کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر جهاد کشاورزی زرند خبر داد؛

آغاز صید ماهی از استخرهای آب کشاورزی شهرستان زرند

9 اسفند 1400 ساعت 22:15

رضا محمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند گفت: پیش بینی میشود ۱۲۰ تن ماهی در شهرستان زرند برداشت شود.


به گزارش راه آرمان، رضا محمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند در گفتگو با خبرنگار راه آرمان گفت: پیش ‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری بیش از ۵۰ تن ماهی قزل آلا از ۲۲ واحد پرورش ماهی سردابی و ۷۰ تن ماهی کپور از 17 واحد پرورش ماهی گرمابی صید و روانه بازار مصرف شود.

وی افزود مجموعاً ۲۰ درصد از استخرهای ذخیره آب کشاورزی شهرستان با مساحت ۲۵ هزار متر مربع تحت پرورش ماهیان گرمابی و سرد آبی قرار گرفته است . در این واحد سطح، 70هزار قطعه بچه ماهی سردابی و ۴۵ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی رهاسازی شده است.

محمدی گفت: ماهی قزل آلا صید شده به تدریج وتا اردیبهشت ماه سال آینده وارد بازار مصرف میشود و ماهیان کپور که عموماً مورد مصرف در شهرستان ندارد با هماهنگی تعاونی های آبزی پروری از پرورش‌دهندگان خریداری و به بازارهای هدف مصرف مورد نظر ارسال می‌گردد.

ابراهیمی مسئول شیلات جهاد کشاورزی زرند هم با اشاره به پایین بودن سرانه مصرف ماهی شهرستان گفت: واحد شیلات شهرستان برنامه های ویژه ای را جهت ترویج آبزی پروری و همچنین یک برنامه خاص با رویکردترویج مصرف ماهی با همکاری واحد ترویج و آموزش کشاورزي به شکل جشنواره پخت غذاهای دریایی درقالب آموزش طبخ انواع روش های ماهی ومیگواست که با ذائقه های متفاوت مخصوصا ذائقه ی کودکان در دستور کار قرار دارد که در آینده نزدیک این کار گاه های عملی برای بانوان در مراکز ترویج جهاد کشاورزی در مناطق مختلف شهرستان برگزار میشود.

انتهای پیام/قنبرزهی


کد مطلب: 125176

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/125176/آغاز-صید-ماهی-استخرهای-آب-کشاورزی-شهرستان-زرند

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir