تاریخ انتشار :شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۶
۰
plusresetminus
حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: متوسط روزانه فوتی کرونایی در استان کرمان را در هفته گذشته ۸ نفر است از احتمال ورود سویه جدید کرونا با نام خواهر اومیکرون که از ژاپن آغاز شده است نیز خبر داد.
هشدار سویه جدید کرونا با نام خواهر اومیکرون با اصالت ژاپنی/ مردم واکسیناسیون را جدی بگیرند

علی زینی‌وند استاندار کرمان در ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا گفت: مهمترین مسئله واکسیناسیون است.

وی افزود:  در طی دو هفته گذشته از ۳۲ فوتی کرونایی در استان ۲۲ نفر یعنی ۶۹ درصد اصلا تزریق واکسن نداشته‌اند.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه تکمیل واکسیناسیون بیماری را کنترل و مرگ و میرها را کاهش می‌دهد، اظهار کرد: فرمانداران و دانشگاه‌های علوم پزشکی و اعضای ستاد تمام راه‌ها را برای تکمیل واکسیناسیون به کار گیرند.

زینی‌وند تاکید کرد : واکسیناسیون ۵ سال به بالا مرتب عنوان می شود.

وی در خصوص سفرهای نوروزی گفت: فعلا پروتکلی برای وضع محدودیت های جدید ابلاغ نشده است، اما به طور قطع هم نمی‌توان گفت سفرهای نوروزی آزاد هستند  گرچه امیدواریم در ایام باقیمانده تا پایان سال، شرایط کرونایی بهتر شود.

وی اظهار داشت: محدودیت‌ها ممکن است کمتر شود، اما نظارت‌ها شدت می‌یابند و کمیته‌های ذیل ستاد باید خودشان را با شرایط جدید آماده کنند.

زینی‌وند با بیان اینکه مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها در شرایط قرمز همانند مصوبه قبل هستند افزود: تعطیلی‌های اقتضائی در مناطق قرمز و نارنجی با تشخیص دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: ستاد ملی تصمیمات نهایی در خصوص دورکاری را ابلاغ خواهد کرد، اما از این پس دورکاری نخواهیم داشت و نظارت بر واکسیناسیون و انجام تست صورت می گیرد.

رحمان جلالی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت زرد کرونایی در دو شهرستان انار و فاریاب در استان کرمان، افزود: جیرفت، ریگان، رودبار جنوب، عنبرآباد، فهرج و کهنوج دروضعیت نارنجی و مابقی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته‌اند.

دکتر حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه گفت: خانه‌های بازی در حکم مهدکودک‌ها هستند و تفاوتی از حیث فعالیت‌ آنها در شرایط کنونی کرونایی وجود ندارد.

وی از پایین بودن واکسیناسیون کودکان اعلام نارضایتی کرد و افزود: از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خواستیم تا با همکاری آموزش و پرورش، دانش‌آموزان را برای واکسیناسیون فراخوان کنند و به صورت فعال ایمن سازی صورت گیرد.

رشیدی‌نژاد عنوان کرد: آمار بیماران سرپایی‌ در استان به طور قابل توجهی کاهش یافته اما موارد بستری‌ تقریبا ثابت است.

وی افزود: در حال حاضر ۸۲۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که تست ۵۵ نفر از آنها مثبت قطعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه ۱۲۱ بیمار کرونایی در استان تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند، گفت: واکسیناسیون در استان تا کنون در حدود ۵ میلیون دوز است.

رشیدی‌نژاد، موارد فوتی ناشی از کرونا در استان را همانند سایر نقاط کشور مربوط به افرادی دانست که واکسن تزریق نکرده‌اند و یا واکسیناسیون ناقصی دارند و بیان داشت: طبق تجارب قبلی، میزان فوتی‌ها احتمالا تا دو هفته آینده همچنان بالا خواهد بود.

وی اذعان کرد: متوسط روزانه فوتی کرونایی در استان کرمان را در هفته گذشته ۱۱ نفر است از احتمال ورود سویه جدید کرونا با نام خواهر اومیکرون  که از ژاپن آغاز شده است نیز خبر داد.

 یوسف جعفری رئیس اتحادیه اصناف استان کرمان نیز به بازرسی‌های صورت گرفته در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۰۰ مورد بازرسی صورت گرفته است و ۱۲۶ مورد تذکرات در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفته است.


دکتر بارانی معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: ۶۱ مورد از اصناف متخلف که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکردند پلمک شده اند.

انتهای پیام/طهماسبی

https://armanekerman.ir/vdcgqn9qyak9xq4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین