تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۹
۰
plusresetminus
حجت الاسلام طاهری از برگزاری دوره آموزشی ترویج دامپروری به منظور اشتغال زایی و خودکفایی مددجویان کمیته امداد راور خبر داد.
برگزاری دوره آموزش ترویج دامپروری در جهت اشتغال زایی مددجویان راوری
به گزارش "راه آرمان"؛ حجت الاسلام طاهری رئیس کمیته امداد راور گفت: با توجه به ظرفیت پرورش دام در این شهرستان و به منظور ارتقا سطح علمی و دانش دامداران تحت پوشش کمیته امداد، دوره آموزشی ترویج دامپروری با حضور ۱۳۰ نفر از مجریان طرح های خودکفایی برگزار شد .

وی تصریح کرد: در این دوره آموزشی در خصوص بیماری های مشترک بین انسان و دام، شیوه های مبارزه با آفات و بیماری های دام ها، اصول تغذیه مناسب، بیمه دام ها، تبدیل روش های سنتی دامداری به روش های علمی، عوارض زیست محیطی چرای بی رویه مراتع و چراگاه ها و وام های خوداشتغالی به مددجو یان تحت حمایت کمیته امداد راور آموزش داده شد.

رئیس کمیته امداد راور بیان کرد: کمیته امداد در تلاش است با برنامه‌ریزی و آموزش‌های مناسب مددجویان را به سمت فعالیت‌های دامپروری و تولیدی سوق دهد به طوری که در حال حاضر سالانه ۳۵۰ راس دام سبک و سنگین به تعداد دام مددجویان اضافه میشود که هر راس به طور متوسط ۵۰ کیلوگرم و جمعا ۱۷۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز توسط مجریان طرح های دامپروی کمیته امداد راور تولید میشود.

حجت الاسلام طاهری در پایان با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی به مددجویان کمیته امداد سبب توانمندسازی آن‌ها در حرفه‌های گوناگون، دستیابی به شغلی پایدار و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی شده است، خاطرنشان کرد: آموزش تمامی نکات فنی در زمینهٔ پرورش و نگهداری دام‌های سبک و سنگین، آشنایی با بیماری‌ها و اهمیت واکسیناسیون دامی از موارد مطرح‌شده در این دوره‌های آموزشی بوده است.

همچنین در پایان این دوره آموزشی نهاده دامی کنسانتره بین مجریان طرح های دامپروری توزیع گردید.

انتهای پیام/ راور https://armanekerman.ir/vdcaemn6649nu61.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما