تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۶
۰
plusresetminus
در نخستين نشست اخلاقی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان مطرح شد:

«جهاد» امروز کار اقتصادی است

نخستین نشست اخلاقی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان صبح امروز برگزار شد.حجت الاسلام رمضانی گفت:کار در منطقه ویژه اقتصادی و هر نوع کار اقتصادی یک نوع جهاد به شمار می رود.
«جهاد» امروز کار اقتصادی است
به گزارش راه آرمان؛ نخستین نشست اخلاقی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با حضور حجت الاسلام مصطفی رمضانی از روحانیان شهرستان رفسنجان برگزار شد.
 
حجت الاسلام رمضانی با تشریح مبحث اخلاق و اشاره به آیات و روایات اظهار کرد: انسان در کنار ظاهر، باطن یا خُلق دارد. شکل باطن در اسلام اهمیتش نسبت به ظاهر بالاتر است. اگر کسی کاری کند که باطنش بهتر از ظاهرش باشد از لحاظ اخلاقی پسندیده تر است، اما انسان باید سعی کند ظاهر و باطنش خوب باشد.
 
وی ادامه داد: اخلاق اسلامی دارای چند بخش است؛ اول اینکه رابطه خلق با خالق خوب باشد، دوم رابطه با مردم و اجتماع و سوم رابطه با خود انسان که انسان خود یک امانت است و دیگر رابطه انسان با جهان هستی است.
 
حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: وقتی یک جامعه و محیط اسلامی شد، باید همه موارد آن اسلامی باشد. اگر بخواهیم تمدن اسلامی داشته باشیم یکی از پایه های مهم تمدن نقش اخلاق و معنویت است.
 
وی با استناد به درس و مباحث اخلاقی آیت الله شاه آبادی، ابراز کرد: اگر انسان دچار غرور شود، در مسائل اجتماعی این غرور به حقانیت، یأس از کار با دیگران ایجاد می کند و روحیه انفرادی و درون گرایی موجب می شود به جای پرداختن به مشترکات، به اختلافات پرداخته شود.
 
این کارشناس مذهبی کار و خدمت در جمهوری اسلامی را مانند رزمندگی در جبهه مقابل دشمن دانست و ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه در جنگ اقتصادی هستیم، کار در منطقه ویژه اقتصادی و هر نوع کار اقتصادی یک نوع جهاد به شمار می رود.
 
حجت الاسلام رمضانی ضمن توصیه هایی گفت: اگر فرد، گروه و مجموعه ای بخواهند به کمال برسند باید اهل تواضع و فروتنی باشند، صفت بارزی که در سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نهادینه بود.
 
انتهای پیام/
 
 
 
 
https://armanekerman.ir/vdciwwazqt1arr2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما