تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۴
۰
plusresetminus
رئیس پلیس‌راه شمال کرمان از اجرای طرح ترافیکی نوروزی از ۲۵ اسفندماه خبر داد.
اجرای طرح ترافیکی نوروز از ۲۵ اسفندماه در کرمان/ طرح محدودیت تردد خودروهای سنگین در سطح شهر کرمان اجرا می شود
به گزارش راه آرمان " سرهنگ علی رضایی رئیس پلیس‌راه شمال کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه در رابطه  شعار ترافیکی پلیس افزود: در سال ۱۴۰۱ «قانون‌مداری، پرهیز از خطر، آرامش سفر » شعار ترافیکی است.

وی توضیح داد: هدف از اجرای طرح نورزی را مدیریت ترافیک و تسهیل تردد است و به تبع کاهش خسارات و تلفات است و زمان اجرای طرح از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ است.

رضایی تصریح کرد: با سازمان‌های دخیل در این طرح اورژانس، راهداری، امدادخودرو، شهرداری، آتش.نشانی، ستادبحران، هواشناسی، صنف جرثقیل‌دارها هماهنگ شده است تا وظایفشان را به خوبی انجام دهند.

افزایش سفرهای نوروزی بیش از ۵۰ درصد نسبت به سال های گذشته

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در سال جدید به خاطر قبور مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی بیش از ۵۰ درصد نسبت به سال های گذشته افزایش سفرهای نوروزی را داشته باشیم و به همین دلیل آمادگی کافی دیده شده است.

 افرادی که گواهینامه‌ رانندگی آن‌ها کمتر از یک سال باشد حق رانندگی در جاده‌ها را ندارند

وی با اشاره به  ممنوعیت‌های طرح نوروز گفت: تدابیری اندیشیده شده است افرادی که گواهینامه‌ رانندگی آن‌ها کمتر از یک سال باشد حق رانندگی در جاده‌ها را ندارند پس والدین این موضوع رو مد نظر داشته باشند در این طرح از تردد شبانه تریلر های حامل  مواد خطرناک نیز جلوگیری می‌شود.

رئیس پلیس‌ راه شمال کرمان اذعان کرد:خودروهای سواری پرایدی که سرعتی ببش از ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت را اتخاذ کنند توقیف می‌شوند و سرعت‌های غیرمجاز، حرکات مارپیچ، سبقت‌های غیرمجاز نیز خط قرمز ما  است و در صورت انجام این کارها خودرو توقیف خواهد شد و در طرح نوروزی از سرعت ناوگان اتوبوس‌ها ۱۰ کیلومتر کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه بیلبوردهایی برای آگاه‌سازی و ارسال پیامک‌های هشداردهنده،طراحی شده است ادامه داد:بهره‌گیری از فضای مجازی با ارتباط از طریق کانال‌های پرمخاطب و دستگاهی همکار با پلیس در حال انجام است.

بیش از ۵۰ درصد علل وقوع تصادفات عدم توجه به جلو است

رضایی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد تصادفات با واژگونی خودرو مواجه است و بیش از ۵۰ درصد علل وقوع تصادفات عدم توجه به جلو است و هر ساله  کمپینی راه می‌افتد تحت عنوان «کمربند برابر با ایمنی است» که امسال نیز در جریان خواهد بود. بیش از ۱۰۰ هزار تذکر برای استفاده از کمربند عقب به رانندگان داده شده است.

وی گفت:رعایت سرعت مطمئنه و پرهیز از سفر در شب، و پرهیز از استفاده و توجه به مسائل پرت‌کننده حواس، عدم استفاده از داروهای خواب‌آور را از دیگر عوامل جلوگیری از تصادف دانست و رانندگان بهتر است کتابچه آیین‌نامه راهنمایی رانندگی را مطالعه نمایند و از محدودیت‌های طرح نوروزی به خصوص ممنوعیت تردد در روزهای خاص مانند ۱۳ فروردین اطلاع داشته باشند.لازم است یک سین برنامه برای هر سفر باید داشته باشیم؛ هر دو ساعت یک‌بار توقف داشته و سرنشینان عقب را نیز ملزوم به استفاده از کمربند کنیم.


از ۱۵ فروردین‌ماه با کامیون‌هایی که تردد یا پارک غیرمجاز داشتند برخورد خواهد شد

سرهنگ امین پاک ایزدی رییس پلیس راهور شهرستان کرمان در رابطه به مشکلات تردد کامیون‌ها در سطح شهر بیان کرد: آلایندگی و موارد زیست‌محیطی، ریخت‌وریزها، ایجاد مزاحمت و اذیت و آزارها، تخریب ابنیه و ساختمان‌ها که حرکت کامیون و اتوبوس‌ها در معابر شهری برابر با زلزله دو و نیم تا سه ریشتری است از جمله مزاحمت‌های تردد کامیون‌ها است.

وی افزود: همچنین وقتی یک خودروی سنگین از کنار خودروی سبک عبور می‌کند حتی با سرعت پایین خسارت زیادی به خودروی سبک وارد می‌شود که‌ گاهی منجر به فوت هم می‌شود.

پاک‌ایزدی ادامه داد: با توجه به اینکه اعمال جریمه دیگر پاسخگو نبود از اول اسفندماه سال جاری قرار بود طرح ممنوعیت تردد اجرا شود اما یک مهلت یک‌ماهه داده شد تا افراد پارکینگی درخور ماشین سنگین خود پیدا کنند.

وی تصریح کرد: از ۱۵ فروردین‌ماه با کامیون‌هایی که تردد یا پارک غیرمجاز داشتند برخورد خواهد شد و چنانچه دفعه بعدی برای همان ماشین وجود داشته باشد خودرو در سیستم پلیس توقیف می‌شود و هر جای کشور مشاهده شود خودرو به پارکینگ و شخص به دادسرا فرستاده شده و تصمیم نهایی توسط مراجع قضایی گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcezn8znjh8wxi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین