تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۷
۰
plusresetminus
به مناسبت هجدهم اسفندماه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد افتتاح کانون فرهنگی وهنری سپهبدشهیدحاج قاسم سلیمانی در مسجدجامع اهل بیت علیهم‌السلام قنات ملک با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
افتتاح کانون فرهنگی وهنری سپهبدشهیدحاج قاسم سلیمانی در مسجدجامع اهل بیت علیه السلام قنات ملک
به گزارش "راه آرمان"؛صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر، حجت الاسلام والمسلمین گرجی رئیس ستادکانون های مساجد استان، حجت الاسلام والمسلمین شجاع الدینی امام جماعت مسجد جامع قنات ملک، معاون سیاسی فرمانداری، بخشداران شهرستان، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، رییس بنیاد شهید شهرستان، جانشین فرماندهی سپاه ناحیه رابر و جمعی از مسئولین ومدیران کانون های مساجدشهرستان، مادران شهیدان والامقام شهید احمدسلیمانی وشهید آراسته و جمعی از مردم محلی کانون فرهنگی وهنری شهید سپهبد سلیمانی افتتاح و از کانون های فرهنگی و هنری برتر تجلیل شد.
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: مسجد کانون و پرورش انسان است، مکان و دانشگاه انسان سازی است.
وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف کانون های مساجد پرورش انسان است افزود: کانون مساجد در رشد انسانیت نقش دارند.
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی با اشاره به نقش مسجد محور در فقر زدایی و محرومیت زدایی، مقر نظامی و هم کلاس اخلاق و تفسیر قرآن بود، تمام بعد اجتماعی در کانون مسجد پرورش پیدا میکرد.
وی، ادامه داد: مسجد برگرفته از حرکت نبی بزرگوار اسلام است هر کاری در قبال رشد و نشر اسلام از طریق هنر میسر است از مسجد باید شروع شود.
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی، اظهار کرد: پایه گذار این مسجد اهل بیت (علیه السلام) فرمانده لایق سپاه اسلام در کشورهای مقاومت بود.
وی در بحث درختکاری با بیان اینکه از درخت گردو محصول شهرستان برای درختکاری استفاده کنید، گفت: بحث درختکاری به نام شهدا غبطه خوردیم، حفظ درخت از خود درختکاری بالاتر است، کاشت درخت نقطه امیدی برای ما ایجاد می کند، درخت گردو بکاریم در هر شهر و استان نمادشهرستان استفاده شود و از ثمرش بهره ببریم.
حجت الاسلام والمسلمین گرجی رئیس ستادکانون های مساجد استان نیز در این مراسم، گفت: خداوند نسیم رحمتش را ویژه می‌گستراند خودتان مقابل نسیم رحمت خداوند عالم قرار دهید و هر آنچه نیاز یک انسان برای رسیدن به قله های انسانیت دارد را در شهید سلیمانی وجود داشت.
وی با بیان اینکه شهید سلیمانی یک انسان کاملا معمولی ؛ با رفتارهایی شایسته یک انسان معمولی؛ عمل می‌کردامروز ارث بزرگی از فضیلت های شهید سلیمانی در دسترس ما هست علاوه بر بالیدن مسئولیت و تکلیفی بر دوش مان نهادینه می‌شود او فقط سردار میدان جنگ نبود در میدان جنگ هم دل به میدان می‌داد.
حجت الاسلام والمسلمین گرجی با بیان اینکه شهید سلیمانی در حوزه فرهنگ و هنر حرف برای گفتن داشت، افزود: شهید سلیمانی توصیه های فراوانی داد اینکه امام جماعت مسجد باید از تمامی اهالی محل باخبر شود این نگاه های عمیق از دین مقدس اسلام است.
وی با اشاره به دین داری شهید سلیمانی تصریح کرد: گام دوم انقلاب نگاهی به گذشته، حال و آینده دارد به ویژه متولیان امر با توجه به اینکه امروز ما در فضای دیجیتال زندگی میکنیم هوش مصنوعی حاکم شده است، نخبگان جامعه باید پیشرو این عرصه باشند.
وی با اشاره به فضای مجازی این ابزاری که امروز در عالم واقعیت حقیقت است، تصریح کرد: پلتفرم مجازی بسیار اهمیت دارد ضرورت جهاد تبیین در این بستر فضای مجازی از اهمیت بسیاری برخوردار است.
حجت الاسلام والمسلمین گرجی با بیان اینکه امروزه در جهان کلیشه‌ای مجازی معاون مجازی داریم، همه در عالم مجازی جهان انفورماتیک اتفاق می افتد و ما امروز ناچاریم بستر مجازی آگاه تر باشیم.
وی افزود: امروز امام جماعت باید مسلح به این فضای مجازی شود خانواده ها، مربیان و متولیان ما باید این دانایی پیدا کنند بستر فضای مجازی درک کنند.
وی همچنین با بیان اینکه تمام فعالیت حوزه کانون فرهنگی و هنری در بستر مجازی مسجد مجازی شکل گرفته است گفت: از ۸کانون فرهنگی برتر تجلیل می‌شود که انگیزه ای برای بقیه با مدیریت و راهبری فرهنگ و هنر مساجد شاهد رونق و موفقیت هایشان در این بستر باشیم. https://armanekerman.ir/vdciywazpt1arp2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما