کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیش بینی افزایش ۹ درصدی تعداد بوستان های محله ای در رفسنجان

17 اسفند 1400 ساعت 18:15

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رفسنجان از افزایش ۹ درصدی تعداد بوستان های رفسنجان تا سال آینده خبر داد.


به گزاش راه آرمان؛ جهانگیر ملکی در نشست خبری که به مناسبت هفته درختکاری در فرهنگسرای رسانه برگزار شد، با تأکید بر اهمیت توسعه فضای سبز، اظهار کرد: کاشت درخت و افزایش سرانه فضای سبز باعث بهبود سلامت جسمی و روانی افراد جامعه، هویت بخشی به شهر،کاهش آلودگی هوا، جذب گردشگر و…می شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با بیان اینکه در هفته درختکاری بیش از ۵ هزار اصله درخت توزیع شده است، گفت: مساحت فضای سبز شهرداری ۳ میلیون و ۱۹۶ هزار مترمربع است که از این مساحت ۸۲۷ هزارو ۲۴۰ متر مربع به پارک ها اختصاص یافته است.

ملکی از تولید سالیانه ۱۰ تا ۱۲ میلیون نشاء فصلی در نهالستان شهرداری خبر داد و افزود: عمده نشاء های تولیدی در فصول محتلف سال به خصوص بهار و پاییز در سطح شهر کاشته می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر عملیات احداث ۷ بوستان محله ای در رفسنجان آغاز شده است، گفت: با مجموع ۶۹ بوستان موجود در سطح شهر پیش بینی می شود تا سال آینده تعداد بوستان ها به بیش از ۷۵ تا برسد.

جهانگیر ملکی با اشاره به نقش مهم شوراهای محله در ارتقاء فضای سبز، از توزیع نهال طبق هماهنگی های انجام شده با شورای محله در محلات خبر داد و گفت: حفظ و نگهداری فضای سبز یک ضرورت همگانی است و می طلبد همه مردم در این امر مشارکت نمایند.

مدیرعامل سازمان، سیما، منظر و فضای سبز شهری با بیان اینکه یکی ازسیاست های سازمان فضای سبز، جداسازی آب شرب از آب فضای سبز است، گفت: این موضوع با احداث دو مخزن دو هزار مترمکعبی در جاده کرمان و خط انتقال با توجه به بودجه اختصاص داده شده در دستور جدی سازمان قرار گرفته است.

رئیس اداره سیما و منظر شهرداری رفسنجان نیز در جمع خبرنگاران گفت: با همکاری معاونت هنری شهرداری و با هدف نمایش نمادهای فرهنگی و هنری در برگزاری آیین های نوروزی، اولین جشنواره تخم‌مرغ‌های رنگی در دو بخش بزرگسالان و کودکان در آستانه بهار برگزار کردیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 125343

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/125343/پیش-بینی-افزایش-۹-درصدی-تعداد-بوستان-های-محله-رفسنجان

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir