تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۵
۰
plusresetminus
رضا محمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند گفت: پیش بینی میشود ۱۲۰ تن ماهی در شهرستان زرند برداشت شود.
آغاز صید ماهی از استخرهای آب کشاورزی شهرستان زرند
به گزارش راه آرمان، رضا محمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند در گفتگو با خبرنگار راه آرمان گفت: پیش ‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری بیش از ۵۰ تن ماهی قزل آلا از ۲۲ واحد پرورش ماهی سردابی و ۷۰ تن ماهی کپور از 17 واحد پرورش ماهی گرمابی صید و روانه بازار مصرف شود.

وی افزود مجموعاً ۲۰ درصد از استخرهای ذخیره آب کشاورزی شهرستان با مساحت ۲۵ هزار متر مربع تحت پرورش ماهیان گرمابی و سرد آبی قرار گرفته است . در این واحد سطح، 70هزار قطعه بچه ماهی سردابی و ۴۵ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی رهاسازی شده است.

محمدی گفت: ماهی قزل آلا صید شده به تدریج وتا اردیبهشت ماه سال آینده وارد بازار مصرف میشود و ماهیان کپور که عموماً مورد مصرف در شهرستان ندارد با هماهنگی تعاونی های آبزی پروری از پرورش‌دهندگان خریداری و به بازارهای هدف مصرف مورد نظر ارسال می‌گردد.

ابراهیمی مسئول شیلات جهاد کشاورزی زرند هم با اشاره به پایین بودن سرانه مصرف ماهی شهرستان گفت: واحد شیلات شهرستان برنامه های ویژه ای را جهت ترویج آبزی پروری و همچنین یک برنامه خاص با رویکردترویج مصرف ماهی با همکاری واحد ترویج و آموزش کشاورزي به شکل جشنواره پخت غذاهای دریایی درقالب آموزش طبخ انواع روش های ماهی ومیگواست که با ذائقه های متفاوت مخصوصا ذائقه ی کودکان در دستور کار قرار دارد که در آینده نزدیک این کار گاه های عملی برای بانوان در مراکز ترویج جهاد کشاورزی در مناطق مختلف شهرستان برگزار میشود.

انتهای پیام/قنبرزهی https://armanekerman.ir/vdcjaievmuqe8vz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما