تاریخ انتشار :جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۴
۰
plusresetminus
امام جمعه کرمان گفت: جنگ اوکراین روشن است و ما هیچ جنگی که در آن مردم قربانی شوند را نمی پسندیم.
جنگی که در آن مردم قربانی شوند را نمی پسندیم/پاسداران افتخارات شهر و کشور ما هستند/پاسدار در جمهوری اسلامی ایران وظایف سنگینی دارد
به گزارش راه آرمان؛ آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه در شهرستان های استان کرمان برگزار شد؛ مشروح خطبه ها را در ادامه می خوانیم:


کرمان: جنگی که در آن مردم قربانی شوند را نمی پسندیم/آمریکا همیشه دنبال بحران سازیست

امام جمعه کرمان گفت: جنگ اوکراین روشن است و ما هیچ جنگی که در آن مردم قربانی شوند را نمی پسندیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی گفت: انسان در هر حالی در حوزه‌های مختلف امتحان می‌شود بنابراین همه باید در طول عمر مراقب باشیم.

وی افزود: یکی از برنامه‌های گروه اولوالالباب ترس از مقام و عظمت پروردگار و سنگینی تکلیفی است که بر دوش ما گذاشته شده است.

وی به نقل از به حدیثی از امام علی (ع) گفت: این ترس نباید صرف ادعا باشد و در رفتار و گفتار فرد در هر حالتی باید پیدا باشد.

امام جمعه کرمان گفت: هر چه بیشتر می‌دانیم باید بیشتر در پیشگاه خداوند مراقبت کنیم و ترس داشته باشیم.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی، برنامه دیگر اولوالالباب این است که از سوء حساب ترس دارند یعنی از عملشان و از حساب دقیقی که در انتظارشان است خوف دارند بنابراین همواره مراقب اعمالشان نسبت به همه افراد و در همه حالات هستند.

خطیب جمعه کرمان در خطبه دوم با اشاره به آغاز هفته احسان و نیکوکاری گفت: در این شرایط سخت معیشتی حواستان به فقرا باشد، هرکسی توانمندتر باشد وظیفه بیشتری دارد.

وی ضمن گرامیداشت روز پاسدار گفت: ما وقتی جنگ می‌بینیم متوجه امنیت خودمان می‌شویم؛ الان لشکرکشی به اوکراین را می‌بینیم که البته مواضع جمهوری اسلامی در جنگ اوکراین روشن است و ما هیچ جنگی که در آن مردم قربانی شوند را نمی‌پسندیم.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: علت این جنگ شرارت‌های آمریکا است؛ حکومت این کشور همواره به دنبال بحران‌سازی است.

نماینده، ولی فقیه در استان افزود: اوکراین را در کنار یمن بگذارید؛ یمن در بایکوت خبری قرار می‌گیرد، اما اوکراین پوشش داده می‌شود با اینکه اتفاقات یمن وحشتناک‌تر است.

به گفته وی، حکومت‌ها وقتی خودفروخته باشند و نقش مردم در آن کمرنگ باشد می‌بینیم که شهر‌ها با چه سرعتی سقوط می‌کنند.

وی با توجه به قرارگیری در آستانه روز پاسدار گفت: سپاه فرزند انقلاب و از جنس انقلاب است و با همان رویکرد پرچم دفاع از مظلوم را بلند کرده است؛ سپاه از بدو تأسیس با ناآرامی‌ها، آشوب‌ها و ناامنی‌ها مواجه شد و به سرعت وارد جنگ تحمیلی شد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی بیان کرد:  شخصیت سپاه در دورانی شکل گرفت که در سخت‌ترین میادین باید از ارزش‌های انقلاب دفاع می‌کرد؛ فضای دفاع مقدس دانشگاه انسان‌سازی بود و سپاه در آن دانشگاه تربیت شد.

امام جمعه کرمان گفت:  مربی این نهاد انقلابی امامین انقلاب هستند که به استکبار جهانی سیلی زده و می‌زنند و می‌بینیم که مقام معظم رهبری این کشور را علی‌رغم همه توطئه‌ها به بهترین نحو مدیریت می‌کنند.

وی افزود: سپاه مقید به اجرای دستورات الهی است و مفسر و مبین کتاب و سنت را ولایت فقیه می‌داند. هدف سپاه دفاع همه‌جانبه در همه عرصه‌ها است. حقیقت سپاه مقتدر، انقلابی، جهادی، بسیجی، دشمن‌شناس، عملگرا و در صحنه سرباز، ولی فقیه است.

علیدادی سلیمانی گفت: سپاه تحت تأثیر حرف بقیه قرار نمی‌گیرد به همین دلیل هجمه‌های دشمن در خارج از کشور و فریب‌خوردگان داخل کشور بر آن تأثیری ندارد و آن را از هدف اصلی باز نمی‌ماند.


شهرستان کهنوج: مردم ما توانستند با عزم الهی از توطئه ها وفتنه هایی که  پیش روی نظام اسلامی قرار داشت بسلامت عبور کنند

حجت الاسلام والمسلمین نجنو امام جمعه شهرستان کهنوج در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن گرامی داشت و فرا رسیدن ماه شعبان گفت: ما باید این ماه را همچون ماه رجب قدر بدانیم معرفت و شناخت خود را در این ماه بالا ببریم، سعی کنیم در این ایام نورانی با انچه در توان داریم از مشغله های دنیوی دور کنیم.

نماینده ولی فقیه در کهنوج ضمن اشاره به  اهمیت واعمال ماه شعبان گفت: شعبان ماهی است که فردای قیامت جایگاه خاصی برای افرادی که قدر میدانند قرار داده اند ماه شعبان ماه آمادگی برای مهمانی خداست.

خطیب جمعه کهنوج با توجه به نزدیک شدن ایام سال نو و توجه نسبت افراد نیاز مند جامعه عنوان کرد: کمک به دیگران و نیازمندان شاید کمی سخت باشد به ظاهر دردآور است اما بدانید که این درد همانند دردی است که عفونت های بدن را خارج میکند.

وی ادامه داد: قطعا همانند بعد از خارج شدن عفونت ها انسان احساس آرامش و راحتی میکند و با دست گیری نیازمندان انسان همین حس را پیدا میکند.

امام جمعه کهنوج با اشاره به عزم و اراده مردم جمهوری اسلامی ایران در مقابل توطئه های دشمن خاطر نشان کرد: وقتی که مردم عزم و اراده خود را با اراده خداوند متعال هماهنگ کردند،توانستند سلطنت ۲۵۰۰ ساله را از بین ببرند و نظام اسلامی را حاکم کنند.

وی افزود: با وجود همه توطئه ها وفتنه هایی که در مسیر سخت و جبهه نرم  پیش روی نظام اسلامی قرار داشت مردم ما توانستند با عزم الهی از مشکلات بسلامت عبور کنند.


شهرستان منوجان: حیات آمریکا با بحران گره خورده است

حجت الاسلام والمسلمین حمزه رضوانی امام جمعه موقت آسمینون منوجان گفت:آمریکا حیاتش با بحران گره خورده است یعنی زیست رژیم آمریکا با بحران است با بحران سازی متولد شده و تاکنون تداوم یافته است .

وی افزود:زندگی آمریکا با بحران است سالیان قبل با قتل عام میلیون‌ها انسان ، دو جنگ جهانی اول و دوم، کودتاها، جنگ‌های نیابتی ،فتنه‌ها و همه این موارد از نشانه‌های آن است و این معنای آمریکایی بحران ساز است.

خطیب موقت نماز جمعه آسمینون (نودژ) بیان کرد: رهبر انقلاب پیرامون اتفاقات اوکراین بیان داشتند که ما طرفدار توقف و خاتمه جنگ هستیم و حل این بحران در صورتی ممکن است که ریشه‌های آن شناخته شود و ریشه بحران در اوکراین سیاست‌های آمریکا و غرب است که باید آن را شناخت و بر اساس آن قضاوت کرد.

حجت الاسلام رضوانی تاکید کرد: اوکراین امروز و افغانستان دیروز را شاهد زنده برای دوست های متکی با آمریکا و اروپا خواندند و هم رئیس جمهور اوکراین و هم رئیس جمهور فراری افغانستان گفتند که ما به آمریکا و دولت های غرب اعتماد کردیم اما دیدید آنها را تنها گذاشت.

وی عنوان کرد: بزرگترین هدیه بعثت پیامبر اعظم (ص)دو ارزش بزرگ انسانی است گسترش عقلانیت و پرورش اخلاق، گسترش عقلانیت با دعوت مکرر انسان‌ها به تفکر، تعقل و تدبر و پرورش اخلاق با دعوت انسان ها به تزکیه نفس و تعلیم و تعلم کتاب و حکمت است.

خطیب موقت نماز جمعه آسمینون ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و حلول ماه شعبان بیان کرد: عاشورا پیام جهاد تبیین محور بود بنابراین باید جهاد تبیین حضرت سیدالشهدا را جهاد تبیین اعظم بدانیم و بنامیم.


شهرستان قلعه گنج :حیات و بقای رژیم آمریکا در ارتزاق از بحران سازی هاست.

ظهر امروز ماه حجت الاسلام والمسلمین«رضا احمدی نیک»امام جمعه شهرستان در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج ضمن سفارش به تقوای الهی گفت : یکی از آسیب های مهم در خانواده ها خشونت در خانواده هاست که ریشه های مختلفی از جمله حسادت دارد که بنیان خانواده و کانون گرم خانواده را به هم می‌ریزد و متلاشی می‌کند.

خطیب نماز جمعه قلعه‌ گنج  افزود: در مورد ماهیت آمریکا و نقش آن در دنیا و جنگ اوکراین بود تمدن آمریکایی‌ها هم بحران زیست هست و هم بحران ساز از صدها سال پیش تا کنون با جنگ و خونریزی متولد شده و جنگ های فراوان ایجاد کرده همه اینها نشان از خوی درندگی امریکایی هاست. 


حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی نیک تصریح کرد : نکته مهم در بیانات اخیر رهبری عزیز این بود که ایشان از هرگونه اشاره و اظهار نظر درباره مذاکرات وین خودداری کردند تا هم ثابت شود که ضرب الاجل ها و خط و نشان کشیدن طرف مقابل چندان اهمیتی ندارد و به طرف مقابل نشان داده شود به تیم مذاکره کننده اعتماد کامل وجود دارد و هم در آینده کسانی   ساده لوحی ها را به رهبری و نظام گره نزنند. 


خطیب جمعه این هفته در پایان عرض کردند: روز احسان و نیکوکاری و هفته احسان ونیکوکاری را داریم  ۱۴ اسفند روز کمیته امداد می‌باشد یکی از مسائلی که در قرآن و روایت بسیار تاکید شده مسئله احسان و نیکوکاری و انفاق در راه خداوند و دستگیری از فقرا و نیازمندان است ، اغنیا کمک کنند تا کمیته امداد بتواند به فقرا و نیازمندان بهتر رسیدگی کند.



شهرستان نگار: پاسداران افتخارات شهر و کشور ما هستند و جانبازان آیت های الهی هستند

حجت الاسلام وحید مهری امام جمعه نگار ضمن تبریک حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه گفت: ماه پر خیر و برکت شعبان فرصتی برای آمادگی ورود به ماه مبارک رمضان است و در این ماه دادن صدقه، استغفار و گرفتن روزه سفارش شده است.

وی ضمن بیان قسمتی از دعاهای امام سجاد علیه السلام گفت: صداقت و دوری از ریا در اعمال و رفتار از سفارش های موکد امامان معصوم است و برای رسیدن به خیر دنیا و آخرت باید همه اعمالمان را برای خدا خالص کنیم.

امام جمعه نگار ضمن تبریک روز ولادت امام حسین علیه السلام و روز پاسدار به همه ی پاسداران انقلاب اسلامی  گفت: جهاد تبیینی که مد نظر مقام معظم رهبری است همان حرکت جهادی امام حسین علیه السلام است که برای نجات اسلام از بذل جان و مال و فرزندان خود دریغ نکرد و این همان جهاد تبیین واقعی است که امروز وظیفه ما در مقابل خباثت آمریکا و همه دشمنان نظام اسلامی است.

وی بیان کرد: پاسداران افتخارات شهر و کشور ما هستند و جانبازان آیت های الهی هستند که  با حضور خود در بین مردم یادآور رشادت های روزهای خون وحماسه هستند تا ما فراموش نکنیم که آرامش امروز را مدیون چه کسانی هستیم.
 
حجت الاسلام مهری به آغاز هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و گفت: پایان سال و در آستانه سال جدید عده ای هستند که چشم انتظارند و باید همه در حد توان و بضاعت خود به نیازمندان کمک کنند در اطراف ما کسانی هستند که در ملزومات ضروری زندگی خود درمانده اند و نیاز به رسیدگی دارند.
 
وی گفت: برای رسیدگی به نیازمندان در این ایام سعی کنید به صورت گروهی و صنفی اقدام کنید کسبه های یک محله، رانندگان شهر، همسایگان یک کوچه می توانند با شناسایی نیازمندان و جمع آوری کمک های نقدی و مایحتاج ضروری تغییر چشمگیری در وضعیت معیشت محرومان ایجاد کنند.

خطیب جمعه نگار ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری گفت: پیامبر گرامی اسلام به  موضوع درختکاری اهمیت ویژه می دادند و این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری است بنابراین هر کس با کاشت یک یا دو نهال به بهبود وضعیت هوا و سرسبزی منطقه کمک کند.



شهرستان جیرفت :ساخت خانه برای محرومان با کمک سپاه برای رفاه محرومان که فعالیت‌های بزرگی صورت گرفته است.

 حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: اعیاد شعبانیه و مناسبات این ایام را به ویژه به پاسداران و جانبازان تبریک عرض می‌نمائیم.

امام جمعه جیرفت افزود: جهاد تبیین حقایق از سوی امام حسین (ع) امروزه مورد تأکید مقام معظّم رهبری مدظله العالی نیز می‌باشد.

وی با اشاره به سخن حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اگر سپاه نبود کشور هم نبود بیان کرد: این سخن گهربار تبیین‌گر جایگاه و نقش سپاه و بسیج است که هر کجا نیاز به حضور آنان بوده چه در دفاع مقدس و چه پس از آن در سیل و زلزله و مقابله با کرونا ایفای نقش مؤثر داشته است.

خطیب نماز جمعه اظهار کرد: کارنامه سپاه و بسیج به ویژه پس از دفاع مقدس بسیار درخشان است و در این راستا از فرمانده ولایت‌مدار و جهادی سرهنگ پاسدار ناصر بهروز فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت که همیشه در صحنه خدمت به مردم محروم حضور دارند تقدیر و تشکر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین تارم تصریح کرد: امروز صدها روستا به همت سپاه آبرسانی می‌شود و شبکه‌های فرسوده تعویض می‌شود، ساخت خانه برای محرومان با کمک سپاه برای رفاه محرومان که فعالیت‌های بزرگی صورت گرفته است.

امام جمعه جیرفت با توصیه به تقوای الهی و پرهیز از گناه، گفت: بنابر آموزه‌های دینی انسان باید در هر شرایطی اهل انفاق و احسان باشد.

وی افزود: همه مسلمانان وظیفه دارند در حفظ منابع طبیعی به عنوان یک وظیفه الهی و انسانی کوشا باشند.


شهرستان ارزوئیه: پاسدار در جمهوری اسلامی ایران وظایف سنگینی دارد

حجت الاسلام والمسلمین سید یوسف منصوری امام جمعه شهرستان ارزوئیه در ابتداء ضمن توصیه و سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی حلول ماه مبارک شعبان و اعیاد شعبانیه را تبریک گفت.

امام جمعه ارزوئیه به روز پاسدار اشاره کرد و افزود: پاسدار در جمهوری اسلامی ایران وظایف سنگینی دارد وقتی میگن پاسدار انقلاب اسلامی دو بعد وظیفه دارد هم انقلاب و هم اسلام ، پاسداری از انقلاب را وقتی رهبری بحث جهاد تبیین را بیان می کنند به دوش همه است ، اما پاسدار از اسلام باید اولین قدم پاسداری از اسلام را خودش انجام دهد و بعد می تواند حراست از اسلام را به نحو احسنت انجام دهد.

خطیب نماز جمعه ارزوئیه در بخش دیگری از خطبه های نماز گفت: سوره توبه آیه ۷۲ در بحث جهاد می فرماید جاهد الکفار و نمیگوید قاتل الکفار چون قتال تنها در جنگ است ولی جهاد همیشگی است و تنها درصورت جنگ فیزیکی نیست ، بلکه باید جهاد کرد و مقابل نقشه های دشمن و تخریب های دشمن بایستیم.

امام جمعه ارزوئیه تاکید کرد: هدف روسیه اشغال کامل و نابودی اوکراین نیست ، چون اگر قصدش این بود خیلی ضرب العجل تر میتوانست اقدام کند ، بلکه هدف آن تضعیف نیروهای اوکراین است ، و این نکته هم حائز اهمیت است که به قول و وعده آمریکا و غربی ها نمی شود اعتماد کرد چون که نمونه بارز آن را در این اتفاق می بینیم که اوکراین را وعده حمایت دادن اما امروز حتی یک فشنگ هم برای آنان شلیک نکردند ، انشاءالله از این تجربیات درس بگیریم و سرلوحه کارمان قرار دهیم.


شهرستان عنبرآباد:کشور ایران مخالف جنگ بوده و است، تمامیت ارضی همه کشورها را به رسمیت می شناسد و به آن احترام می‌گذارد

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه شهرستان ضمن تبریک ماه شعبان‌المعظم و اعیاد آن گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: از سوی خدای متعال در ایام زندگی شما نسیم‌های رحمت می‌وزد، پس هوشیار باشید که خودتان را در معرض این نسیم‌ها قرار دهید که یکی از آن نسیم‌ها ماه‌های بزرگ و مبارک رجب، شعبان و رمضان است.

وی عنوان کرد: ماه شعبان ماه دعا، مناجات با خدا، ماه تهذیب و آمادگی برای ورود به ماه میهمانی خداوند است لذا باید این قدر این ماه را بدانیم.

حجت الاسلام بامری ضمن اشاره‌ به حمله روسیه به اوکراین گفت: این حمله باعث شد تا در داخل ایران صف‌بندی‌هایی ایجاد شود و در این‌ میان رسانه‌های معاند با طراحی شبهه‌ها سعی کنند با ایجاد شکاف داخلی، موضع جمهوری اسلامی ایران که روشن و واضح است را سیاه جلوه دهند.

وی گفت: کشور ایران مخالف جنگ بوده و است، تمامیت ارضی همه کشورها را به رسمیت می شناسد و به آن احترام می‌گذارد و این در موضع‌گیری روشن رهبر حکیم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه کشور ما طرف‌دار جنگ نیست مشهود است.

امام جمعه عنبرآباد گفت: طبق سخنان اخیر رهبر انقلاب اولاً ریشه بحران اوکراین را باید در سیاست‌ها و اقدامات رژیم بحران‌ساز و بحران زیست آمریکا جستجو کرد ثانیاً ما خواهان توقف جنگیم که در ادبیات سیاسی به این‌ نوع موضع‌گیری ها، بی‌طرفی فعال می‌گویند.

وی ابراز کرد: کسانی که امروز به‌ دنبال محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین هستند و در مورد حملات آمریکا به کشورهای مختلف هیچ واکنشی از خودشان نشان ندادند این قابل تامل است بنابراین هدف این جریان جریان غرب‌گرا و جریان منتقد مغرض در مسئله حمله روسیه به اوکراین مسئله جنگ یا تجاوز نیست بلکه این‌ها دنباله سیاست‌های غرب در منطقه هستند.

 امام جمعه عنبرآباد ضمن اشاره‌ به هفته امور تربیتی خاطرنشان کرد: یکی از نوآوری‌های انقلاب شکوه‌مند اسلامی، ثمره و تلاش‌های پیگیر یاران برجسته و ممتاز امام راحل و عظیم‌ الشان همچون شهیدان والامقام رجایی و باهنر تشکیل و گسترش نهاد مقدس امور تربیتی در سطح مدارس کل کشور بود، لذا این نهاد تأثیرگذار باید همیشه در جهت تقویت روحیه دینی و پرورشی دانش‌آموزان بر محور تربیت و اخلاق اسلامی نقش ایفا کند.

وی با بیان اينکه مربیان امور تربیتی میراث‌دار انبیا و اسطوره‌های خدمت به بشر هستند گفت: نقش مربیان امور تربیتی در رشد اخلاقی و معنوی دانش‌ آموزان مدارس بسیار حائز اهمیت است چون نخستین عامل سرنوشت‌ ساز در تربیت، مربی است و انسان همیشه در جهت رشد و کمال به مربی نیاز دارد و برای شکل دادن شخصیت خود به سرمشق و الگو نیاز دارد و این نیاز در فطرت ریشه دارد.

امام جمعه عنبرآباد با یادآوری هفته احسان و نیکوکاری ابراز داشت: هدف از نام‌گذاری این هفته، جذب کمک‌ها و هدایای مردم و رساندن به خانواده‌ های محروم و نیازمندان است که پس از جمع‌آوری توزیع آن هم توسط عزیزان در کمیته امداد صورت می‌گیرد، لذا در روز احسان و نیکوکاری که روز شکوه محبت است بیاییم در این روزها شادی خودمان را با نیازمندان، ایتام و فقراء جامعه تقسیم کنیم.

وی تصریح: یکی از پربیننده‌ترین سینماهای جهان که در سال بیش‌از هفتصد فیلم پرفروش تولید می‌کند کمپانی فیلم‌ سازی هالیوود است که حدود شصت درصد فیلم‌های این شرکت مثل مرد عنکبوتی یا فیلم نوستراداموس در مورد آخر الزمان است و حامیان مالی این شرکت‌ چندین سرمایه‌گذار صهیونیستی مخالف اسلام و تشیع هستند و جای تأسف دارد که بگوییم یکی از پرطرف‌دارترین و علاقمند ترین مخاطبان این فیلم‌ها در دنیا نوجوانان و جوانان ایرانی هستند و در این‌ میان ما باید برای زمینه‌سازی ظهور کار کنیم تلاش کنیم و در این راستا باید نسبت به بحث مهدویت غفلت نکنیم.

حجت الاسلام بامری ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و روز درخت‌کاری افزود: باید توجه داشته‌ باشیم که درخت یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های بی‌کران در آسمان‌ ها و زمین است که بخش مهمی از نیازهای انسان را برآورده می‌کند، لذا همه ما ان‌شاءالله با کاشت حتی یک درخت مثمر، در حفظ محیط‌ زیست سهیم باشیم



شهرستان فاریاب:اگر دولت اوکراین پشتیبانی مردم را داشت، این سرنوشت امروز برایش بوجود نمی آمد.


حجت الاسلام گروهی ابتدا ضمن عرض تبریک بمناسبت حلول ماه شعبان بیان کرد:این ماه، مقدمه ماه رمضان است،از اذکار و ادعیه سفارش شده در این ماه شعبان بهره ببریدتا به خدا نزدیک تر شوید.

 خطیب نماز جمعه فاریاب به بیانات مقام معظم رهبری در روز عید مبعث اشاره و عنوان کرد:مقام معظم رهبری فرمودند:بعثت پیامبر اکرم، بزرگترین هدیه خداوند برای ما بود ومبعث دارای دو هدیه و ارزش انسانی گسترش عقلانیت و گسترش اخلاق برای بشر بود.

وی افزود:بزرگترین معضل زمان پیامبر اکرم (ص) مشکلات اخلاقی و نبودن اخلاق جهالت (عدم دانایی) بود،امروز هم جهان به خصوص اروپا و آمریکا، دچار مشکلات و انحرافات اخلاقی است.

امام جمعه فاریاب بیان کرد:هر گاه اراده ملی در طول اراده الهی قرار گرفت می تواند ناممکن ها را ممکن سازدجمهوری اسلامی ایران، یک نمونه آن است.

حجت‌الاسلام گروهی اظهارکرد:منظور از جاهلیت مدرن چیست،منظور ابتذال اخلاقی و حق کشی است که عین جاهلیت است امروز جاهلیت خیلی تشکیلاتی تر، در حال نفوذ و گسترش است.

خطیب نماز جمعه فاریاب بیان کرد: آمریکا بحران زیست است،حدود ٢٠٠ سال از عمر آمریکا می گذرددر این مدت، سر منشاء همه جنگ ها بوده است حدود ٢٠٠ سال از عمر آمریکا می گذارد و در این مدت بیش از ١٠٠ جنگ به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جهان تحمیل کرده است.

وی ادامه داد: اگر دولت اوکراین پشتیبانی مردم را داشت، این سرنوشت امروز برایش بوجود نمی آمد.

حجت الاسلام گروهی در پایان ١٥ اسفند، روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی را تبریک گفت و بیان کرد:حدیثی از رسول خدا (ص) در مورد اهمیت درختکاری اگر نهالی در دست یکی از شماست و اعلان بر پایی قیامت شده است و مرگ شما هم قطعی باشد، ولی تا بر پایی آن به اندازه کاشتن یک نهال فرصت دارید، آنرا بکارید.

وی گفت: با اراده منابع طبیعی، امروز ١٥٠٠ هکتار جنگل کاری در شهرستان فاریاب داریم،جنگل مهروئیه در اثر تصرفات به ٥٠٠ هکتار رسیده است از تمام ادارات مرتبط منابع طبیعی و محیط زیست می خواهم که بسیج شوند از مقدار باقی مانده پشتیبانی کنند.

شهرستان رابر: آمريكا بحران ساز منشاء بحران ها بوده است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی به مناسبت سالروز ولادت امام حسین علیه السلام گفت: یکی از شئونات مهم  امامان معصوم عليهم السلام تحقق عينی این دستور عظیم الهی است در راه خدا چنان چه حق جهاد در راه اوست جهاد کنید در حقیقت باید گفت عمر شریف ائمه اطهار علیهم السلام در عمل به این امر عظیم سپری شده است.

وي افزود :  این امر الهي به قدري  مهم و اهمیت دارد که میتوان گفت مهمترین شأن معصومين علیهم السلام در راستای هدف ادای حق جهاد است لذا در زیارت جامعه کبیره آمده است و همه توان خود را در راه خدا آنگونه که شایسته است به کار گرفتید این حقیقت درباره سيد وسالار شهيدان عالم جلوه دیگر دارد .
خطيب جمعه رابر بيان كرد: این فراز گویا این حقیقت است كه  امام حسین عليه السلام مودی اتم و اکمل حق جهاد در راه خدا است.

وي افزود : نكنه مهمي كه در جهاد حسینی باید به آن توجه داشت این است كه  اساساً حرکت حضرت نه تنها جهادی خاموش نبود بلكه جهادی روشن و تبيين محوراست.

خطيب جمعه رابرتصريح كرد:  امام حسین عليه السلام  را به جنگ روز عاشورا نباید شناخت علاوه بر روز عاشورا به تبيين او،  امر به معروف و نهی از منکراو،  توضيح مسایل مهم و گوناگون درمني و عرفات ،خطاب به علما و بزرگان باید او را شناخت .

وي، با اشاره به جها تبيين سيد الشهداء در منا و سه محور اساسي  خطبه منائيه سيد الشهدا گفت: بیان فضایل امیرالمؤمنین، دعوت به امر به معروف و نهي از منكر و يادآوري وظيفه علما و لزوم قيام آنها ر مقابل ستمگران و فاسدان و همچنين گوشزد كردن مضرات سكوت عالمان در مقابل زورگويان و آثار خطرات سهل انگاري علما از انجام اين وظيفه بزرگ الهي است.

حجت الاسلام عليدادي سليماني خطبه منا را آهنگ رسمي طليعه كربلا و حماسه عاشورا ناميد و عنوان كرد: قيام عاشورا، يك قيام جهاد تبيين محور بوده است و امام حسين عليه السلام قبل از آنكه وارد عرصه جهاد اصغر شود در عرصه جهاد تببين ميدان داري كرده است.

  وي، ادامه داد: چون شهادت امام حسين عليه السلام  اعظم مصائب عالم است به همين نسب  قیام و نهضت و حرکت حضرت  اعظم نهضت ها و قيام ها است بنابراين بايد جهاد تبيين سيد الشهدا را جهاد تبيين اعظم بدانيم.

خطيب جمعه رابر با اشاره به امروز جمعه مصادف با اول ماه شعبان گفت: عزيزانم قدر ماه شعبان را بدانيم نبي بزرگوار اسلام مي فرمايند: از سوي پروردگار شما در ايام زندگي تان نسيم هاي رحم مي وزد ، هوشيار باشيد كه خود را در معرض آن ها قرار دهيد .

وي ادامه داد: يكي از نسيم ها، ماه هاي بزرگ و مبارك رجب و شعبان و ماه رمضان است و در این سه ماه فرصت هاي  بی‌نظیر برای جبران گذشته و آشتی با خدا و جهش به سوی سعادت و حضرت معشوق است.
خطيب جمعه رابر با بيان معرفت هاي مهم ماه شعبان گفت : معرفت هاي مهم ماه شعبان اين است كه بدانيم اين ماه عزيز، ظرفيت زيادي براي خودشناسي و آماده سازي براي ضيافت عظيم خداوند دارد ماه شعبان براي سالك الي الله بسيار با ارزش است اهل شعبان در قیامت جایگاه ویژه ای دارد بی توجهی به ماه شعبان باعث می شود از فیوضات ماه مبارک رمضان محروم بماند.

وي اعياد شعبانيه؛  سوم شعبان  ولادت با سعادت امام حسين (عليه السلام ) و روز پاسدار، چهارم شعبان ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس  عليه السلام  روز جانبازان و ايثارگران و پنجم شعبان ولادت با سعادت امام سجاد عليه السلام تبريك  گفت.

امام جمعه رابر با اشاره به شنبه 14اسفندآغاز هفته احسان نیکوکاری گفت:  جشن نیکوکاری برنامه اي است كه هر ساله در نيمه دوم  اسفند در آستانه سال جديد و به منظور جمع آوري هدايا و كمك هاي مردمي و سپس توزيع در بين محرومين اجرا مي شود .

وي هدف از برگزاري جشن نيكوكاري را كمك به خانواده هاي نيازمندبراي تامين لباس،كفش و  بسته هاي معيشتي دانست و افزود: اميدواريم خيران ، بازاريان و اصناف و دستگاه هاي اجرايي و مردم در تامين نيازهاي همشهريان خود مشاركت داشته باشند.

وي با اشاره به 15 اسفندماه روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی گفت : حفظ و پاسداشت منابع طبيعي از دستورات اكيد اسلام بوده است .

خطيب جمعه رابر با اشاره به بيانان مقام معظم رهبري در روزعيد مبعث گفت : مقام عظماي ولايت رهبر معظم انقلاب فرمودند: تمدن آمريكا هم بحران زیست و هم  بحران ساز است. زيست رژيم  آمريكا  با بحران سازي متولد شده است  بيش از  200سال قبل  تاکنون آمریکا باقتل عام  100میلیون سرخپوست و رنگين پوست شكل گرفته است و بعد با دو جنگ جهاني و حدود 100ميليون كشته ديگر را تثبيت كرده است .

وي، با بيان اينكه  آمريكا بحران ساز منشاء بحران ها بوده است اظهار كرد : نمونه جديد و اخير بحران سازي جنگ اوكراين است جنگي كه اگر چه با حمله روسيه به اوكراين شروع شده اما حقيقت اين است كه اين بحرانها سالهاست با پرچمداري آمريكا شروع شده است.

خطيب جمعه رابر با اشاره به دو درس و عبرت مهم قضيه اوكراين گفت:  دولت هايي كه پشتگرمي شان آمريكا و اروپاست ببينند امروز اوكراين را و ديروز افغانستان را هر دو رئيس جمهور اين دو كشور گفتند ما اعتماد به آمريكا كرديم و دولت هاي عربي ما را تنها گذاشتند اعتماد به آمريكا يك سراب است؛ دولتك هاي حاشيه خليج فارس بدانند اعتماد به آمريكا سراب است .

وي بيان كرد: مهمترين پشتوانه دولتها مردم هستند اگر مردم وارد ميدان مي شدند در اوكراين اين وضع دولت نبود چون دولت قبول نداشتند  وقتي آمريكا دوران صدام به عراق حمله كرد مردم دفاع نكردند چون صدام را قبول نداشتند آمريكا مسلط شد اما عراق وقتي داعش حمله كرد  مردم وارد ميدان شدند داعش را سركوب كردند.

خطيب جمعه رابر گفت عامل اصلي استقلال كشور ها مردم هستند جمهوري اسلامي ايران در اين دوران 43 ساله اين موضوع را تجربه كرده است و بارها به كمك مردم از جنگ تحميلي تا جنگ اقتصادي آمريكا را ناكام گذاشتند.


 شهرستان فهرج: تمام ملت های آزاده ی دنیا به سپاه ما افتخار می کند

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به در پیش رو بودن ولادت با سعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار گفت: پاسدار یعن کسی که هر کجا انقلاب با خطر مواجه شد فداکارانه وارد میدان می شود و از انقلاب و آرمان های شهدا دفاع می کند

وی با تاکید بر نقش ویژه ی سپاه در انقلاب و جهان اسلام بیان کرد: امروز تمام ملت های آزاده ی دنیا به سپاه عزیز ما افتخار می کند و دنیا بداند این امت قدردان فداکاری های سپاه جان برکف اسلام است.

آقاملایی با اشاره به تفاوت سپاه با سایر ارزش های دنیا اظهار کرد: سپاه تنها ارتشی است که مکتبی است و تنها ارتشی است که نه تنها در قلب تک تک مردم کشور خود بلکه در قلب تک تک آزادمردان جهان جا دارد.

خطیب جمعه فهرج با بیان اینکه سپاه متعلق به مستضعفین جهان است افزود: سپاه تنها نهادی است که صراحتا امامین انقلاب بیان داشته اند که از این نهاد مقدس راضی هستیم.

وی در ادامه پیرامون مذاکرات وین گفت: غرب باید بداند اکنون دوره تعهد دادن آنهاست زیرا ایران به همه ی تعهدات خود عمل کرده است.

آقاملایی همچنین با اشاره به حمله روسیه به اوکراین اظهار کرد: تجاوز و حمله ی نظامی از جانب هر کشوری محکوم بوده و نباید از آن حمایت کرد اما در مورد حمله روسیه به اوکراین باید این مساله را در نظر داشت که این کشورهای غربی بودند که با تحریک اوکراین زمینه ساز جنگ شدند.

امام جمعه فهرج خاطرنشان کرد: آمریکا از هیچ کشوری که قول همکاری و امنیت به آن ها داده است حمایتی نکرده که صدام، قذلفی، اشرف غنی، امارات و ... و زلنسکی رییس جمهور اوکراین مصداق بارز این ادعا هستند.


شهرستان راوز: ریشه بحران های اجتماعی امروز ما در قطع شدن ارتباط ما با خداست

حجت الاسلام علی زمانی امام جمعه راور در خطبه های نماز جمعه این هفته پس از سفارش به تقوای الهی و تبریک اعیاد شعبانیه گفت: امروز وارد ماه شعبان شدیم ماهی که در صلوات شعبانیه آمده این ماه، ماه پیامبر است و رحمت و رضوان الهی در این ماه گسترده است.

وی افزود: روش پیامبر در تکریم و تعظیم این ماه شب زنده داری و روزه بوده است، مردمی که در معیشت، اقتصاد، ازدواج و... مشکل دارید نیمه های شب را مخصوصا در این ماه از دست ندهید.

امام جمعه راور بیان کرد: ریشه بحران های اجتماعی امروز ما در قطع شدن ارتباط ما با خداست، اگر خدا را ببینیم جور دیگری زندگی کرده و به قضایا نگاه می کنیم.

وی با اشاره به پیش رو بودن ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار گفت: امام حسین ۹ سال جهاد تبیین انجام داد که عاقبت به جهاد مسلحانه و ریختن خون بچه ها پای درخت اسلام منجر شد.

حجت الاسلام زمانی ضمن تبریک به پاسداران که الگویشان حسین بن علی علیه السلام است گفت: اولین پاسدارهای دین خدا امام حسین(ع)، امیر المومنین(ع) و حضرت زهرا(س) هستند.

امام جمعه راور بیان کرد: امروز معیار انسانیت از نگاه آمریکا این است که هرکس در دست نحس آمریکا دارد انسان است و حق دارد و آنها که می خواهند استقلال داشته باشند بشر نیستند اما معیار انسانیت اسلام و قرآن این نیست بلکه معیار انسانیت اسلام این است که نه ظلم کند و نه ظلم بپذیرد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری گفت: از جنگ آمریکا و اوکراین درس بگیرید که آمریکا دنبال منافع خود است و اگر دلسوزی هم می کند این نگاه را دارد که به منفعت خود برسد



شهرستان زرند: تمدن امریکا تمدنی بحران زاست/ اعتماد به امریکا باعث تباهی است

حجت الاسلام شجاعی خطیب جمعه زرند در نماز جمعه این هفته زرند بیان داشت : هلول ماه شعبان ماه بندگی را خدمت همه مومنین و مومنات تبریک عرض میکنیم. ماه شعبان دهلیز ورود به ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی است .


وی توضیح داد: اعیاد شعبانیه مخصوصا سوم شعبان ولادت امام حسین ع که به روز پاسدار نامگذاری شده را تبریک عرض میکنیم که امام حسین ع نماد پاسداری از دین و ارزشهای دینی است ودر جامعه ما پاسداران عزیز یا همت و تلاشی که دارند حسین گونه اقتدا کردند به سیدالشهدا تمام داشته های خود را برای دفاع از ارزشهای اسلامی به میدان آوردند .

وی با اشاره به اینکه چهارم شعبان ولادت حضرت ابوالفضل ع است که روز جانباز نامگذاری شده است ادامه داد: خدمت جانبازان عزیز که داشته های خود را برای دفاع از اسلام هزینه کردند و با فداکاری از انقلاب دفاع کردند. و سوم شعبان نیز ولادت امام زین العابدین ع را تبریک عرض میکنیم.

 شجاعی  تصریح کرد: هفته پیش رو هفته احسان و نیکوکاری است و برنامه های مختلفی در این هفته به جهت کمک به نیازمندان جامعه است این حرکت مردمی با کمک کمیته امداد امام خمینی ره برگزار میشود و باید همه مردم مخصوصا خیرین در این امر خیر سهیم باشیم تا در پایان سال گره گشایی از محرومین داشته باشیم .

وی بیان داشت: در عید مبعث سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب را داشتیم که محور های مختلفی داشت که در خصوص جاهلیت مدرن و تمدن پلید امریکا را شرح دادند که تمدن امریکا تمدنی بحران زاست که با بحران زندگی می کنند و در بحران تثبیت شدند .

وی با اشاره به اینکه در بررسی های تاریخی در مدت زمان دویست سال گذشته قریب به سیصد میلیون نفر انسان بیگناه به واسطه زیاده خواهی های آمریکای جنایتکار در جنگ جهانی اول و دوم و اکنون در منطقه غرب آسیا ، سیصد میلیون نفر انسان بیگناه را قربانی کردند گفت:کودتا های مخملی و رنگی در سرتاسر دنیا رقم زدند تا سیاست های خبیثانه خود را تحمیل کنند به کل دنیا ، به عراق و افغانستان و سایر کشورهای دنیا به بهانه امنیت خودشان حمله و تجاوز می کنند.


امام جمعه زرند توضیح داد: جنگ روسیه و اوکراین به نظر همگان که روسیه آغاز کننده ان است اما وقتی ریشه یابی میکنیم متوجه میشویم بواسطه سیاست های جنگ طلبانه امریکاست بواسطه کودتا رنگی که در اوکراین پیاده کردند. و در امور داخلی این کشور دخالت کردند و عامل شعله ور شدن جنگ در این منطقه شدند.


وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در خصوص جنگ روسیه و اوکراین فرمودند که سیاست کشور ما توقف جنگ است افزود:رهبری در سخنانی دیگر فرمودند عبرت جنگ اوکراین در اعتماد به امریکاست ،  و تمامی قدرت هایی که با کمک امریکا سرکار امدند به هنگام بروز مشکلات تنها ماندند که اوکراین نمونه بارز ان است ودرس عبرت دیگر کشور ها در اعتماد به امریکا ، حکومت قذافی و صدام است که هیچ حمایتی از سوی امریکا نشدند.


شجاعی اذعان کرد:به کشورهای منطقه حوزه خلیج فارس گوشزد میکنیم که از این جنگ درس عبرت بگیرید که امریکا در بحران ها از آنها حمایت نخواهد کرد و تباه خواهند شد و درس عبرت دیگر جنگ اوکراین عدم حمایت مردمی از دولت است چرا که دولتی دست نشانده بود و نمونه دیگر ان حمله امریکا به حکومت صدام بود که مردم عراق با توجه به نفرت شان از صدام از دولت صدام دفاع نکردند. و اما بعد از حملع داعش مردم به صحنه امدند و موفق شدند.


وی در پایان گفت: از عده ای که تل دیروز در قبال جنگ های بی رحمانه و نسل کشی های یمن و فلسین و افغانستان  و عراق و  ... سکوت کرده بودند در جنگ اوکراین از این کشور دفاع می کنندو برخی معتقدند چرا جمهوری اسلامی روسیه را بعنوان یک متجاوز محکوم نمی کند که این حرف غلطی است چرا که نباید باید ریشه و سرچشمه کار دیده شود  و تنش افرینی هایی که توسط دخالت های امریکا صورت  گرفت.


انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcaumn6649nuu1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین