کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد؛

سپاه پاسداران برای خدمت به مردم از هیچکس اجازه نمی گیرد/ ما جانمان را برای مردم می دهیم/ مشکل تنش آبی 409 روستای کرمان تا سوم خرداد 1401 حل می شود

14 اسفند 1400 ساعت 10:15

سردار حسین معروفی با تأکید بر اینکه سپاه پاسداران عباس انقلاب است، الگوی او عباس بن علی در کربلاست، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای خدمت به مردم از هیچکس اجازه نمی گیرد و ما جانمان را برای مردم می دهیم.


به گزارش راه آرمان؛ سردار حسین معروفی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته پاسدار ضمن عرض تبریک ایام شعبانیه گفت: چهار برنامه در حوزه گفتمان سازی در هفته پاسدار داریم که یکی دیروز در نمازجمعه بود، امروز اقدامات یکساله سپاه را تشریح خواهیم کرد، فردا بیعت پاسداران با فرمانده خود را برگزار می کنیم که در آن جلسه مباحث مبنایی را مطرح می کنیم و یک مصاحبه خبری در صدا و سیما خواهیم داشت.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه وفتی فلسفه وجودی سپاه را تبیین کنیم، مشخص می شود که چرا دشمن می خواهد سپاه را بزند، عنوان کرد: بعثت پیامبر اعظم(ص) برای مسلمین نیست؛ بلکه برای همه بشریت است؛ ۵۰ سال بعد از بعثت که به انحراف رفتند.

وی بیان کرد: امام حسین علیه السلام حقیقت دین و کربلا بقای دین خدا شد و ۱۴۰۰ سال بعد امام خمینی(ره) پیامبرگونه انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و تشکیل حکومت اسلامی با رأی مردم بود دقیقا همان اقدام پیامبر در مدینه که پیامبر از انصار و مهاجر بسیج مردمی و سپاه تشکیل داد.

این مقام مسئول ابراز کرد: امام هم سپاهی را تشکیل داد به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نه جمهوری اسلامی پس سپاه نطامی نیست که تنها در پادگان باشد.

فلسفه وجودی سپاه اعتقادی، انقلابی و مردمی است

وی افزود: ماموریت حفظ و حراست از این انقلاب و دستاوردهای آن را به سپاه سپرد؛ این رسالت سپاه است که امام راحل تبیین کردند و در قانون اساسی ثبت شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه سپاه امروز در کنار ماموریت های امنیتی و نظامی ماموریت نرم و نیمه سخت هم بر عهده دارد، اظهار کرد: فلسفه وجود حاج قاسم در کشورهای اسلامی قانونی و تعریف شده است.

سردار معروفی تصریح کرد: فلسفه وجودی سپاه اعتقادی، انقلابی و مردمی است؛ کل کار سپاه و ماموریت های ذاتی آن براساس اعتقاد عمیق قلبی، انقلابی و جهادی عمل کردن برای مردم است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: جمله ای را سلامی در سیل حمیدیه عنوان کرد" اگر نتوانیم با ابزار و امکانات جلوی سیل را بگیریم با تنمان می گیریم" این شعار نبود بلکه فلسفه وجودی سپاه است.

سپاه پاسداران عباس انقلاب است

وی با تأکید بر اینکه سپاه پاسداران عباس انقلاب است، الگوی او عباس بن علی در کربلاست، اظهار کرد: سپاه یک وظیفه ذاتی دارد و یک رسالت در کنار وظیفه ذاتی خود و هرکجا ملت نیاز داشته باشند اقتضایی عمل می‌کند؛ در عرصه اقتصاد، فرهنگ، سیل، محرومیت زدایی و غیره.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای خدمت به مردم از هیچکس اجازه نمی گیرد و ما جانمان را برای مردم می دهیم، عنوان کرد: سپاه برای خدمت رسانی خط کشی گذاری قومیت و مذهب و سیاست نیست؛ بلکه جامع الاطراف بودن نگاه سپاه است و تنها به انقلاب و مردم فکر می کند.

سردار معروفی با اشاره به اینکه ما برای انجام رسالت مکان، زمان و لباس نمی شناسیم این باید الگوی مدیریتی در کشور شود، ابراز کرد: سپاه با دستور رهبر انقلاب در حوزه محرومیت زدایی ورود می کند چون ما مجری و سربازیم با همراهی واقفین و خیرین خدمت رسانی می کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: موضوع اول تنش آبی است قرارگاه نهضت رسانی مرد میدان شهید حاج قاسم سلیمانی که کشور از کرمان تاثیر گرفت و ما در این راستا اطلس آب استان را آماده کردیم که شخص شد ۱۲۰۰ روستا مشکل تنش آبی دارند.

مشکل آبرسانی 409 روستای کرمان تا سوم خرداد 1401 حل می شود

وی افزود: در راستای حل مشکل آب بخشی با کمک سپاه و بخشی با کمک خیر حاج آقای ابراهیمی که ۶۳۰ روستا را در ۱۰ مرحله ۶۳ روستا ۶۳ روستا آبرسانی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از پایان فروردین ۱۴۰۰ تا ۲۵ اسفند ۳۴۰ روستا آبرسانی شان تمام می شود، تصریح کرد:مشکل آبرسانی ۴۰۹روستا تا سوم خرداد 1401 حل خواهد شد که در این زمینه بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شد که اگر گروه های جهادی و خیرین و سپاه نبودند هرینه دو برابر می شد.

سردار معروفی ادامه داد: برای حل مشکل آبرسانی ۸۵۲ کیلومتر کانال کشی و لوله گذاری انجام شده است و ۱۶۷ هزار و ۸۵۰ نفر تا ۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۴۰۹ روستا صاحب آب شرب می شوند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: قرارگاه امام حسن علیه السلام از سال ۱۴۰۱ و وزارت نیرو وارد عمل شده؛ پس سال آینده با سرعت چند برابری با همراهی گروه های جهادی خیرین، واقفین و مردم این کار جهادی صورت می گیرد.

اجرای هزار و 746 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی توسط سپاه ثارالله در یکسال گذشته

وی با اشاره به اینکه در روستا و منطقه ای که آب ندارد مسجد نمی سازیم؛ اول آب و بهداشت اولویت دارد و بعد مسجد، اظهار کرد: 47 هزار و 910 خانوار از آب پاک استفاده خواهند برد.

این مقام مسئول گفت: هزار و ۷۴۶ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با اعتبار ۷۹ میلیارد و ۱۰۵ میلیون تومان در سال جاری انجام دادیم که در قالب بسیج سازندگی است و در یکسال گذشته ارزش ریالی کمک های مومنانه ۲۵۹ میلیارد ۱۱۹ میلیون تومان بوده است.

سردار معروفی بیان کرد: در یک سال گذشته ۳۰۶ زندانی جرائم غیر عمد با هماهنگی ستاد دیه، قوه قضائیه و مجموعه سپاه آزاد شده اند، همچنین ۲۳۹ هزار ۷۵۹ بسته معیشتی، ۱۱۷۹ سری جهیزیه، ۲۴۸۹ لوازم خانگی و ۱۱۴۳۶ پوشاک و کفش توزیع شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی مهمترین موضوع آموزش و توانمندسازی در زمینه اشتغال است؛ ۸۷۴۲ نفر توانمندسازی و آموزش داده شده اند و اشتغالزایی ۲۸۷۱ نفر  از طریق صندوق های قرض الحسنه صورت گرفته است.

اگر برنامه ریزی باشد در جنوب کرمان فقر نداریم

وی اظهار کرد: امسال ظرف ده روز دو سیل داشتیم که در این راستا سه قرارگاه درجنوب، در شرق و در مرکز استان تشکیل دادیم؛ که سیل همزمان با سالگرد شهید سلیمانی رخ داد و در یک مرحله امداد و نجات بود که غذای گرم توزیع شد، در بحث البسه و پتو به منطقه وارد شد و گروه های جهادی برای لایه روبی خانه ها اعزام شدند.

این مقام مسئول ابراز کرد: در سفر وزیر کشور و رییس جمهور توانستیم حقیقت جنوب را شرح دهیم برای احداث سیل بند که بنا شد ۵۰ درصد دولت ۴۰ درصد بنگاه های اقتصادی استان و ۱۰ درصد سپاه هزینه کند.

سردار معروفی عنوان کرد: راه نجات کشاورزی جنوب کرمان تجاری کردن کشاورزی برای صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس است و اگر برنامه ریزی باشد در جنوب کرمان فقر نداریم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: قرارگاه ساماندهی محرومیت زدایی شرق و جنوب لازم است تا به تناسب ظرفیت های هر منطقه با اولویت محرومیت برطرف شود و باید توازن و مدیریت منابع صورت گیرد.

احداث بیش از 60 کیلومتر سیل بند در مناطق سیل زده جنوب استان

وی با تأکید بر اینکه در هر منطقه ای مشکل داشته باشیم مردم محلی راه حل هستند، گفت: در بحران مردم محلی راه حل رفع بحران را می دانند.

این مقام مسئول اظهار کرد: بعد از اتمام سیل با اجازه فرماندهی کل سپاه پاسداران همه دستگاه های مهندسی را در منطقه نگه داشتیم؛ شصت و یک و نیم کیلومتر سیل بند و ۱۶ کیلومتر لایه روبی کف رودخانه ها را انجام دادیم و همچنین ما برای ضدعفونی منطقه هم وارد عمل شدیم، بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه برای خدمات دهی رایگان به مردم در منطقه حضور داشت.

سردار معروفی با اشاره به اینکه طرح کرامت 23 نقطه از استان کرمان در حال اجرا است که ۶ نقطه در سطح شهر کرمان فعال هستند و خدمات دهی مشاوره صورت می گیرد، عنوان کرد: امسال ۵۸۰ نفر در اردوگاه کرامت از اعتیاد رها شدند و با کمک شهرداری اشتغال آنها حل می شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: 3 هزار و 700 گروه جهادی ثبت سامانه سپاه داریم که هزار و 400 گروه جهادی ساماندهی شدند که این گروه ها در ۶ عرصه عمرانی، ،علمی، اقتصاد مقاومتی، بهداشت،  کشاورزی و درمانی فعالیت می کنند.

فعالیت بیش از 5 هزار حلقه صالحین در استان

وی با بیان اینکه توسعه و تقویت طرح شهید بهنام محمدی کار مهمی بین مسجد و مدرسه است، افزود: در نظام تربیتی صالحین شبکه تقویتی صالحین ۵۶۲۰ حلقه داریم که در استان فعال است و ۲۴ دارالقرآن را فعال کردیم و ما نظام تربیتی را با قرآن و اهل بیت تعریف می کنیم.

این مقام مسئول ابراز کرد: نباید از موضوعات فرهنگی به دلیل مشکلات اقتصادی غفلت کنیم؛ در دولت سازندگی و اصلاحات به دلیل غفلت در این عرصه ضربه خوردیم؛ برگزاری ۶۵۰۰ یادواره خانگی شهید از جمله کارهای مهم فرهنگی است و ما یادواره شهدا را به راهواره تبدیل کنیم تا یاد و نام آنها زنده شود.

سردار معروفی ابراز کرد: گام دوم انقلاب اسلامی تبدیل به شعار شده و بعد از دو سال کاری نکردیم؛ این در حالی است که گام دوم سیاست، اقتصاد، ادب و اخلاق و... در دل خود دارد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تأکید بر اینکه ما در گام دوم دولت سازی که این بالاترین سند بالادستی ما است که معیار ما است و ما قرارگاه تشکیل دادیم و باید گام دوم انقلاب را عملیاتی کنیم و این مهم را باید بدانیم که گفتمان سازی شهید سلیمانی و تبیین اندیشه ایشان همه گره ها را باز می کند؛ زیرا مکتب او مکتب عاشورا و امامین انقلاب است؛ ما نباید گفتمان درمانی کنیم با فرهنگمان، سد بلای مردم و تکیه گاه مرذم می شویم تا نگذاریم به مردم آسیب برسد.

تشریح اقدامات سپاه ثارالله استان در زمینه کرونا

وی در خصوص اقدامات سپاه ثارالله استان در رابطه با کرونا در یکساله گذشته در طرح شهید سلیمانی تصریح کرد: ایجاد مراکز واکسیناسیون ۱۰ مرکز مستقل، ۴۵۰ نیرو بسیجی به دانشگاه علوم پزشکی و در این راستا ۹۱۶ نیرو بسیجی متخصص به بیمارستان ها اعزام شده اند.

این مقام مسئول با اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: ۱۵۵هزار و ۶۵۲ بسته معیشتی ۱۶۷ هزار و ۹۵۶ خانوار طی این مدت توزیع شده است و  ۲۰۰ دستگاه موتور برای رساندن دارو و امکانات موردنیاز استفاده شده است و در حوزه آگاهی بخشی بسیج رسانه، بسیج صداو سیما و گردان های سایبری تولید محتوا داشته اند.

سردار معروفی خاطر نشان کرد: در هفته پاسدار سرکشی به خانواده های شهدا، برگزاری کمک مومنانه، توزیع بسته های معیشتی و جهیزیه و افتتاح پروژه های محرومیت زدایی و آبرسانی را خواهیم داشت.

انتهای پیام/م
 


کد مطلب: 125233

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/125233/سپاه-پاسداران-خدمت-مردم-هیچکس-اجازه-نمی-گیرد-جانمان-می-دهیم-مشکل-تنش-آبی-409-روستای-کرمان-سوم-خرداد-1401-حل-شود

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir