تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۲
۰
plusresetminus
با حضور دکتر رنجبر کریمی و تنی چند از مسئولین دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشکده کشاورزی، ایستگاه هواشناسی دانشگاه واقع در مزرعه دانشکده کشاورزی افتتاح شد.
ایستگاه هواشناسی دانشگاه ولی‌عصر(عج) افتتاح شد
به گزارش راه آرمان؛ در این مراسم افتتاحیه رنجبر کریمی رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان طی سخنانی کوتاه ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه و قدردانی از متصدیان راه‌اندازی این ایستگاه هواشناسی، با توجه به فلسفه ایجاد دانشگاه ولی‌عصر(عج) در شهر رفسنجان که خدمت‌رسانی پژوهشی و ترویجی در تولید محصول پسته بوده است، بازهم با توجه دادن همه اعضای هیئت‌علمی دانشکده کشاورزی به این وظیفه مهم، گفت: در رأس همه امور دانشگاه ولی‌عصر(عج) بایستی حمایت از این محصول ارزشمند باشد و دانشگاه باید به این تکلیف ذاتی خود بیش‌ازپیش جامه عمل بپوشاند.

وی خاطرنشان کرد: در هرکجای کشور نام رفسنجان به میان می‌آید دو شاخص مهم “پسته” و “مس” در ذهن‌ها تداعی می‌شود که با توجه به مأموریت گرایی دانشگاه ولی‌عصر(عج) و ورود به مرحله فناوری، وظیفه همه اعضای هیئت‌علمی و مسئولین دانشگاه را در زمینه کیفیت و افزایش این دو کالای پرارزش دوچندان نموده است.

وی با اشاره به وجود بعضی از نواقص و کاستی‌ها در خریدهای دانشگاه که به دلیل مشکلات مالی ناشی شده است، پرداختن به خریدهای اولویت‌دار را از سیاست‌های دانشگاه عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد: با تلاش‌های همه مسئولین در سال آینده این مشکلات کمتر دامن‌گیر دانشگاه باشد.

لازم به ذکر است این ایستگاه هواشناسی به‌منظور کاربردهای آموزشی و پژوهشی دانشکده کشاورزی و به همت رئیس دانشکده، اعضای گروه علوم و مهندسی آب، مدیر مزرعه و در جهت حمایت دانشگاه از شرکت‌های تولید داخل خریداری و هم‌اینک در مزرعه دانشکده کشاورزی راه‌اندازی شده است.

ایستگاه مذکور یک ایستگاه کلیماتولوژی خودکار است که متغیرهای هواشناسی شامل سرعت و جهت باد، دما، رطوبت و فشار هوا، میزان بارندگی، میزان تشعشع خورشیدی، دما و رطوبت خاک در اعماق مختلف ۵، ۱۵ و ۳۰ سانتیمتری را از سطح زمین به‌صورت خودکار ثبت می‌کند.

انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcf1tdy1w6d00a.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما