تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۱۵
۰
plusresetminus
تقی زاده گفت:سلامت همگانی در گرو گسترش ورزش همگانی هست، اگر سازمان ورزش را یک هرم در نظر بگیریم نوک این هرم ورزش قهرمانی هست و کف هرم ورزش های همگانی، سیاست فدراسیون ورزشهای همگانی در دوران کرونا بیش از هر فدراسیونی قابل لمس تر بوداست.
ورزش همگانی قاعده هرم سازمان ورزش است/۸۲ درصد مرگ‌ومیرهای کشورمان به دلیل بیماری‌های ناشی از کم‌تحرکی رخ می‌دهد
ورزش پدیده‌ای همگانی است و با گسترش آن مردم و قشرهای گوناگون یک جامعه از فواید آن بهره‌مند می‌شوند.

ازاین‌رو، فراهم‌آوردن زمینه‌های لازم برای رشد همه‌جانبه آن تکلیفی ملی به شمار می‌رود. همچنین انجام فعالیت‌های ورزشی، اوقات فراغت مردم کشورهای مختلف را پر می‌کند و به‌جرئت می‌توان گفت که در برخی از کشورها حتی می‌تواند در سرنوشت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از عوامل تعیین‌کننده باشد.

محمد فاضل تقی زاده دبیر هیات همگانی شهرستان کرمان در رابطه با اهمیت ورزش همگانی در بین افراد جامعه به خبرنگار راه آرمان پاسخ داد: سلامت همگانی در گرو گسترش ورزش همگانی هست، اگر سازمان ورزش را یک هرم در نظر بگیریم نوک این هرم ورزش قهرمانی هست و کف هرم ورزش های همگانی، سیاست فدراسیون ورزشهای همگانی در دوران کرونا بیش از هر فدراسیونی قابل لمس تر بوداست.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام وزارت بهداشت ۸۲ درصد مرگ‌ومیرهای کشورمان به دلیل بیماری‌های ناشی از کم‌تحرکی رخ می‌دهد افزود: کم‌تحرکی اصلی‌ترین مشکل برای سلامت جامعه است و ترویج فرهنگ تحرک لازم بین اقشار مختلف جامعه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اجرایی در راستای تأمین سلامت فردی و اجتماعی است و به همین دلیل باید برای جلوگیری از افزایش کم‌تحرکی از امروز برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود:  شاهد هستیم که برگزاری لیگ تندرستی، ایران فعال،  و سایر برنامه ها به خوبی در سطح کشور انجام شده است، اما در خصوص فعالیت های ورزشی و تفریحی هیات ورزشهای همگانی شهرستان کرمان با برپایی ورزش صبحگاهی در بیش از ۳۰بوستان و پارک در حدود ۲ الی ۳ هزار نفر را به سمت ورزش دعوت کردیم و مشارکت ۳۰ درصدی روزانه این تعداد در طرح لیگ تندرستی فدراسیون باعث شد در پایان لیگ استان کرمان رتبه ۱۳ کشور را بر اساس گستردگی استانی و نفرات به دست آورد.

تقی زاده توضیح داد: با تعطیل شدن باشگاه ها و مظلوم واقع شدن اماکن ورزشی سرپوشیده ناخودآگاه جامعه به سمت ورزش در فضای باز تشویق شده اند و رشته های چون پیاده روی، ورزش در طبیعت، فریزبی، طناب زنی از جمله فعالیت های هستند که در پارک ها و فضاهای باز مورد استقبال مردم قرار گرفته است.
 
وی افزود: بزرگترین چالش فدراسیون ورزش های همگانی پشتیبانی است، پشتیبانی ملی از اجرای طرح های ملی برای کاهش کم تحرکی در بین مردم جامعه و ما خواستار حمایت و پشتیبانی همه ی ارگان ها برای کاهش روز به روز کم تحرکی در جامعه هستیم.

دبیر هیات همگانی شهرستان کرمان تصریح کرد: قطعا یکی از راهکارهایی که در گذشته به عنوان مشوق جامعه صورت می‌گرفت، پرداختن به موضوع جایزه در پایان برنامه ها بود که در دوره جدید آگاهی از حضور در این فعالیت ها و سلامت روحی و جسمانی تا حدودی جایگزین جایزه گردیده است ولی کماکان برای تشویق در بعضی از برنامه به نوعی از سیستم گذشته استفاده می شود.

وی با اشاره به رسالت هیات ورزش های همگانی گفت: بخشی از رسالت هیات ورزشهای همگانی اصلاح سبک زندگی اقشار مختلف جامعه هست که فعالیت های این هیات را در ۳سازمان طبقه بندی کرده ، "سازمان توسعه فعالیت های بدنی، سازمان آمادگی جسمانی و روشهای تمرینی، سازمان ورزشهای تفریحی و رقابتی" شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه سالمندان به عنوان قشر آسیب پذیر در زمینه فقر حرکتی هستند ادامه داد: در این مدت ما بیشتر با برگزاری پیاده روی سالمندان و پیلاتس سالمندان در خدمت این قشر عزیز بوده ایم تا بتوانیم کمک حال این قشر باشیم.

تقی زاده در پایان گفت: در سازمان ورزش های همگانی توسعه فعالیت های بدنی دستورالعمل های برای سبک زندگی در کودکان، سالمندان، نیروهای مسلح، کارگران ، آتش نشانان، زنان و خانواده، روستاییان ، دانش آموزان، دانشجویان و حتی در امور زندانیان برنامه ریزی شده که امیدواریم در سال جدید بیشتر شاهد این امورات باشیم.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdce7n8zfjh8wwi.b9bj.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین