تنها در یک شهر نتیجه مطلوب را درپی ندارد.

وی افزود: سگ های بلاصاحب باید از اطراف شهرها جمع آوری شده و توسط شهرداری در مراکزی که با همکاری انجمن حمایت از حیوانات ایجاد شده نگهداری شود.

رشیدی توضیح داد: در مراکز نگهداری باید ابتدا سگ های مفید از غیرمفید جدا شوند و عقیم سازی سگ های ماده اجرا شود همچنین واکسیناسیون و دریافت داروی ضدانگل در دستور کار قرار گیرد؛ اما در مورد سگ های بیمار باید روش مرگ آرام برای آنها انجام شود؛ که این روش در تمام دنیا مرسوم است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به هزینه بر بودن اقدامات مذکور برای شهرداری اظهار کرد: دامپزشکی به کمک شهرداری آمده است تا هم عقیم سازی با قیمت پایین تری انجام شود و هم واکسن در اختیار شهرداری قرار گیرد.

وی در رابطه با تامین غذای مورد نیاز سگ ها در مرکز نگهداری شهرداری گفت: در بازدید از برخی فروشگاهها در سطح شهر با موادغذایی تاریخ گذشته ای روبرو شدیم که برای این حیوانات قابل استفاده است و مکاتباتی در این خصوص انجام داده ایم تا برای تامین غذا هم به شهرداری کمک شود.

حسین رشیدی با تاکید بر این که طرح ساماندهی سگ های بلاصاحب باید همزمان در تمام شهرستانهای استان انجام شود تصریح کرد: اگر فقط این طرح برای شهر کرمان انجام شود بی فایده است زیرا با رهاسازی سگ ها از شهرستانهای مجاور باز هم شاهد افزایش سگ های بلاصاحب در کرمان خواهیم بود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات لازم مدیریت زباله های اطراف شهر است زیرا تا زمانی که منابع غذایی در اختیار باشد حمعیت سگ های زیاد شده و تکثیر می شوند این کار باید با یک برنامه ریزی علمی انجام شود تا جمعیت سگ های بلاصاحب کنترل شود.

وی ضمن درخواست از شهروندان برای همکاری با شهرداری گفت: از همه شهروندان درخواست داریم موادغذایی را به سگ های رها در سطح شهر و اطراف شهر ندهند و اگر قصد حمایت دارند این موادغذایی را به پناهگاه سگهای بلاصاحب که تحت نظر شهرداری مدیریت می شود تحویل دهند تا با همکاری همه نهادها شاهد کنترل جمعیت سگ ها در سطح شهرها باشیم.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcjiievhuqe8yz.fsfu.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین