تاریخ انتشار :جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۹
۰
plusresetminus
اسماعیلی گفت: تلاش خواهیم کرد مشکلات خبرنگاران برای عضویت و استفاده از خدمات صندوق اعتباری هنر را در ابتدای سال آینده برطرف و به عنوان عیدی تقدیم خبرنگاران و اصحاب رسانه کنیم.
مشکلات عضویت خبرنگاران در صندوق اعتباری هنر رفع می‌شود/ فعالیت های فرهنگی خیلی پرهزینه نیست
به گزارش راه آرمان؛ به نقل از دیار آفتاب؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز پنجشنبه ۱۹ اسفندماه در جریان سفر به شهرستان‌های ساوه و زرندیه استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: در این سفر نقاط قوت و ضعف فرهنگی شهرستان مورد بررسی قرار گرفت که نیازمندی‌های جدی در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی دارد.
وی ادامه داد: با وجود توسعه یافتگی قابل ملاحظه در بخش‌های صنعتی و اقتصادی، حوره فرهنگ نتوانسته است پا به پای حوزه اقتصاد توسعه و رشد یابد و این مهم نیاز به همت جدی مسئولان دارد.
اسماعیلی تصریح کرد: در سفر به شهرستان ساوه در زمینه زیرساخت فرهنگی از جمله سینما و مجتمع فرهنگی هنری اقداماتی مصوب شده و حمایت جدی از موسسات مردمی نیز در دستور کار قرار گرفت.
وزیر ارشاد با بیان اینکه برای احداث سینما در ساوه با اعطای تسهیلات ارزان قیمت به بخش خصوصی و تجهیز کامل توسط وزارت ارشاد برنامه ریزی و حمایت خواهیم کرد افزود: فعالیت های فرهنگی خیلی پرهزینه نیستند اما طی چند دهه توجه خاصی در حوزه فرهنگ به این شهرستان صورت نگرفته است. مگر می شود یک شهرستان با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت فاقد سینما باشد.
اسماعیلی در خصوص فعالیت صندوق اعتباری هنر نیز گفت: ۴۱ خبرگزاری، قریب ۱۴ هزار مجوز نشریه و انبوهی خبرنگار در کشور فعالیت دارند در حالیکه این آمار در بسیاری از کشورها پایین تر از این میزان است و صندوق اعتباری هنر به دنبال ساماندهی اصحاب فرهنگ و هنر است.
وزیر ارشاد ادامه داد: صندوق اعتباری هنر در حوزه های سینمایی، نمایشی، قرآنی و ... عضو دارد و تعداد قابل توجهی از خبرنگاران کشور نیز به عضویت این صندوق درآمده اند.
اسماعیلی با تأکید بر اینکه ضمن حمایت جدی از رسانه‌ها، در نظر داریم مشکلات خبرنگاران از جمله صندوق اعتباری هنر را در کوتاه‌ترین زمان برطرف کنیم گفت: تعداد قابل توجهی از خبرنگاران عضو صندوق هستند اما فرآیند دو مرحله‌ای و زمان‌بری دارد که به دلیل شرایط خاص حوزه خبرنگاران به منظور احراز هویت باید انجام شود.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص عیدی وزارت ارشاد به خبرنگاران در آستانه سال جدید نیز گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد یک وزارتخانه پر عیال است و تلاش خواهیم کرد مشکلات خبرنگاران برای عضویت و استفاده از خدمات صندوق اعتباری هنر را در ابتدای سال آینده برطرف و به عنوان عیدی تقدیم خبرنگاران و اصحاب رسانه کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مسکن ویژه خبرنگاران در دست برنامه‌ریزی است افزود: به طور کلی براساس انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی ۲۴ هزار مسکن در اختیار خبرنگاران کشور قرار خواهد گرفت که در تلاش هستیم تعداد و میزان تسهیلات را نیز به نفع اهالی رسانه افزایش دهیم.
اسماعیلی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را جزو موفق‌ترین وزارتخانه‌ها در ارائه برخط خدمات عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اتصال به درگاه پنجره واحد ملی در حال اتفاق افتادن است و از ۱۳ مورد اتصالات به درگاه تاکنون ۱۰ مورد انجام شده و مابقی در حال اجرابی شدن است و جزو اولین وزارتخانه ها هستیم که این کار در آنها اجرا شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین ۱۶ دی ماه سال جاری در جریان سفر به استان مرکزی در شهرستان های اراک، فراهان، آشتیان و تفرش حضور پیدا کرده بود که در خصوص مصوبات این سفر نیز تأکید کرد: هر آنچه در مصوبات سفر گذشته به استان مرکزی در نظر گرفته شده است انجام خواهد شد البته بخشی از مصوبات مهم در جریان سفر رییس جمهور به استان عملیاتی خواهد شد.
انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcbgsb85rhb5ap.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین