کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در همایش جهاد تبیین در رفسنجان عنوان شد؛

عصر ارتباطات و فضای مجازی فرصت مناسب برای جهاد تبیین است/ جهاد تبیین مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم است

11 اسفند 1400 ساعت 11:09

آنچه دشمن دستمایه خود کرده تا نظام مقدس جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه را زیر سوال ببرد و به گونه ای ایران اسلامی و کشورهای اسلامی را مطیع خود گرداند غفلت از تبیین کمبودها و امکانات ناکافی دوران قبل از انقلاب و دستاوردهایی است که طی ۴۰ سال اخیر بعد از پیروزی انقلای اسلامی به دست امده است.


به گزارش راه آرمان؛  بی تردید با مرور برخی وقایع در دوران قبل و بعد از انقلاب ما را به جایی می برد که وقتی مرور می کنیم می بینیم دوران پهلوی بسیار ظالمانه به افراد بی دفاع و مظلوم ظلم می شد، آن زمان فردی با روحیه جهادی و از نسل امامان پا به عرصه گذاشت تا ظلم شاهنشاهی و این دست نشانده ابرقدرت های خون آشام و مزدور، قدرت طلب و منافع جو را نابود کند.
 
آن زمان هم امام با دست خالی اما وقتی ندای استقلال و مباره با ظلم و فساد و مبارزه با اجنبی ها و بیگانگان را از درون سر داد جرعه جرعه استقلال طلب ها به این دریای خروشان پیوستند و پس از سال ها تلاش و مجاهدت ها انقلابی به پا شد که در تاریخ جهان درخشانی اش عالم را متحیر کرده است.
 
انقلاب که پیروز شد باز هم کشورهای انگلیس و آمریکا، فرانسه و دیگر کشورها با مشورت هم و جلو انداختن عراق و صدام جنگ نفسگیر ۸ ساله دوران دفاع مقدس را بر ما تحمیل کردند آن زمانی که کشور ایران اسلامی به تازگی انقلاب کرده و نوپا بود.
 
قبل از انقلاب امکانات جنگی و نظامی بسیار اندک بود امّا با دل های پر از امید و مردمانی وطن دوست که فرزندانشان را مجاهد فی سبیل الله در راه خدا دادند توانستند کشور را از دست دشمنان قسم خورده بیرون آورند.

قبل از انقلاب ایران کشوری بود که در تمامی رشته ها از جمله نانو، هسته ای ، نظامی، پزشکی، علم و فناوری، ورزشی و غیره در بین کشورهای دیگر در ته جدول قرار داشت اما به برکت انقلاب اسلامی دستاوردهای ۴۰ ساله اخیر را که مرور می کنیم ایران را به صدر جدول رسانده است و مایه افتخار است.
 
دشمن نباید دستاوردهای ایران را دست کم بگیرد و به بهانه های ناچیز در فضای مجازی آنچه را که دوست دارد به سلیقه خودش منتشر کند و ایران را انگشت نما کند.
 
اینجا جهاد تبیین مورد دغدغه مقام معظم رهبری که فرضیه ای واجب به شمار می آید باید به طور جدی در دستور کار همگان قرار گیرد تا دشمن هوس نکند علیه ایران اسلامی به پا خیزد.
 
به همین منظور مسئولان رفسنجان طی جلسه ای تحت عنوان همایش جهاد تبیین با محوریت تیپ سردار شهید احمد امینی در دفتر امام جمعه شهرستان گرد هم آمده اند تا با همکاری همگان جهاد تبیین و راهکارهای توسعه و اشاعه این فرهنگ را در جامعه و شهرستان پیاده سازی کنند.

جهاد تبیین به معنای مقابله با سیاه نمایی دشمن است
 
امام جمعه رفسنجان در این جلسه اظهار کرد: طی ۲ قرن اخیر با تهاجماتی که علیه ایران شد بخش هایی از ایران به دست بیگانگان افتاد و در حال حاضر به کشورهای مستقل تبدیل شده اند، اما در طول دوران دفاع مقدس یک وجب از خاک میهن به دست کشورهای قدرت طلب و سودجو بیفتد.
 


حجت الاسلام اصغر عسکری اظهار کرد: دشمن با هدف ناکارآمد جلوه دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی و سیاهنمایی و تطهیر امورات پهلوی و خدمات ان زمان قصد تضعیف روحیه جوانان و از بین بردن انقلاب اسلامی را دارد.
 
وی افزود: خدمات کشور و دستاوردهای بعد از انقلاب باید برای همه به ویژه نسل جوان تبیین شود جایگاه ایران در بحث های مختلف اعم از نانوف هسته ای، هوافضا، مسایل نظامی و غیره در قبل و بعد از انقلاب باید تشریح و تبیین شود.
 
حجت الاسلام عسکری بیان کرد: قبل از انقلاب ۵۰ هزار اشنعاب گاز در کشور وجود داشت در حالی که در حال حاضر و طی ۴۰ سال اخیر اکثر خانه ها و ساختمان ها به این انشعابات تجهیز شده اند، در مسایل آب و احداث راه ها و بزرگراه ها، ایجاد فرودگاه ها، راه آهن، تربیت پزشکان متخصص، تربیت ورزشکاران مدال اور جهانی ، رونق کشاورزی و غیره باید مسایل به روشنی و دقیق بیان شود.
 
وی ادامه داد: بیان دستاوردهای انقلاب جلوی سیاهنمایی های دشمن را می گیرد.

عصر ارتباطات و فضای مجازی فرصت مناسب برای جهاد تبیین است
 
 فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رفسنجان هم در این همایش بیان کرد: جهاد تببین در سال های اخیر مورد تاکیدات مقام معظم رهبری بوده و بارها به این موضوع اشاره داشتند و منابع انقلاب اسلامی و ابعاد مختلف آن را بیان کردند و بارها به این موضوع اشاره کردند
سرهنگ اکبر نجفی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند جهاد تببین یک فریضه قطعی و قوی است؛ لذا باید نسبت به این موضوع دقت داشته باشیم و آن را تا رسیدن به هدف متعالی دنبال کنیم.



سرهنگ نجفی با اشاره به اینکه قرن ۲۱ عصر ارتباطات و دیجیتال است خاطر نشان کرد: در این قرن که فرصت های بیشتر برای بیان دستاوردهای انقلاب جهت مبارزه با توطئه های دشمن است باید از فضای مجازی و رسانه ها بیشترین استفاده و بهره را گرفت تا دشمن را بتوان به یاس و ناامیدی کشاند.
 
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رفسنجان ادامه داد : در گذشته اقدام دشمن بیشتر در حوزه جنگ سخت بوده امروز دشمن آمده به سمت جنگ نرم و فضای مجازی و لوازم بسیار جدی هم دارد.

جهاد تبیین مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم است
 
فرمانده تیپ وابستگان سردار شهید احمد امینی سپاه رفسنجان هم اظهار کرد: جهاد تبیین به معنای مبارزه با ظلم و دفاع از حق مظلوم است و دفاع از خط امام و ارزش های انقلاب اسلامی و اهداف شهدای اسلام و انقلاب است.



سرهنگ حاج محمد میرزایی بیان کرد: تبیین بیان حقایق به درستی است بیان ارزش و ضد ارزش؛ بیان معروف و منکر؛ است.
 
وی ادامه داد: در جهاد تبیین نیاز به سپر و شمشیر داریم؛ سپر به معنای سواد رسانه ای و شمشیر هم معنای معارف اسلامی را در بر دارد لذا باید اخبار و تحلیل ها را شناسایی و خود را آگاه سازیم؛ معارف اسلامی را اشراف داشته باشیم تا بتوانیم امواج تخریبی از سوی دشمن را خنثی کنیم.
 
میرزایی بیان کرد: امروز در جنگ نرم هم نیاز به خط شکنانی داریم تا به فرضیه تبیین مورد تاکید مام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی رسانه های معاند هر چه مورد تبعشان باشد علیه اسلام و ایران اسلامی در فضای مجازی بیان می کنند باید در مورد خنثی سازی این هجمه های دشمن راه کارهای مفید را به کار گیریم لذا نیروهای متخصص باید تربیت شوند تا دشمن نتواند به هدف شوم خود برسد؛ نباید خوراک تبیلغاتی را به دست رسانه های معاند و خارجی داد آن ها می خواهند خانواده های شهدا، ایثارگران، جوانان و انقلابیون و در نهایت اسلام را براندازی کنند.



عکس و خبر: بهرخ امیری

انتهای پیام/


کد مطلب: 125138

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/125138/عصر-ارتباطات-فضای-مجازی-فرصت-مناسب-جهاد-تبیین-مبارزه-ظلم-دفاع-مظلوم

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir