تاریخ انتشار :جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۳
۰
plusresetminus
حجت الاسلام طاهری از بافت سالیانه ۴۲۰۰ مترمربع فرش دستباف توسط مجریان طرح های قالیبافی کمیته امداد راور خبر داد.
بافت سالیانه ۴۲۰۰ مترمربع فرش دستباف توسط مجریان طرح های قالیبافی کمیته امداد راور
به گزارش "راه آرمان"؛ حجت الاسلام طاهری رئیس کمیته امداد راور در حاشیه برگزاری کلاسهای آموزش به بافی ویژه مجریان طرح های قالیبافی با بیان اینکه کمیته امداد طرح توسعه فرش دستباف شهرستان را در برنامه کاری خود قرار داده است و خودکفایی و توانمندسازی جامعه هدف تحت حمایت رویکرد اصلی کمیته امداد است، اظهار کرد: در همین راستا این نهاد با شناسایی و استعدادیابی مددجویان و فرزندان مددجوی که دارای توان اجرای طرح قالیبافی میباشند، آموزش های لازم را ارائه می دهد.

وی تصریح کرد: کمیته امداد با برگزاری کارگاه های آموزشی به بافی و پایدارسازی قالی بافی در سطح شهرستان، بعد از اتمام دوره اقدام به اجرای طرح های قالیبافی می نماید به طوری که در حال حاضر حدود ۷۰۰ تولید کننده فرش دستباف فعال از مددجویان امداد راور بوده و سالیانه ۴۲۰۰ متر مربع فرش تولید می کنند.

وی افزود: تلاش می کنیم تا بازارهای داخلی و خارجی را برای صنعت فرش دستباف راور بیش از گذشته جذب کنیم زیرا وجود نقشه و مواد اولیه مرغوب فرش راور باعث شده مشکلی در فروش این محصولات نداشته باشیم و طرح‌های جدید و محصولات با کیفیت به بازار عرضه نمائیم.

رئیس کمیته امداد راور خاطرنشان کرد: طی ۱۰ماهه نخست سال جاری ۱۹۰ کارگاه قالیبافی جدید توسط مجریان متقاضی این طرح دایر شده است که جزو طرح‌های خرد و مشاغل خانگی و زودبازده محسوب می شوند.

حجت الاسلام طاهری افزود: فرش دستباف برای ما حکم تولید ملی و میراثی تاریخی را دارد لذا کمیته امداد راور در صنعت فرش باقی خواهد ماند و سرمایه گذاری‌های ارزشمندی را در این بخش خواهد نمود.

وی در پایان گفت: در تلاش هستیم تا با برگزاری اینگونه دوره‌ها، برای افزایش شکوفایی استعداد علاقه‌مندان به این رشته و تولیدات فرش دستباف راور گام‌های موثری برداریم.

انتهای پیام/راور https://armanekerman.ir/vdcc4pqso2bqix8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما