تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۰
۰
plusresetminus
به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی؛

عملیات احداث بزرگترین پارک جنگلی در رفسنجان آغاز شد

به مناسبت هفته منابع طبیعی عملیات اجرای طرح جنگل کاری ۱۲۰ هکتاری با حمایت مالی مجتمع مس سرچشمه با مبلغ بیش از ۳۰ میلیارد تومان در رفسنجان آغاز شد.
عملیات احداث بزرگترین پارک جنگلی در رفسنجان آغاز شد

به گزارش راه آرمان؛ آیین آغاز اجرای طرح درختکاری ۱۲۰ هکتاری بزرگترین پارک جنگلی در رفسنجان صبح امروز با حضور امام جمعه، نماینده مردم در مجلس، مدیر مجتمع مس سرچشمه و جمعی از دیگر مسئولان شهرستان برگزار شد.


فرخ بهرامی مجری طرح ۱۲۰ هکتاری جنگل کاری در رفسنجان طول این پروژه را ۱۱ و نیم کیلومتر و عرض ۱۱۵ هکتار بیان و اظهار کرد: قرار است در این وسعت ۴۰ هزار و ۲۵۰ اصله درخت با حمایت مالی مجتمع مس سرچشمه غرس شود.
وی افزود: بیش از ۱۷ هزار اصله درخت کاج، بیش از ۱۷ هزار اصله درخت زیتون تلخ و نیز درختانی از نوع زیتون میوه، سرو شیراز، سیب و سرو نقره ای در این زمین کشت می شود.

بهرامی همچنین از مزایای کشت درخت کاج هم نکاتی ارائه کرد و افزود: درخت کاج به دلیل مقاومتی که در برابر کم آبی منطقه، شوری خاک و اقلیم خشک دارد در رفسنجان مستعد کشت است و به همین دلیل انتخاب این نوع درخت را در این طرح به میزان بیش از ۱۷ هزار اصله در دستور کار قرار دادیم.

وی از دیگر مزیت های این درخت را مقاومت در برابر طوفان عنوان کرد و گفت: همچنین ریشه این درخت برای اصلاح خاک موثر و مفید است.



بهرامی تصریح کرد: در اجرای این طرح هزار آلاچیق احداث می شود و با احداث منبع ۳ هزار متر مکعبی آبیاری این درختان انجام خواهد شد؛ تأمین این آب از روستای آلاچیق، سد سرچشمه و یک حلقه چاه خواهد بود.

وی با بیان اینکه در ۴ سال آینده در این مکان سایه مطلق خواهیم داشت خاطرنشان کرد: اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح از سوی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان تأمین می شود.

حجت الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان نیز در این آیین با اشاره به اینکه کاشت درخت در آموزه های دینی بسیار مورد توجه است افزود: این باقی الصالحات که بهتر است انسان در دنیا برای ذخیره آخرت خود به آن ها توجه کند شامل تربیت فرزند خوب، کتاب سودمند علمی و کاشت درخت است.



امام جمعه رفسنجان همچنین توصیه کرد: طرح های درختکاری که با میلیاردها تومان هزینه اجرا می شوند نگهداری آن ها نیز مورد توجه قرار گیرد و خشک نشوند.

     

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcewn8zxjh8wei.b9bj.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما